Moto Morini Corsaro 1200 deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide eigenlijk, ik heb in de tussentijd naar zo'n onderbakje of 15 gekeken of ik er wat mee kon, maar niets was naar mijn zin, ook een aantal universele niet. Deze onderkuip had ik ook nog liggen en was onderaan lekker smal en lang en bovendien goed plooibaar ivm de zachte kunststof.
Ik heb het freempje gemaakt om de zijkanten rondom meer naar binnen te kunnen trekken zodat ie onderaan slank blijft en bovenaan lekker kort langs het blok loopt, anders staat de boel te ver open. Daarnaast sluiten een aantal van de bevestigingspunten van de puntbak niet aan met eventuele op het blok en door het freempje kan ik die nu plaatsen waar ik wil.
Met losse beugels zal ook wel lukken, maar ik denk dat ie dan halverwege de hoogte wat boller staat als je recht van voren kijkt. Met zo'n lange spoilerbak wordt het achteraan dan ook moeilijk omdat daar rechts de bochten en links de zijstandaard lopen.
Heb ondertussen wel al een oplossing gevonden om de kunststof te lijmen, denk ik. Even afwachten tot het spul binnen is.

Thx voor de info!

Ik vind jouw aangepaste Thunderace onderkuip erg goed staan op de Corsaro qua vorm/lengte/verhoudingen :Y
 
als dat zo is vermoed ik dat de filters straks een probleem gaan worden. Olie- en luchtfilter heb ik nog geen aftermarket spul van gevonden.. iemand van jullie misschien wel?

Zou 't dan verstandig zijn om nu al een aantal filters te kopen (nu ze er nog zijn?) voor later gebruik :?
 
Luchtfilter is wasbaar met dit spul :
BMC Cleaning Kit - BMC-Air-Filter-Shop.com
Luchtfilter is een BMC, dus zelfs origineel.

Ik heb me al een aardige slag in de rondte gezocht voor een ander merk oliefilter. Maar kan nog niet iets vinden.

Kom niet verder dan dat het org. filter een UFI filter is met het nummer wat op het filter zelf staat. (006093) De productiedatum is 14-05-2010 dus nog zeer recent gemaakt. Misschien dat UFI ze nog even blijft maken ?? Misschien eens een keer een mailtje naar ze sturen........
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilter is wasbaar met dit spul :
BMC Cleaning Kit - BMC-Air-Filter-Shop.com
Luchtfilter is een BMC, dus zelfs origineel.

Ik heb me al een aardige slag in de rondte gezocht voor een ander merk oliefilter. Maar kan nog niet iets vinden.

Kom niet verder dan dat het org. filter een UFI filter is met het nummer wat op het filter zelf staat. (006093) De productiedatum is 14-05-2010 dus nog zeer recent gemaakt. Misschien dat UFI ze nog even blijft maken ?? Misschien eens een keer een mailtje naar ze sturen........
Deze staat op de UFI site vermeldt:
http://217.141.19.68/uficat/ricerca...ua=1&IDCatalogo=5&IDMarca=16&IDModello=10504#
Het heeft een ander nummer als jij noemt, maar helaas lijkt ie specifiek voor Moto Morini te zijn. De cross reference geeft geen andere merken aan.
 
Hmmm zou er dan wel een batchnummer op staan maar geen onderdeel nummer ??
filter.jpg


En het lijkt er idd op dat de enige toepassing van de filters in een Corsaro is. Maakt het toch wat moeilijker waarschijnlijk.
 
Luchtfilter is wasbaar met dit spul :
BMC Cleaning Kit - BMC-Air-Filter-Shop.com
Luchtfilter is een BMC, dus zelfs origineel.

Ik heb me al een aardige slag in de rondte gezocht voor een ander merk oliefilter. Maar kan nog niet iets vinden.

Kom niet verder dan dat het org. filter een UFI filter is met het nummer wat op het filter zelf staat. (006093) De productiedatum is 14-05-2010 dus nog zeer recent gemaakt. Misschien dat UFI ze nog even blijft maken ?? Misschien eens een keer een mailtje naar ze sturen........
Een mail sturen is het meeste werk niet lijkt me duszzz.....

gr driver
 
Mijn Veloce wordt steeds mooier :9 :

- Rizoma LED knipperlichten (voor en achter) besteld; Avio 21 zwart.

[afbeelding]

- Double Headlights module besteld; koplampen branden gelijktijdig, lichtsterkte in stapjes instelbaar en diverse signaalfuncties.
- Nu nog op zoek naar zwarte rem- en koppelingshendel; huidige remhendel heeft een lelijke schaaf (morini bijna een keer van de achterbok afgevallen..even snel ketting smeren :o , viel gelukkig niet verder om dan het stuur/hendel tegen de garagemuur)

Dubbele koplamp module?
Heb je die al geinstalleerd?
Foto's? (ook van montage misschien?)
is dat xenon?

Hallo allemaal nieuw hier ga eerst eens rustig rondkijken

Welkom :D

als dat zo is vermoed ik dat de filters straks een probleem gaan worden. Olie- en luchtfilter heb ik nog geen aftermarket spul van gevonden.. iemand van jullie misschien wel?
Dat is wel super klote, want ik wacht op het moment op een olie en luchtfilter!
Luchtfilter was wel al binnen, oliefilter wacht ik nog op!

Erg naar, als die onderdelen straks niet meer te krijgen zijn..
ik zou bijna "nog een setje" filters bestellen, just in case.....

Luchtfilter is wasbaar met dit spul :
BMC Cleaning Kit - BMC-Air-Filter-Shop.com
Luchtfilter is een BMC, dus zelfs origineel.

Ik heb me al een aardige slag in de rondte gezocht voor een ander merk oliefilter. Maar kan nog niet iets vinden.

Kom niet verder dan dat het org. filter een UFI filter is met het nummer wat op het filter zelf staat. (006093) De productiedatum is 14-05-2010 dus nog zeer recent gemaakt. Misschien dat UFI ze nog even blijft maken ?? Misschien eens een keer een mailtje naar ze sturen........

Denk dat het zeker slim is als iemand hier naar kijkt.
Ik ga mn dealer ook maar eens vragen wat de opties zijn met "andere" filters die misschien ook passen...
zucht...


heb maar eens UFI gebeld voor meer info.
Moest Mrs. Patricia hebben.

+39 0456339911
Mrs. Patricia
pbertolaso@ufi.it

Ik ga haar nu een e-mail schrijven, om eens te vragen of het mogelijk is om Morini Filters te bestellen...
iemand van hier met een KVK kan die dan vast wel bestellen, en dan heeft iedereen er eentje op voorraad.

meer info volgt dus nog!

--
Dear Mrs. Patricia,

I hope you had a good holiday!
I got your number via a colleague who told me you could help.
Myself and a bunch of friends own a Moto Morini Corsaro.
As Moto Morini went bankrupt, it will be very difficult for us to get a hold of oil filters.

Are these still on stock?
Is it possible to order a certain quantity from you for the Corsaro?

Thank you very much!
Best Regards,
--
 
Wat ik begrepen heb van een italiaanse site is dat als MM falliet gaat per 30 September, dat er dan een veiling plaatsvindt waar diverse belangstellenden een bod zullen uitbrengen.

Het lijkt erop dat ook Nuova Garelli hier in gaat meebieden, laten we hopen dat zij het niet winnen.

Men verwacht direct na de veiling weer door te gaan met productie en onderdelen. *O*



Jort, waarom heb je een nieuw filter nodig? Of bedoel je het filterhuis?
 
Dubbele koplamp module?
Heb je die al geinstalleerd?
Foto's? (ook van montage misschien?)
is dat xenon?


--


Module is besteld en dus nog niet geinstalleerd. Zal er wel wat foto's van maken als het gemonteerd is.
Is geen Xenon; werkt met de bestaande lampen (dimlicht instelbaar 0%, 30%, 50%, 70%, 100% en grootlicht 25%, maar kan ook nog vol worden aangezet).
 
Wat ik begrepen heb van een italiaanse site is dat als MM falliet gaat per 30 September, dat er dan een veiling plaatsvindt waar diverse belangstellenden een bod zullen uitbrengen.

Het lijkt erop dat ook Nuova Garelli hier in gaat meebieden, laten we hopen dat zij het niet winnen.

Men verwacht direct na de veiling weer door te gaan met productie en onderdelen. *O*



Jort, waarom heb je een nieuw filter nodig? Of bedoel je het filterhuis?
Een veiling waarvan ?..onderdelen / motoren etc of de complete inboedel /merknaam ?
Gezien jouw mail begrijp ik eigenlijk dat ze op het laatste bieden ?

Als N.Garelli de hoogste bieder wordt waarom is dat niet gunstig ? Ben er niet zo in thuis en op Italiaanse websites kijk ik niet omdat ik het niet lezen kan.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Nuova Garelli heeft nooit plannen op papier aan willen leveren voor de toekomst van productie van motoren. De verwachting is dat ze alleen de productie faciliteit en de naam willen hebben voor hun scootertjes. De Moto Morini's zoals wij die kennen gaan de dezelfde kant op als Laverda. (Hoewel die hopelijk in de toekomst weer terug komen)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik begrepen heb van een italiaanse site is dat als MM falliet gaat per 30 September, dat er dan een veiling plaatsvindt waar diverse belangstellenden een bod zullen uitbrengen.

Het lijkt erop dat ook Nuova Garelli hier in gaat meebieden, laten we hopen dat zij het niet winnen.

Men verwacht direct na de veiling weer door te gaan met productie en onderdelen. *O*



Jort, waarom heb je een nieuw filter nodig? Of bedoel je het filterhuis?


beide, was niet op voorraad, dus dealer heeft het naar eigen zeggen schoon gemaakt en wacht nu op nieuw.
zelfde verhaal met luchtfilter, is wel helemaal schoongemaakt, maar ook niet vernieuwd.
luchtfilter is dus binnen, oliefilter nog niet... en wat kan t nou kosten, is altijd beter om gewoon te hebben just in case het niet meer te krijgen is
 
beide, was niet op voorraad, dus dealer heeft het naar eigen zeggen schoon gemaakt en wacht nu op nieuw.
zelfde verhaal met luchtfilter, is wel helemaal schoongemaakt, maar ook niet vernieuwd.
luchtfilter is dus binnen, oliefilter nog niet... en wat kan t nou kosten, is altijd beter om gewoon te hebben just in case het niet meer te krijgen is
Ik dacht dat er nog genoeg bedrijven waren die deze filters ombouwen/namaken. (Oldtimers) Ik neem aan dat de prijs een stuk hoger ligt.
 
beide, was niet op voorraad, dus dealer heeft het naar eigen zeggen schoon gemaakt en wacht nu op nieuw.
zelfde verhaal met luchtfilter, is wel helemaal schoongemaakt, maar ook niet vernieuwd.
luchtfilter is dus binnen, oliefilter nog niet... en wat kan t nou kosten, is altijd beter om gewoon te hebben just in case het niet meer te krijgen is
Sacht dat er in een Corsaro zo,n sportluchtfilter zat,hoeft toch alleen maar schoon gemaakt te worden en niet vervangen te worden. :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ff vraagje denniZX10 ik wil ook graag een windscherm op mijn corsaro en voordat ik zelf wekenlang loop te klooien zou je mij wat foto's kunnen laten zien hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen
groet wouter alias diablo rojo
 
Ik dacht dat het een Brabander was, dit in combinatie met de gele Morini deed mij vermoeden dat het om deze persoon ging.
nee joh..die man kocht nog een cap en een Morini shirt bij de Morini club dus vlgs mij is ie nog heellll blij met zijn Yellowwww Corsaro.

S4nd3r : okee..garelli ...duidelijk
 
ff vraagje denniZX10 ik wil ook graag een windscherm op mijn corsaro en voordat ik zelf wekenlang loop te klooien zou je mij wat foto's kunnen laten zien hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen
groet wouter alias diablo rojo

Ik heb op dit forum al een keer wat foto's + uitleg materiaal + mal gepost :Y
Dat wordt dus bladeren/zoekmachine gebruiken })

Ps. Mijn Veloce is van september 2009 ofzo, dus daarvoor hoef je niet te zoeken >> wel vanaf pag.20 deel 4
 
Zou het erg veel werk voor Mathh zijn om (uiteraard tegen betaling) nog een frampje voor de onderkuip in elkaar te knutselen?; het voorbeeld heeft-ie tenslotte al liggen O-)


DenniZX10 heeft namelijk voor een paar tientjes ook een (zwarte) onderkuip van een Thunderace op de kop getikt *O* , maar kan alleen niet lassen -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan