#@&*# Motor bijna gejat

Bij mij komt een vraag altijd weer naarboven.
Wie koopt er gestolen motoren? Of rijden die gasten er zelf op?
Ik heb een keer in het blad MOTOR gelezen dat de motoren worden gestript en vervolgens worden de onderdelen verkocht aan race-teams. '(
Het is natuurlijk wel een goedkope manier om aan onderdelen te komen.
 
Bij mij komt een vraag altijd weer naarboven.
Wie koopt er gestolen motoren? Of rijden die gasten er zelf op?

Er word van meerdere gejatte fietsen weer een hele fiets samengesteld. Desnoods in het frame van een schadefiets (daar zitten de papieren al bij). Je kan bij www.mobile.de gewoon een frame kopen met papieren.

Het gaat natuurlijk niet altijd zo, maar dit is een manier :)
 
Ben toch ff verder gaan kijken voor een alarm, kan nu voor weining een alarm overnemen van iemand die een Spyball voor z'n scooter had.

Lijkt mij weinig verschil tussen een scooter en een motor? Kan ik zo'n ding zelf eenvoudig installeren?
 
Ik heb een keer in het blad MOTOR gelezen dat de motoren worden gestript en vervolgens worden de onderdelen verkocht aan race-teams. '(
Het is natuurlijk wel een goedkope manier om aan onderdelen te komen.

Lijkt me niet handig, je wil als raceteam toch presteren, moet je geen onderdelen van mijn ZZ-R kopen. win je nooit meer!!! :+
 
Ben toch ff verder gaan kijken voor een alarm, kan nu voor weining een alarm overnemen van iemand die een Spyball voor z'n scooter had.

Lijkt mij weinig verschil tussen een scooter en een motor? Kan ik zo'n ding zelf eenvoudig installeren?
Wat betreft installatie zou ik het niet weten, ik heb het door een motorzaak laten installeren, maar misschien heb ik het in de handleiding ergens thuis staan. Je moet ook de certificaat niet vergeten te vragen, dan kan je na installatie aanmelden bij de SCM dat je een door hun goedgekeurd alarm-systeem op je motor hebt zitten. Misschien krijg je nog een eventuele korting op je verzekeringspremie of dat je eigen risico vervalt bij diefstal :)
 
Ik heb helaas al te veel ervaring met gestolen motoren.
de eerste, een CB-1, hebben ze gejat in de nacht voordat ik naar de motorrai zou gaan. Dan sta je eindelijk in je regenpak beneden staat er geen motor meer...flink balen...gelukkig wel goed verzekerd. Hij stond overigens met maar drie goedgekeurde sloten op slot.
Ik heb toen in december een CBR600f (91'er) kunnen kopen. Eind mei had ik op een zaterdag een VRO cursus en de dinsdag daarna is hij gejat, deze stond met drie sloten op slot aan een lantaarnpaal op de binnenplaats van onze flat. Deze CBR heeft de politie weer gevonden, na een achtervolging. Alle sloten geforceerd, de motor had op beide zijkanten gegleden (geen harde val/crash) een een opgerookte achterband (dat laatste was de reden waarom ze de antiliaan die er op reed wilden aanhouden). Door een vormfout van die kut jutten heeft ie geen straf gehad, lang leve het WK voetbal (en ik had al zo'n hekel aan voetbal)
Na taxatie bleek de CBR economisch total loss (het vervangen van de plastic delen was duurder dan de dagwaarde) maar ik heb het geheel toch laten repareren (sloten, band, kuipruitje, spiegel) en er een spyball op laten zetten en na een plamuurbeurtje en spuitbeurtje ziet ie er weer top uit (net als de machine waarop Doohan in 1994 in Brno voor het eerst kampioen werd).

sindsdien ben ik gevrijwaard gebleven van diefstal. wel is de CBR afgelopen december om gestormd, ik kan dus nu weer opniew beginnen met de bovenkuip plamuren spuiten etc...

Ik ben inmiddels ook maar verhuisd, van een 'studenten'flat vol met antilianen naar een rustige volksbuurt.
Ik wil overigens niet discrimineren maar ik weet 100% zeker dat er antilianen in mijn flat woonden die er mee te maken hadden.
 
Een stelletje vandalen heeft in de nacht van zaterdag op zondag geprobeerd mijn 10 jaar oude brik te stelen. :(

Ondanks twee sloten dachten ze toch met een schroef het het stuurslot te kunnen forceren en hem dan mee nemen. De sukkels.., maar wel mijn slot naar z'n mallemoer...

Ik zit te denken een alarminstallatie te installeren, nu zag ik er een van SAITO bij Motozoom, voor 30 pleuro. Heeft iemand ervaring met deze krengen?


De rotzakken....Dat men nou niet met z'n fikken van andermans spul kan afblijven. :( :(

Als je er nou eens 220 V op zet....ze zullen het dan misschien één keer proberen maar daarna nooit meer }) }) })
 
De rotzakken....Dat men nou niet met z'n fikken van andermans spul kan afblijven. :( :(

Als je er nou eens 220 V op zet....ze zullen het dan misschien één keer proberen maar daarna nooit meer }) }) })

Weet je wat nou de pest is? Als ze geroosterd naast je motor liggen en de politie ziet ut, zit jij in de problemen en niet hun.... klote wereld maar het is zo.. je mag je zelf niet verwern :( :j doe het lekker toch :)
 
Weet je wat nou de pest is? Als ze geroosterd naast je motor liggen en de politie ziet ut, zit jij in de problemen en niet hun.... klote wereld maar het is zo.. je mag je zelf niet verwern :( :j doe het lekker toch :)

Je kan toch zeggen dat je niet zo'n ster bent in doe-het-zelf?
 
Even een opmerking:
Met hoeveel sloten en startonderbrekingen een motor ook gestald staat: zolang deze nergens aan verankerd is, wordt hij makkelijk weggehaald.
Wat weegt een beetje sportmotor tegenwoordig? 220 kilo rijklaar?
dat houdt dus is: 3 man en een busje.....
Duurt hooguit 30 seconden......

Ergens aan vastzetten of een alarm lijkt me toch het beste.
 
OK heb dus een alarm aangeschaft bij Louis in Duitsland, via internet. Louis.de is een aanrader en ze zijn een stuk goedkoper dan in Nederland.

Ik heb een M+S alarm gekocht en de afgelopen twee dagen bezig geweest met inbouwen. :) :)

Inbouwen ging bijzonder soepel ondank mijn 1,5 linkerhanden en een duitse handleiding.

Ben zeer tevreden startonderbreker 120dB Piezoalarm, neigingssensor en shocksensor.

Nu maar kijken of ze met hun fikken eraf kunnen blijven.
 
...
Ben zeer tevreden startonderbreker 120dB Piezoalarm, neigingssensor en shocksensor.

Nu maar kijken of ze met hun fikken eraf kunnen blijven.
Wat is de functie van zo'n neigingssensor, geeft ie eerst een waarschuwing voordat hij echt begint te loeien :? Zoiets zou ik ook wel willen hebben.

En een shocksensor voorziet de dief natuurlijk wel van de nodige stroom als hij er toch niet vanaf kan blijven :9~
 
Wat is de functie van zo'n neigingssensor, geeft ie eerst een waarschuwing voordat hij echt begint te loeien :? Zoiets zou ik ook wel willen hebben.

En een shocksensor voorziet de dief natuurlijk wel van de nodige stroom als hij er toch niet vanaf kan blijven :9~

De neigingssensor zorgt ervoor dat als de motor op de zijstandaard staat en je zet hem rechtop dat het alarm afgaat.

Wat betreft die shocksensor, was het maar zo'n feest... 8-) ... betekent gewoon dat het alarm afgaat op het moment dat de motor een schok krijgt (dus beweging aanraken etc.).

Kan de gevoeligheid ook instellen, op z'n zwaarste stand (meest gevoelig) gaat ie al af als je naast de motor op de grond stampt *D
 
Kweet niet welk merk alarm t is, maar verschillende vrienden hebben er een op hun fiets zitten, die behalve teringherrie ook een seintje geven naar je GSM als je fiets verplaatst wordt.
Kun je gelijk de knokploeg bellen (of het adres waar je motor op dat moment staat, op t forum zetten, wordt de knokploeg voor je geregeld }) .)
Bij een van hen werkte het goed, kreeg een knakker te pakken die aan z'n fiets zat en liet z'n handjes wapperen.
Toen een minuut later de blauwe lampjes kwamen, noteerden ze alleen de naam die die :j kl**tzak opgaf (?)en gaf daarna de eigenaar een waarschuwing voor het gebruiken van geweld. |(
Zoals je ziet gaat het niet alleen in Nederland zo... :(
 
als ik dit allemaal zo lees, dan weet je weer in wat voor KUTrechtsysteem wij leven!!

De Crimineel heeft 10 keer zoveel rechten als wij hebben :]

je kunt er helemaal niks tegen doen.

je bent uiteindelijk altijd zelf de lul!!
premie gaat omhoog, eigen risico etc....... :(

ik erger me dood

nu even je vraag beantwoorden *D
ik denk dat zo'n verankering in de vloer het beste werkt.
met een betonschaar kom je er in ieder geval niet doorheen.

alarm en startonderbreking helpt altijd
 
OK heb dus een alarm aangeschaft bij Louis in Duitsland, via internet. Louis.de is een aanrader en ze zijn een stuk goedkoper dan in Nederland.

Ik heb een M+S alarm gekocht en de afgelopen twee dagen bezig geweest met inbouwen. :) :)

Inbouwen ging bijzonder soepel ondank mijn 1,5 linkerhanden en een duitse handleiding.

Ben zeer tevreden startonderbreker 120dB Piezoalarm, neigingssensor en shocksensor.

Nu maar kijken of ze met hun fikken eraf kunnen blijven.
is dat die van 130 of 150 euro? Kan die in alle motoren worden ingebouwd? Bijvoorbeeld ook in een mille?
 
is dat die van 130 of 150 euro? Kan die in alle motoren worden ingebouwd? Bijvoorbeeld ook in een mille?

Het is de uitvoering van 119 euro, besteld bij www.louis.de (NIET in Nederland dus. Voor hetzelfde alarm vragen die afzetters in Nederland 150 EURO :( :( (30 EURO meer en waarvoor??? :j

Ok verzendkosten waren iets hoger maar ja zelfde produkt en lagere prijs. Dus waar lullen we over.

TYPE M+S KMR214E
 
Het is de uitvoering van 119 euro, besteld bij www.louis.de (NIET in Nederland dus. Voor hetzelfde alarm vragen die afzetters in Nederland 150 EURO :( :( (30 EURO meer en waarvoor??? :j

Ok verzendkosten waren iets hoger maar ja zelfde produkt en lagere prijs. Dus waar lullen we over.

TYPE M+S KMR214E
raar is dat? Zou dat vanwege btw zijn ofzo?
in ieder geval bedankt voor de info.
Ik zal eens bellen met Startwin of Roke of dat in de mille kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan