Bulletje75
Die hard MF'er
- 27 okt 2010
- 369
- 0
Zal dan vast iets verstopt zitten en of ontluchting verkeerd om gemonteerd.Hallo allemaal,
een tijdje niet meer actief geweest op het forum (en met de MoMo...) wordt het weer eens tijd voor een post (en een vraag)
2020 is voor mij het jaar van de herontdekking van de Morini. Dit jaar al meer gereden dan de afgelopen 5 bij elkaar
Uiteraard is ook mijn Morini niet helemaal probleemvrij. Heb de knop van het dashboard moeten vervangen, de radiator-dop (KTM blijkt dezelfde te gebruiken), de bekabeling van de spanningsregelaar en het startrelais (van een R1, die is hetzelfde). Maar dat mag de pret allemaal niet drukken!
Ik zit nu echter met een kleine uitdaging. Op de één of andere manier zuigt de tank zichzelf vacuüm. De leidingen zijn open, dus ik vermoed dat het in de tankdop zelf zit. Deze al gedemonteerd, maar ik begrijp niet hoe deze ervoor zorgt dat er lucht in de tank moet komen zodra de benzine verdwijnt.
Hieronder een paar foto's. Iemand die weet hoe dit werkt wellicht? En wat ik er aan kan doen om te voorkomen dat de tank zichzelf vacuüm zuigt?
Bekijk bijlage 1537818
Bekijk bijlage 1537819
Hé Sjaak,Hallo allemaal,
Ik heb de Corsaro te koop gezet, mocht er iemand een normale prijs bieden dan ga ik na 7 jaar iets anders rijden.
Bij het bij elkaar zoeken naar alle onderdelen kwam ik ook een nooit gemonteerde houder tegen voor de achterste remklauw, die tegelijk de snelheidssensor boven de achterbrug plaatst ipv eronder. Ooit eens bij Motostretta gekocht. Wie kan ik er blij mee maken voor 75 euro (denk ik?) incl verzending binnen NL?
Bekijk bijlage 1536255
mijne heeft zelfde "probleem" mm doet het goed dus schenk er geen aandacht aan. Heb tijdje geleden alles rond tank los gehad en misschien terugslagklepje verkeerd om gemonteerd???? Maar wel raar als de tankdop bijna niet open gaat vanwege de onderdruk...
Zal dan vast iets verstopt zitten en of ontluchting verkeerd om gemonteerd.
Gr marc
Hallo allemaal,
Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan.
Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden
Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?
Welkom cyriel. Eindelijk weer eens een leeftijdsgenoot erbij die een Morini kan waarderen.Hallo allemaal,
Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan.
Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden
Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?
Ik heb in het verleden eens een nieuw setje moeten monteren en heb toen deze besteld.Hallo allemaal,
Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan.
Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden
Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?
Absoluut! Rij ook regelmatig op 'nieuw, snel spul' met alle elektronische toeters en bellen, maar de power en trekkracht van dit blok blijft mij steeds weer verrassen. Nog een beetje geholpen door mijn Morini flink af te laten vallen: uitlaatsysteem, LiFePo accu, carbon, etc.
Absoluut! Rij ook regelmatig op 'nieuw, snel spul' met alle elektronische toeters en bellen, maar de power en trekkracht van dit blok blijft mij steeds weer verrassen. Nog een beetje geholpen door mijn Morini flink af te laten vallen: uitlaatsysteem, LiFePo accu, carbon, etc.
Dan moet je een keer een superduke r 1290 proberen - is toch wel heel andere koek , alleen mis ik het inlaat geluid van de Morini !
Superduke R heb ik ook gereden en gaat zeker lekker van z'n plekDan moet je een keer een superduke r 1290 proberen - is toch wel heel andere koek , alleen mis ik het inlaat geluid van de Morini !
Hallo allemaal,
Ergens bovenaan deze pagina heb ik nog geschreven dat mijn Momo te koop stond. Door de triest lage inruil waarde en enkele fijne dagen weg op de Momo heb ik deze winter besloten de Momo te houden. Voor aankomend seizoen moet er wel groot onderhoud komen. Naast een grote beurt ook controle van de kleppen. Ik heb ook nog steeds het 'oude' koelvloeistoftankje. Weet een van jullie hoe je aan de radiatordop kan zien of deze vervangen is?
Daarnaast zijn mijn stepjes enorm glad geworden. Bij nattigheid glij ik met de laars snel weg. Zijn de stepjes universeel? Ik bedoel dan echt alleen het stepje zelf, zie foto. Voor een Corsaro is nl niks te vinden. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat deze voor elk merk/model/type anders zijn.
Alvast dank!