Moto Morini X-Cape

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
A

Anoniempje599

Guest
Wat een frisse nieuwkomer in dit segment.




 

Bijlagen

  • 2021_Moto+Morini_X-cape_01.jpg
    2021_Moto+Morini_X-cape_01.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 89
Je bedoelt een bedaagde Kawa Versys in een niet onaardig Italo-Chinees jasje?
Klopt. Laat die Chinezen en Italianen maar schuiven. Italiaanse maat kostuums worden ook door Chinese kleermakers in elkaar gezet. Niets mis mee.

Cagiva en Bimota deden in het verleden min of meer hetzelfde met "leenblokken".

Ik hoop dat ze het redden, want ik vind het er erg geslaagd uitzien en er zitten best veel A-merken onderdelen op. Bosch, Brembo, Marzocchi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs een test van gelezen op - ik dacht - motorfreaks. Ik vind het een erg mooi ontwerp maar er kwamen helaas wat Chinese kwaliteitsperikelen boven drijven.'(
 
Ik ook en na een paar keer tanken weet je wel aardig wat je actieradius is.
Ik vind het echt een mooi ding om te zien, pk's zijn voor mij ook prima. Ben wel benieuwd naar wat er aan accessoires gaat komen.
 
Ik ook en na een paar keer tanken weet je wel aardig wat je actieradius is.
Ik vind het echt een mooi ding om te zien, pk's zijn voor mij ook prima. Ben wel benieuwd naar wat er aan accessoires gaat komen.
Hij rijdt ook prima en de pk's ook voldoende voor mij, nu wachten wat de after markt gaat doen betreft de accessoires. Bij Moto Morini is de keus niet ruim.
 
Een te volgen topic....
Nadat ik 2 maanden geleden ben gecrasht met de GSR ben ik tijdens het nog durende herstel (stiekem al wat langer) zoekende naar een andere motor en al snel viel m'n oog op de wonderschone X-Cape. Hopelijk ben ik over een maand of 2 in staat om een testrit te gaan maken.

Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen, vind het artikel van Motorfreaks best wel negatief als ik het vergelijk met de meeste reviews die te vinden zijn op Youtube e.d.
 
en al snel viel m'n oog op de wonderschone X-Cape
Pasgeleden bij Lowlands in Zwolle geweest en de x-cape bewonderd.
Inderdaad een wonderschone machine.
Zit ook erg lekker…helaas niet op kunnen rijden ivm tijdgebrek.
Succes met je herstel en het maken van je keuze!
 
Gister weggebracht voor zijn eerste beurt. Heerlijke motor met zijn zithouding, karakter en rijgedrag. Enige ‘nadeel’ is dat ik snel last van mijn achterwerk krijg, maar dat heb ik op andere motoren ook (honda/bmw).
 
Ik heb er één besteld. Een rood met zwarte in de Goldwheel Edition. Althans, hij staat als verkocht bij de dealer maar ik laat 'm volgend jaar afleveren.

Het is de motor waarvan ik nu zeg dat ie nooit meer weg gaat. Maar dat zeg ik altijd, hahahaha.
Het is in ieder geval voor nu dè motor die ik zoek. Ik vind 'm erg mooi, ik vind 'm heel erg fijn rijden met voor mij genoeg power en hij is betaalbaar.

Het negatieve artikel van Motorfreaks leg ik naast me neer. Het is de enige recensie die ik kan vinden die eigenlijk ronduit negatief is.
 
Gefeliciteerd! Nou ja, voor tegen de tijd dat je hem hebt.
Ik vind het samen met de witte de mooiste kleurstelling.
 
Ik heb er één besteld. Een rood met zwarte in de Goldwheel Edition. Althans, hij staat als verkocht bij de dealer maar ik laat 'm volgend jaar afleveren.

Het is de motor waarvan ik nu zeg dat ie nooit meer weg gaat. Maar dat zeg ik altijd, hahahaha.
Het is in ieder geval voor nu dè motor die ik zoek. Ik vind 'm erg mooi, ik vind 'm heel erg fijn rijden met voor mij genoeg power en hij is betaalbaar.

Het negatieve artikel van Motorfreaks leg ik naast me neer. Het is de enige recensie die ik kan vinden die eigenlijk ronduit negatief is.
Gefeliciteerd, ik heb er al 7000 tevreden km opzitten !!
 
Nou Tonchie, dat is fijn om te lezen.
Ik heb nl. natuurlijk weer mensen in mijn omgeving die bedenkingen hebben bij de Chinese kwaliteit.
Nah ja. Ik zie het wel. Alsof die vermaledijde GS-en nooit problemen hebben. Betaal je 20K heb je kennelijk nog niet een probleemloze motor.

Ik zie op YT eigenlijk alleen maar positieve tests. In de Moto73 werd de 45% duurdere Yamaha Ténéré 700 met de hand op het hart niet als 45% beter gewaardeerd. De Yamaha wat beter of the road. Nou, dat zal. Dat kan. Voor mij is dat niet zo’n issue. De X-Cape kan meer of the road dan ik zal gaan doen.
 
Maar dat motorblok is dus niet van Kawasaki, zegt Kawasaki zelf.
Heb er één keer kort op gereden, reed niet slecht, maar te kort om er een goed oordeel over te kunnen geven.

Mocht je willen proefrijden, bij www.motorverhuur.nl (MVM Motoren), kan je sowieso die X-Cape huren in Soesterberg en De Meern. Voor proefritten vast ook beschikbaar, maar met een dag rijden weet je natuurlijk wel veel meer dan een uurtje.
Zou wel ff bellen van te voren, want het verhuurseizoen loopt wel op z'n eind, als je 'm langer mee wil.
 
Laatst bewerkt:
En ook dat wordt door beide partijen ontkend, maar het is wel heel toevallig allemaal. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan