texoot
MF veteraan
- 23 mei 2007
- 4.036
- 852
Ik heb weer een Guzzi aangeschaft,een Nevada 750 uit '98 met 51dkm op de teller.Heb al eerder een Guzzi gehad,een NTX 750 en ook een topic bijgehouden hier.Dat project was door verschillende oorzaken vroegtijdig gestopt,maar de omstandigheden zijn nu een stuk beter.Wat niet wegneemt dat ik de hand op de knip houd en zoveel mogelijk delen wil gebruiken of zelf maken.Is ook een beetje de lol van zo'n project vind ik...
Dit is 'm dan
Er zit zelfs een rugleuning aan,die staat al op MP samen met een heleboel andere delen die ik niet ga gebruiken,maar er is weinig(gewoon geen)animo voor.
Ik heb in m'n leven al heel wat motoren gehad maar dit is de eerste chopper waar ik ooit op heb gereden.Heb 'm iig 400km kunnen uitproberen om de technische staat te beoordelen.Moet zeggen dat het nieteens zo gek stuurt met een apehangerstuur erop.Gecombineerd remsysteen is ook een apart gevale hoeft alleen maar lomp op het rempedaal te trappen en verder niets te doen.
Wat ik er mee wil is een lekker sturende fiets,ws geen clipons,dus het mag geen caferacer heten.Zo min mogelijk poespas eraan,kilootje of dertig afvallen,spaakwieltjes,twee in één uitlaat,losse luchtfilters etc.
Ben begonnen met koplamp herplaatsen,nieuwe knippers van een KTM en een ander stuurtje(tijdelijk)erop.
Heb een tank gekocht van een Targa/Imola en pasgemaakt op het frame.
Daarvoor moesten de bevestigingsrubbers een andere plek krijgen en de tank moest ook iets opgerekt worden omdat ie wat krap over het frame ging.Bobines moesten ook iets verplaatst worden.
Heb in eerste instantie het voorwiel te koop gezet en een naaf van een Triumph gekocht.
De bedoeling was om met een enkele schijf en 18"voorwiel te rijden.
Het bestaande voorwiel was evenals het achterwiel "gestraald en gespoten",maar bij nadere inspectie viel de verf er al af als ik in de buurt kwam met een snufje remreiniger.Bovendien waren de schijven met een kwast bewerkt,waarbij ook de naaf weer ondergesmeerd was.Prutswerk dus.Ook weegt het voorwiel met stalen velg en twee gietijzeren schijven wel 15 kg en dat vind ik wel een beetje veel.
Als ik het wiel niet verkoop ga ik ws met een enkele schijf rijden,we zien wel.
Het blok en versnellingsbak/cardan moeten sowieso gestraald worden,dat zal deze winter wel gebeuren.Mss laat ik het wel doen met alles in elkaar en afgedopt.
Als je dit ziet weet je ongeveer hoe de filterbak en luchtfilter eruit zagen.
Filterbak komt niet terug en heb K&N podfilters gekocht,ook om onderhoud makkelijker te maken.
Dashboard ook veranderd,enkel km teller,twee lampjes en contactslot.Gaat nog wel anders worden,maar dat komt allemaal wel
Dit is 'm dan
Er zit zelfs een rugleuning aan,die staat al op MP samen met een heleboel andere delen die ik niet ga gebruiken,maar er is weinig(gewoon geen)animo voor.
Ik heb in m'n leven al heel wat motoren gehad maar dit is de eerste chopper waar ik ooit op heb gereden.Heb 'm iig 400km kunnen uitproberen om de technische staat te beoordelen.Moet zeggen dat het nieteens zo gek stuurt met een apehangerstuur erop.Gecombineerd remsysteen is ook een apart gevale hoeft alleen maar lomp op het rempedaal te trappen en verder niets te doen.
Wat ik er mee wil is een lekker sturende fiets,ws geen clipons,dus het mag geen caferacer heten.Zo min mogelijk poespas eraan,kilootje of dertig afvallen,spaakwieltjes,twee in één uitlaat,losse luchtfilters etc.
Ben begonnen met koplamp herplaatsen,nieuwe knippers van een KTM en een ander stuurtje(tijdelijk)erop.
Heb een tank gekocht van een Targa/Imola en pasgemaakt op het frame.
Daarvoor moesten de bevestigingsrubbers een andere plek krijgen en de tank moest ook iets opgerekt worden omdat ie wat krap over het frame ging.Bobines moesten ook iets verplaatst worden.
Heb in eerste instantie het voorwiel te koop gezet en een naaf van een Triumph gekocht.
De bedoeling was om met een enkele schijf en 18"voorwiel te rijden.
Het bestaande voorwiel was evenals het achterwiel "gestraald en gespoten",maar bij nadere inspectie viel de verf er al af als ik in de buurt kwam met een snufje remreiniger.Bovendien waren de schijven met een kwast bewerkt,waarbij ook de naaf weer ondergesmeerd was.Prutswerk dus.Ook weegt het voorwiel met stalen velg en twee gietijzeren schijven wel 15 kg en dat vind ik wel een beetje veel.
Als ik het wiel niet verkoop ga ik ws met een enkele schijf rijden,we zien wel.
Het blok en versnellingsbak/cardan moeten sowieso gestraald worden,dat zal deze winter wel gebeuren.Mss laat ik het wel doen met alles in elkaar en afgedopt.
Als je dit ziet weet je ongeveer hoe de filterbak en luchtfilter eruit zagen.
Filterbak komt niet terug en heb K&N podfilters gekocht,ook om onderhoud makkelijker te maken.
Dashboard ook veranderd,enkel km teller,twee lampjes en contactslot.Gaat nog wel anders worden,maar dat komt allemaal wel