MonstroMorini
MF veteraan
- 26 apr 2010
- 3.590
- 69
- Onderwerp starter
-
- #1.401
Franse (helaas) test van de nieuwe ZT - maar mooie beelden en mannetje kan
https://www.youtube.com/watch?v=tSJUpOgKOI8
Refereert aan het blok als "Une cathedral du technique" - mooi!
Franse (helaas) test van de nieuwe ZT - maar mooie beelden en mannetje kan
https://www.youtube.com/watch?v=tSJUpOgKOI8
Refereert aan het blok als "Une cathedral du technique" - mooi!
Ik zou wel eens met zo'n nieuwe ZZ willen rijden om te zien hoe verschillend dat is t.o.v. de oude series want er zijn toch wel een hoop wijzigingen; motor, Athena ECU, vering, dikkere achterband,remmen, modern dashboard, ... en kleinere dingen. Moet toch wel anders rijden denk ik.Franse (helaas) test van de nieuwe ZT - maar mooie beelden en mannetje kan
https://www.youtube.com/watch?v=tSJUpOgKOI8
Refereert aan het blok als "Une cathedral du technique" - mooi!
Toch maar ff met Marc om tafel gaan zitten dan.Ik zou wel eens met zo'n nieuwe ZZ willen rijden om te zien hoe verschillend dat is t.o.v. de oude series want er zijn toch wel een hoop wijzigingen; motor, Athena ECU, vering, dikkere achterband,remmen, modern dashboard, ... en kleinere dingen. Moet toch wel anders rijden denk ik.
probleem is dat als er merkelijk veel vooruitgang geboekt is dat je oude dan plots ja ... oud lijkt.
Ik zou wel eens met zo'n nieuwe ZZ willen rijden om te zien hoe verschillend dat is t.o.v. de oude series want er zijn toch wel een hoop wijzigingen; motor, Athena ECU, vering, dikkere achterband,remmen, modern dashboard, ... en kleinere dingen. Moet toch wel anders rijden denk ik.
probleem is dat als er merkelijk veel vooruitgang geboekt is dat je oude dan plots ja ... oud lijkt.
Misschien maar het is eerst getordeerd en daarna afgebroken. Als ik het laat lassen staat ie nog steeds verdraaid. En als je het daarna weer gaat draaien breekt het opnieuw.
Misschien maar het is eerst getordeerd en daarna afgebroken. Als ik het laat lassen staat ie nog steeds verdraaid. En als je het daarna weer gaat draaien breekt het opnieuw.
Bei meiner Steuerkettenrevision im Frühjahr ist mir mal aufgefallen das der Ventildeckel keine Masseverbindung hat aufgrund der Dichtung und der gummierten Schrauben. Grund war dafür das ich mir mal die Zündspulen angeschaut habe und dachte warum man eine Messinghülse macht am Loch für die Befestigungsschraube. Also Multimeter genommen und Masseanschluss am Stecker und Befestigungsloch auf Durchgang geprüft und siehe da irgendwas um 20Ohm gemessen.
Also schnell mal Stecker raus Masseleitung ans Loch getüdelt und mit der Diagnose die Zündspule angesteuert. Feststellung war... deutlich hellerer Zündfunke mit Masseanschluss am Befestigungsloch.
Also habe jetzt vorne wie hinten einfach eine Leitung am Ansaugstutzen angeschlossen und mit Ringöse an der Zündspule befestigt.
Seitdem steht im Fehlerspeicher auch der Fehler P0351 bzw P0352 nicht mehr drin.
Dank voor de tip. ga gelijk kijken!
Hi Hans,
de 23ECMOLSPTA map is zonder lambda en (volgens mijn documentatie) doet 't goed op de sport/ scrambler.
https://drive.google.com/open?id=0B4e_RmyRpN3JYndwSDhoM1dwUUE
Anders gewoon ff kabeltjes verlengen?
Monstro's Led test:
Opstelling
Links groot licht, koelstrips buiten, rechts dimlicht, strips in de behuizing gefrommeld
Omgevingstemperatuur (dankzij mijn harde werken in de garage)
Meting strips "buiten" (alle metingen na ca. 7 minuten branden van de betreffende lamp, voeler in de lampbehuizing)
Strips binnen
Temperatuur van het glas in beide gevallen
maar die meting is waarschijnlijk beinvloed door Monstro's dikke vingers, het glas voelt koeler dan de huid. Sensor van mijn highend meter is een ongeisoleerd stukje draad.....
Aangezien ik normaal m'n motor uitzet bij lang wachten (bruggen/spoorwegovergangen e.d.) verwacht ik niet dat het in de behuizing echt veel warmer dan dit gaat worden. Dus ga ik voor het frommelen.