Motor gekocht - nu twijfels

Mensen, bedankt voor de vele berichten. Ondertussen via sms reactie gehad. Hij geeft aan dat hij hem vorig jaar al gekocht heeft en af en toe reed op engels kenteken voor export. Hij heeft hem eind maart geïmporteerd. In dit geval heeft hij dus niet gelogen, maar dit gewoon niet verteld.

Ik bel maandag nog met hem over het verkopen van een tweede motor onder andere naam met zelfde telefoonnummer. Wanneer ik van de week langsga controleer ik ook het boekje met stempels e.d. Vraag me alleen of hoe dat zit met omrekenen mijlen naar km. De motor gaf gewoon km's aan (of kan dat ingesteld worden ivm digitaal dashboard). Is dit nog een risico?

Het betreft een zx10r uit 2008 met vraagprijs 8500. Ben al eerder bij 2 anderen wezen kijken, maar die waren (lang) niet zo netjes. Deze is in uitstekende staat (geen krasje).

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt. Ben al te lang motorloos :)

8500 is stevig aan de prijs!! Zelfs met deze lage km-stand!
 
Hmm, rondgereden met Engels exportkenteken in Nederland? Sinds verleden jaar?

Hoe je het ook went of keert, dat is niet helemaal volgens de regeltjes als je het mij vraagt. Ik vraag me af of dat verhaal dan wel klopt of dat ie dat gewoon terplekke verzonnen heeft.

Zou me niets verbazen als ie m paar weken terug pas uit Engeland heeft gehaald eigenlijk en dat zo wilt verdoezelen?

En dus eigenlijk de motor totaal niet kent; iets dat je wel verwacht van iemand die een motor een jaar in bezit zou hebben.

8500 euro vind ik een hoop geld, als je ziet wat je ervoor betaald in Engeland trouwens...
 
Ben ik de enige die een aanbetaling vreemd vindt? Er zijn wel meer mooie motoren te koop voor 8500,- EUR.

Liefde maakt blind...
 
waarom zou iemand een motor moeten kennen voor hij m verkoopt? Gewoon zelf n proefrit maken, goed kijken voelen en luisteren :P alles ok? goed gevoel? Kopen! geen goed gevoel? niet kopen.

Bang dat er toch iets kapot gaat? Naar de dealer, iets meer centjes uitgeven en garantie dr bij kopen.
 
Je zou kunnen overwegen een aankoopkeuring te doen, bij bijvoorbeeld Erik van Lent (geen aandelen, wel goede ervaring). Je weet dan grotendeels wat je koopt.
 
Hier zomaar even een voorbeeldje
Bouwjaar 2009
Nog geen 6k gelopen
Akrapovic dempertje en seatcover
8750 euri
En vaak geen inruil=korting

Ik denk dat dit een gevalletje liefde maakt blind is geweest ;(
 
Even over dat mijl->KM verhaal.
Als dat ding van origine "Brits" is dan kan het zijn dat de gereden KM's eigenlijk Mijlen zijn.
Heb een teller van een yamaha eens van Mijl naar Km zien om gesteld worden, ook uit Engeland geïmporteerd maar de gereden afstand bleef gewoon staan i.p.v omgerekend naar de juiste stand.

Succes met je aankoop.
 
waarom zou iemand een motor moeten kennen voor hij m verkoopt? Gewoon zelf n proefrit maken, goed kijken voelen en luisteren :P alles ok? goed gevoel? Kopen! geen goed gevoel? niet kopen.

Bang dat er toch iets kapot gaat? Naar de dealer, iets meer centjes uitgeven en garantie dr bij kopen.

Is geen verplichting. Maar als iemand een jaar lang een motor heeft gereden, kan ie net even awt beter vertellen wat er aan mankeert, wat ie heeft laten vervangen bij onderhoud, enz.

Nu is dit gewoon een dozenschuiver maar dan met motoren. Gaat naar Engeland, haalt daar ene motor en zet 'm hier te koop. Je gaat me echt niet vertellen dat die motor gereden is met een exportkenteken afgelopen jaren. Die is gewoon paar weken terug gekocht in Engeland en nu ie bijna verkocht is wordt ie pas geimporteerd. Waarschijnlijk om net even wat minder BPM af te dragen.
 
Hier zomaar even een voorbeeldje
Bouwjaar 2009
Nog geen 6k gelopen
Akrapovic dempertje en seatcover
8750 euri
En vaak geen inruil=korting

Ik denk dat dit een gevalletje liefde maakt blind is geweest ;(


Wat betreft de (vraag)prijs; ik ben bij verschillende dealers wezen kijken, waaronder bovenstaand voorbeeld. Motor van dit voorbeeld heeft bijvoorbeeld veel krassen op tank en duozitje dat (een paar x) is gevallen. Al met al veel motoren tegengekomen die gewoon niet netjes genoeg waren naar mijn smaak.

Verder valt het mij juist op dat er niet heel veel van dit type te koop staan (met <10.000 km) of zoals gezegd tegenvallen in het echt.

Voor mij is het belangrijkst dat de motor niet gestolen is, km niet teruggedraaid en geen schade motor is. De laatste 2 lijken mij niet ivm de staat, maar ik ben geen expert.

Ik ga gewoon verder met mijn 'onderzoek' en pas wanneer ik zekerheid heb zal ik echt overgaan tot aankoop.
 
als de motor schadevrij is, niet krom en goed rijdt dan maakt het toch niks uit dat hij is geïmporteerd!
tja hij is niet eerlijk geweest en is een handelaar, maar dat maakt het niet direct een slechte motor.
 
vanaf nu kickboxlessen gaan volgen, ongeveer 3x per week. Wat mma lessen erbij voor de fijnigheid, 1x per week of 1x per weken. Na ongeveer 1 jaar bij de desbetreffende persoon aanbellen en zeggen "geef me mijn 250 euro".

Als diegene zegt "nee" hem een klap geven en een stap achteruit nemen.

Als hij nu op je af komt rennen hem gewoon een willekeurige kant opgooien of nog een klap geven.

Nu de vraag nog een keer herhalen.

Indien diegene bewusteloos is hem zijn huis intrekken en zijn gezin heel boos aankijken.

De vraag herhalen.

Desbetreffende persoon zal nu het geld gaan halen.

Indien niet; doodslaan, en weggaan.

Indien u wordt verhoort, gewoon zeggen dat u thuis was met uw vrouw/vriend/familie, en geen idee heeft van wat u wordt voorgelegd.

Zoals je ziet staat er een hoop keer "indien" en "als".

Daarom is het misschien beter een keer te slikken en die 250 euro verlies te nemen. Trek er een les uit en laat het daarbij. Het scheelt een hoop gezeik.
 
Laatst bewerkt:
vanaf nu mma gaan volgen, ongeveer 3x per week. Wat kickboxlessen erbij voor de fijnigheid, 1x per week of 1x per weken. Na ongeveer 1 jaar bij de desbetreffende persoon aanbellen en zeggen "geef me mijn 250 euro".

Als diegene zegt "nee" hem een klap geven en een stap achteruit nemen.

Als hij nu op je af komt rennen hem gewoon een willekeurige kant opgooien of nog een klap geven.

Nu de vraag nog een keer herhalen.

Indien diegene bewusteloos is hem zijn huis intrekken en zijn gezin heel boos aankijken.

De vraag herhalen.

Desbetreffende persoon zal nu het geld gaan halen.

Indien niet; doodslaan, en weggaan.

Indien u wordt verhoort, gewoon zeggen dat u thuis was met uw vrouw/vriend/familie, en geen idee heeft van wat u wordt voorgelegd.

Zoals je ziet staat er een hoop keer "indien" en "als".

Daarom is het misschien beter een keer te slikken en die 250 euro verlies te nemen. Trek er een les uit en laat het daarbij. Het scheelt een hoop gezeik.
 
Je zou naar de importdocumentatie kunnen vragen. Er moet voor import een gedateerd aankoopbewijs overlegt worden. Dit zou zijn verhaal over een jaar bezit kunnen bevestigen of ontkrachten.
 
Jij vind dit een mooie motor. Je hebt er een proefrit op gemaakt en volgens jou is die goed. Je hebt meerderen bekeken en vind dit een reële prijs. Wat maakt het jou uit wat de verhaal achter deze verkoper zit. De motor word er niet anders op.
Dit zal wss wel een handelaar wezen. Die bedenken de raarste verhalen om iets te verkopen. Heb eind vorige week een gsxr1000 k3/4 opgehaald. De reden dat deze man er vanaf wou is omdat hij te snel is. Hij heeft een proefrit gemaakt, weet dat dit een een pk per kilo supersport is en toch na een week op naam te hebben de motor weer te koop zetten (voor een 945 euro extra). Handelaren, laat ze lekker praten. Zoals ik al zij, de motor word er niet anders door.
 
Als je een keuze hebt gemaakt moet je ook acuut stoppen met googelen etc.

Anders wordt je doodongelukkig.

Als je NET een helm hebt gekocht is de eerste de beste link die je aanklikt een aanbieding van dezelfde helm voor een veel betere prijs.

Kansloos,
Niet doet dus,
 
Je zou naar de importdocumentatie kunnen vragen. Er moet voor import een gedateerd aankoopbewijs overlegt worden. Dit zou zijn verhaal over een jaar bezit kunnen bevestigen of ontkrachten.
Dat is een goede tip.
Verder: vertrouw op je gevoel.
 
Als je een keuze hebt gemaakt moet je ook acuut stoppen met googelen etc.

Anders wordt je doodongelukkig.

Als je NET een helm hebt gekocht is de eerste de beste link die je aanklikt een aanbieding van dezelfde helm voor een veel betere prijs.

Kansloos,
Niet doet dus,


:/


Ja... B|
 
Als de verkoper geen eerlijk antwoord heeft gegeven op de vragen die jij gesteld hebt kun je gewoon je geld terug moeten krijgen.
 
Hmm, rondgereden met Engels exportkenteken in Nederland? Sinds verleden jaar?

Hoe je het ook went of keert, dat is niet helemaal volgens de regeltjes als je het mij vraagt. Ik vraag me af of dat verhaal dan wel klopt of dat ie dat gewoon terplekke verzonnen heeft.

Zou me niets verbazen als ie m paar weken terug pas uit Engeland heeft gehaald eigenlijk en dat zo wilt verdoezelen?

ik ben vorig jaar in het sauerland geweest, de [nederlandse] eigenaren van het hotel hadden hun motoren ook nog gewoon op nederlands kenteken staan.
het zou dus kunnen.
 
Garages kopen toch ook auto's op die op marktplaats worden aangeboden om die dan zelf weer verder te verkopen.
Maar als in het onderhoudsboekje stempels staan van voor april van een dealer hier in Nederland dan zou ik dat eens verder gaan uitpluizen.
De motor zelf zal best prima zijn, dus als je het verhaal van 1 jaar en de stempels voor lief wilt nemen, dan koop je de motor.
Een ander voorstel is om de motor te laten controleren door ene Eric ....(achternaam vergeten). Dan weet je zeker of de motor goed of fout is.
 
ik ben vorig jaar in het sauerland geweest, de [nederlandse] eigenaren van het hotel hadden hun motoren ook nog gewoon op nederlands kenteken staan.
het zou dus kunnen.

Dat kan natuurlijk wel, maar dan zullen ze het hoofdverblijf in Nederland moeten hebben.

Verkoper heeft idd nog een motor te koop. Ook op Engels kenteken en ook op andere naam inderdaad. En de ene keer is het plaats A, de andere keer plaats B. Maar eigenlijk zegt dat niets.

Als topicstarter blij is met d motor en deze in goede staat is, zie ik het probleem niet zo eigenlijk. Mag alleen hopen dat ie wel wat van de prijs heeft af kunnen halen; de motor stond voor 8500 te koop en onderhandelen had vast wel mogelijk geweest.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan