Moto Guzzi V100 Mandello.

Net terug van een retour Vogezen-Zwitserland-zwarte woud met de Guzzi. Heerlijke machine met de S22’s. Inmiddels 12500 km gereden.
 

Bijlagen

  • IMG_7061.jpeg
    IMG_7061.jpeg
    577,4 KB · Weergaven: 5
  • IMG_7062.jpeg
    IMG_7062.jpeg
    170,4 KB · Weergaven: 4
  • IMG_7034.jpeg
    IMG_7034.jpeg
    388,2 KB · Weergaven: 5
  • IMG_7020.jpeg
    IMG_7020.jpeg
    417 KB · Weergaven: 6
  • IMG_7004.jpeg
    IMG_7004.jpeg
    670,9 KB · Weergaven: 5
Net terug van een retour Vogezen-Zwitserland-zwarte woud met de Guzzi. Heerlijke machine met de S22’s. Inmiddels 12500 km gereden.
Leuk, hoe blijft je zit na al die kilometers? Heb je ook de zijkofffers of doe het het echt zonder? Ben ook wel nieuwsgierig naar je verbruik op zo’n echte trip.
 
Leuk, hoe blijft je zit na al die kilometers? Heb je ook de zijkofffers of doe het het echt zonder? Ben ook wel nieuwsgierig naar je verbruik op zo’n echte trip.
Ik heb alles in de tas (inclusief tent ed). Ben geen fan van koffers en ze zijn ook lelijk vind ik. Ik heb de comfort zit gemonteerd. Niet echt om pijn in mijn kont te voorkomen, maar vooral voor wat meer kniehoek (1,83). Al met al prima. Laatste dag 11 uur op de brommer gezeten, vandaag geen last van.
Verbruik was ondanks stevig tempo in de bergen beter dan thuis. Schommelde rond 1:20.
 
Ik heb alles in de tas (inclusief tent ed). Ben geen fan van koffers en ze zijn ook lelijk vind ik. Ik heb de comfort zit gemonteerd. Niet echt om pijn in mijn kont te voorkomen, maar vooral voor wat meer kniehoek (1,83). Al met al prima. Laatste dag 11 uur op de brommer gezeten, vandaag geen last van.
Verbruik was ondanks stevig tempo in de bergen beter dan thuis. Schommelde rond 1:20.
Ik heb precies hetzelfde gedaan met dat verhoogde zadel, en daarnaast ook stuurverhogers. Maar vroeg mij af of het langdurig ook goed zit. Ik heb zelf de koffers nog niet gezien, zijn wel groot maar leek mij handig voor reizen. Twijfel nog. Je ruit is ook niet standaard maar groter volgens mij. Netjes hoor!
 
Ik heb precies hetzelfde gedaan met dat verhoogde zadel, en daarnaast ook stuurverhogers. Maar vroeg mij af of het langdurig ook goed zit. Ik heb zelf de koffers nog niet gezien, zijn wel groot maar leek mij handig voor reizen. Twijfel nog. Je ruit is ook niet standaard maar groter volgens mij. Netjes hoor!
Als je solo rijdt is de bagage oplossing van Pippen prima. Ik reedt jarenlang met alleen een rolbag en eventueel tent erbij.
Met duo zijn zijkoffers gewoon nodig en topkoffer in ons geval ook.

De topkoffer inclusief bevestiging van Moto Guzzi ziet er ook niet echt fraai uit vindt ik. De zijkoffers hmmm.. Vindt ze nog meevallen maar zjjsluiters dus puur om van A naar B te rijden. Onderweg iets eruit halen vindt ik altijd lastig met zjjsluiters.
Volg dit topic nog steeds omdat ik de Mandello mooi vindt maar kan de overstap van een Multistrada Enduro 1260 richting een Mandello nog steeds niet maken omdat ik teveel confort en gemak ect inlever vindt ik.
Daarnaast gebruik ik de Enduro 1260 ook zakelijk en de Aluminium koffers past mijn hand en accu gereedschap ook prima in. In de kunsstof MG koffers wordt dat niks.
Misschien de nieuwe Stelvio een optie? 🤔
 

Bijlagen

  • DSC_1816.JPG
    DSC_1816.JPG
    383,2 KB · Weergaven: 3
Als je solo rijdt is de bagage oplossing van Pippen prima. Ik reedt jarenlang met alleen een rolbag en eventueel tent erbij.
Met duo zijn zijkoffers gewoon nodig en topkoffer in ons geval ook.

De topkoffer inclusief bevestiging van Moto Guzzi ziet er ook niet echt fraai uit vindt ik. De zijkoffers hmmm.. Vindt ze nog meevallen maar zjjsluiters dus puur om van A naar B te rijden. Onderweg iets eruit halen vindt ik altijd lastig met zjjsluiters.
Volg dit topic nog steeds omdat ik de Mandello mooi vindt maar kan de overstap van een Multistrada Enduro 1260 richting een Mandello nog steeds niet maken omdat ik teveel confort en gemak ect inlever vindt ik.
Daarnaast gebruik ik de Enduro 1260 ook zakelijk en de Aluminium koffers past mijn hand en accu gereedschap ook prima in. In de kunsstof MG koffers wordt dat niks.
Misschien de nieuwe Stelvio een optie? 🤔
Dan lever je iets in inderdaad, betreft bagage. Ik kom van een Triumph Rally pro, en mis soms de veerwegen van 240 mm. Maar vond de lijnen van de Mandelo te mooi. Ik wilde wachten op de Stelvio, maar daar komt het motorblok minder mooi in uit vind ik. Wat dat betreft lijken alle all Road en cross-overs op elkaar, en ik wilde weer eens iets bijzonders. En dan lever ik daar ook iets voor in. Zo zie ik het.
 
Dan lever je iets in inderdaad, betreft bagage. Ik kom van een Triumph Rally pro, en mis soms de veerwegen van 240 mm. Maar vond de lijnen van de Mandelo te mooi. Ik wilde wachten op de Stelvio, maar daar komt het motorblok minder mooi in uit vind ik. Wat dat betreft lijken alle all Road en cross-overs op elkaar, en ik wilde weer eens iets bijzonders. En dan lever ik daar ook iets voor in. Zo zie ik het.
Mijn vrouw zat op de Mandello minder fijn dan op de Enduro 1260 zei ze. Vergelijken kan eigenlijk ook niet vindt ik. Zijn twee verschillende motoren qua type zeg maar.
Vering instellingen op de Enduro 1260 zijn legio en de Enduro 1260 bevalt ook prima.
Maar ja.. De Mandello is idd iets byzonders en de cardan lijkt me ook wel een keer fijn.
De Stelvio maar even afwachten denk ik wat dat uiteindelijk wordt qua looks en bagage mogelijkheden..

Heb onlangs ook een Witte Multistrada 1100 S erbij gekocht die blijf ik leuk vinden.
Donderdag drie dagen weg ermee inclusief zijsluiters 😊

Rally Pro met eventueel 30 liter tank heb ik ook naar gekeken bij Blom Motoren en Bruggeman maar had niet de wauw factor zeg maar.. Mijn vrouw deelde mijn mening maar de Mandello vondt ze wel heel mooi.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de zijkoffers juist erg prettig omdat je dan inderdaad makkelijk wat spullen kan pakken. Dat het zijsluiters zijn betekent dan dat je het misschien wat slimmer in moet pakken, bij mij bleven de spullen in het algemeen goed zitten.

Afgelopen vakantie had ik dan een kleine rol met kampeerspullen bovenop en de rest in de zijkoffers waar ik dan makkelijk bij kon.
 
Ik vind de zijkoffers juist erg prettig omdat je dan inderdaad makkelijk wat spullen kan pakken. Dat het zijsluiters zijn betekent dan dat je het misschien wat slimmer in moet pakken, bij mij bleven de spullen in het algemeen goed zitten.

Afgelopen vakantie had ik dan een kleine rol met kampeerspullen bovenop en de rest in de zijkoffers waar ik dan makkelijk bij kon.
Na 46 jaar koffers mee op motoren weet ik wel een beetje hoe ik die in moet pakken denk ik .Niks los erin altijd verpakt zeg maar.
Onderweg iets er uit halen blijf ik lastig vinden als de koffers gemonteerd zijn. Boven sluiters zijn veel handiger vindt ik.
Bij zijsluiters kun je wel weer iets er bovenop leggen wat kan blijve liggen als de zijkant open gaat zeg maar. Boven sluiters haal ik het er meestal even af. Gaat ook snel met die haaknetjes waar ik het meestal mee vast zet.
 
@Sergio
Dat is knap lullig van die automobilist! Hoe vergeet je dat in hemelsnaam met een paardenwagen. Echt balen.

Ik neem aan dat jij in eerste instantie gewoon stil stond om hem voorrang te verlenen?
 
Na 46 jaar koffers mee op motoren weet ik wel een beetje hoe ik die in moet pakken denk ik .Niks los erin altijd verpakt zeg maar.
Onderweg iets er uit halen blijf ik lastig vinden als de koffers gemonteerd zijn. Boven sluiters zijn veel handiger vindt ik.
Bij zijsluiters kun je wel weer iets er bovenop leggen wat kan blijve liggen als de zijkant open gaat zeg maar. Boven sluiters haal ik het er meestal even af. Gaat ook snel met die haaknetjes waar ik het meestal mee vast zet.
Als je de spullen niet los erin verpakt dan volg ik de logica niet. Ik pak ook mijn spullen zoveel mogelijk in tasjes en etuitjes, en die pak ik dan vervolgens weer zo in dat het blijft zitten bij het openen van de koffers. Bij het openen van de zijsluiters heb ik dan zicht op en direct toegang tot al mijn spullen behalve dan dat ik ze even uit het tasje moet halen.

Bij bovensluiters vallen er natuurlijk nooit spullen uit maar je komt dan niet makkelijk bij je spullen onderop toch? Maar ik neem aan dat je daar dan weer rekening mee houdt bij het inpakken.
 
@Sergio
Dat is knap lullig van die automobilist! Hoe vergeet je dat in hemelsnaam met een paardenwagen. Echt balen.

Ik neem aan dat jij in eerste instantie gewoon stil stond om hem voorrang te verlenen?
Klopt, stond stil. Wat ik lastig vind, is dat ik met helm gevallen ben in het gras met grind, klein krasje maar niet echt schade aan casco. Wel vizier ontwricht welke bij de winkel weer gezet is. Ook zijn de contactpunten van headset iets beschadigd, en soms valt het geluid weg. Ook klapt mijn vizier eerder naar beneden, en zit er speling in de standen. Is een C5 van 4 maanden oud.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, stond stil. Wat ik lastig vind, is dat ik met helm gevallen ben in het gras met grind, klein krasje maar niet echt schade aan casco. Wel zijn de contactpunten van headset iets beschadigd, en soms valt het geluid weg. Ook klapt mijn scherm eerder naar beneden, maar dat is slecht aan te tonen. Is een C5 van 4 maanden oud.
Gewoon een nieuwe claimen , vallen is nieuwe , ik had ook niks geraakt met mijn helm toen een auto overstak die mij niet gezien had , heb de helm gewoon betaald gekregen , en rij er nog mee
 
We zitten niet in Amerika hé, ik ben al blij als ik probleemloos mijn schade vergoed krijg, emotionele schade en de tijd die het kost doen we hier niet aan. 😄
Wel absoluut even langs de huisarts voor dossiervorming. Stel dat je over een week of wat last krijgt, is er in ieder geval bekend dat je bij een ongeluk betrokken bent geweest .
 
Wel absoluut even langs de huisarts voor dossiervorming. Stel dat je over een week of wat last krijgt, is er in ieder geval bekend dat je bij een ongeluk betrokken bent geweest .
Precies. Die tip kreeg ik ook van de politie nadat ik in mijn auto van achter werd aangereden Ook ik had op dat moment geen klachten , die kwamen 2 dagen later
 
We zitten niet in Amerika hé, ik ben al blij als ik probleemloos mijn schade vergoed krijg, emotionele schade en de tijd die het kost doen we hier niet aan. 😄
Waarom niet je hebt er niet om gevraagd om plat gereden te worden , ik moest van de dokter een foto laten maken , dag of 4 niet gewerkt , reis naar zieken huis enz
Kreeg een mail dat ik alle kosten moest specificeren , heb een mail terug gestuurd dat ik een bepaald bedrag wilde en anders naar een letsel schade advocaat ging , en 10 min later een oké ( ik zal wel te weinig hebben gevraagd 😁)
 
Als je de spullen niet los erin verpakt dan volg ik de logica niet. Ik pak ook mijn spullen zoveel mogelijk in tasjes en etuitjes, en die pak ik dan vervolgens weer zo in dat het blijft zitten bij het openen van de koffers. Bij het openen van de zijsluiters heb ik dan zicht op en direct toegang tot al mijn spullen behalve dan dat ik ze even uit het tasje moet halen.

Bij bovensluiters vallen er natuurlijk nooit spullen uit maar je komt dan niet makkelijk bij je spullen onderop toch? Maar ik neem aan dat je daar dan weer rekening mee houdt bij het inpakken.
Net terug uit België en Luxemburg met zijsluiters. Onderweg iets pakken als de motor op de Jiffy staat uit de linker koffer is niet handig . Ingepakt of niet iets eruit halen en weer terug proppen blijft lastig vindt ik. De rechter idem dito..even een shirt oid pakken en iets anders terug in de koffer stoppen blijf ik onhandig vinden. Boven sluiters mik ik alles in.. Haal ik iets eruit leg ik het op de buddyseat. Daarna alles weer terug dat gaat veel makkelijker dan met zijkoffers open.
Kortom.. Alletwee zo ons eigen idee erover.. 😊.
 
Helaas liep mijn toertje vandaag anders dan verwacht. Mooi weer, niet koud, niet warm, leuke route…en iemand die even vergat met een aanhanger te rijden. Rondom schade.
Das minder als zoiets gebeurt.
 
ik kies toch voor meer windbescherming, dacht eerst aan een Givi, maar vind dit Italiaanse merk toch mooier. Biondi Max-Touring smoke. 18 cm erbij.
 

Bijlagen

  • 85152DEE-B25D-4911-88AF-140EEC5F9399.jpeg
    85152DEE-B25D-4911-88AF-140EEC5F9399.jpeg
    201,2 KB · Weergaven: 2
Trip naar moto guzzi open dag. Met partner. Met orginele zijkoffers en hepco topkoffer. Givi toerscherm en progressieve hyperpro achterveer.
 

Bijlagen

  • _DSC0721.JPG
    _DSC0721.JPG
    334,2 KB · Weergaven: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    313,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20230915_145051.jpg
    IMG_20230915_145051.jpg
    439,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20230915_144127.jpg
    IMG_20230915_144127.jpg
    438,3 KB · Weergaven: 4
  • _DSC0744.JPG
    _DSC0744.JPG
    174,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20230915_144127.jpg
    IMG_20230915_144127.jpg
    438,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20230915_145051.jpg
    IMG_20230915_145051.jpg
    439,1 KB · Weergaven: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    313,5 KB · Weergaven: 4
  • _DSC0734.JPG
    _DSC0734.JPG
    105,3 KB · Weergaven: 4
  • _DSC0721.JPG
    _DSC0721.JPG
    334,2 KB · Weergaven: 4
  • _DSC0748.JPG
    _DSC0748.JPG
    164,8 KB · Weergaven: 4
  • _DSC0716.JPG
    _DSC0716.JPG
    170,6 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan