Motor in stalling staat in de weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckylovernr1

MF veteraan
17 okt 2011
1.900
13
Helmond
Beste mensen,

Na vele pogingen en verschillende manieren om contact te krijgen met iemand wiens motor bij mij in de motorstalling in de flat staat, is contact nog steeds niet gemaakt met de eigenaar.

Probleem is dat de motor in een kleine berging staat en al heel lang stil staat en er ook duidelijk niet meer mee gereden kan worden. De spiegels zijn kapot, stof staat er op, scherm is kapot, etc.

Nu is de vraag, is er een manier om bijvoorbeeld via de gemeente of via de politie achter de naam (en daarna misschien zelfs adres) van de eigenaar te komen? We willen de motor namelijk eindelijk weg hebben.

Kenteken is bekend en via RDW staat dat hij vorig jaar maart ergens op naam is gezet en uit herinnering van andere motorrijdende bewoners is de motor er toen inderdaad komen te staan, maar verder niets mee gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is kan je via de RDW in contact komen met de eigenaar. Moet je uiteraard wel een goed verhaal hebben.
Maar neem aan dat als je het even uitlegt en kan aantonen dat je ook in dag gebouw woont dat ze je miss wel kunnen helpen.
Succes
 
Dit kan je waarschijnlijk als individueel niet voor elkaar krijgen. Meer kans van slagen als de vereniging van eigenaren of de gebouw beheerder dit meld, bij bv. RDW maar dan is de kans alsnog klein dat ivm. privacy dat soort gegevens niet zomaar doorgespeeld worden.

Wat mijn werkgever wel eens deed om mensen te bereiken in een flat voor elektra werk in hun bergingen, gewoon óveral briefjes door de deur met de vraag of de eigenaar terug wilt bellen. Natuurlijk is het bij lange na geen garantie dat deze persoon terug belt maar proberen kan geen kwaad.
 
Nou, ik kwam laatst een topic tegen die ook ging over een soortgelijk onderwerp en toen werd er ook gesproken over geld betalen aan RDW om gegevens te krijgen, maar die functie is online in ieder geval niet mer beschikbaar en staat op de site dat het niet toegestaan is zomaar gegevens te verkrijgen. Maar misschien ergens bij een kantoor?

Niet iemand bij de politie hier die het even op kan zoeken..? :P
 
Merkwaardig, want al is er misschien wat werk aan, het lijkt mij wel een leuke motor. Hoe zit het met de rechten op die berging eigenlijk: is daar een gemeenschappelijk recht of is het exclusief voor jou? Als ik een huis koop en de vorige eigenaar laat er spullen staan, dan zijn die na de koop van mij.

Bijzondere situatie.
 
Je hebt alleen recht tot de berging als je student bent en in de flat woont, maar dat is dus nog maar de twijfel. Meerdere pamfletten in de flat gehangen maar geen succes..
 
Maak eens een praatje met de wijkagent, leg de situatie uit, vraag of hij even wil kijken. Hij is in ieder geval bij machte om te kijken of de eigenaar een buurman is.
 
Goeie tip, nog niet aan gedacht. Alleen moeilijk te vinden wie de wijkagent hier is, nog nooit gezien ook verder, ook omdat ik niet helemaal zeker weet wat te wijk is.. :X

Maar je kunt dat 0900-8844 geen spoed, wel politie telefoonnummer bellen om een afspraak te maken, morgen maar even doen.. Via de website van de politie werkt de hotkey om de agenten te mailen niet..
 
Waarom wil je de motor weg hebben? Heeft de eigenaar geen recht om hem te stallen? Het is toch een motorstalling? Of is het een vereiste dat er mee gereden wordt? (wat staat er in jullie contract?)
 
Je hebt alleen recht tot de berging als je student bent en in de flat woont, maar dat is dus nog maar de twijfel. Meerdere pamfletten in de flat gehangen maar geen succes..
Ik zou daar dus ook niet op reageren als ik de eigenaar was en ik weet dat jij mijn motor niet duldt :)
 
In eerste instantie ging het er ook niet om om de motor weg te hebben, maar ik ben zelf begonnen eerst minstens iedereen op te sporen en contact te leggen om flat-ritjes te maken. Bovendien is het qua klussen en gereedschap ook erg handig om elkaar te kennen.

Daarnaast staat er inderdaad in de voorwaarden van onze huurorganisatie dat er gebruik gemaakt kan worden van de motorstalling, mits je inderdaad nog gewoon met de motor rijdt. Er staat al een aantal mensen met mooiere motoren buiten op de stoep die graag binnen willen staan.

Dus we hebben het nu over de boeg gegooid dat we de motor over willen kopen, maar ik wil minstens de eigenaar spreken om te overleggen.. Helaas zijn er dus ook mensen zo koppig als jij en snapt men niet dat het ook gewoon bedoeld is om contact te krijgen en mensen te leren kennen/helpen. Af en toe vertrouwen op de goedheid op de mens, hoe vaak je zelf ook teleurgesteld wordt..
 
Nou nou, rustig aan ducky...i
Ik geef alleen aan dat er wellicht een andere kant achter het verhaal schuilt.
En niet iedereen is even sociaal ingesteld, niet iedereen wil gezellig gereedschap delen met flatgenoten, niet iedereen wil 'flatritjes' maken. Maar ook die mensen mogen hun lelijke motor stallen.

Als in jullie huur/koopcontract staat dat de motor inderdaad moet dagelijks zo niet wekelijks moet rijden, dan heb je een punt. Zo niet, dan is het jammer voor degene met een 'mooiere motor' die buiten moet parkeren.

Willen jullie echt die motor kopen??
 
Laatst bewerkt:
Kan je 'm niet optillen met wat buren en 'm buiten neerzetten? :+
Bij mijn vorige woning stond in de algemene berging ook vele jaren een CBR1000F in de weg, maar die bleef netjes staan. Toch staat ie wel netjes in een hoekje en niet midden in het hok, zoals zojuist genoemde CBR.
 
Nou nou, rustig aan ducky...i
Ik geef alleen aan dat er wellicht een andere kant achter het verhaal schuilt.
En niet iedereen is even sociaal ingesteld, niet iedereen wil gezellig gereedschap delen met flatgenoten, niet iedereen wil 'flatritjes' maken. Maar ook die mensen mogen hun lelijke motor stallen.

Als in jullie huur/koopcontract staat dat de motor inderdaad moet dagelijks zo niet wekelijks moet rijden, dan heb je een punt. Zo niet, dan is het jammer voor degene met een 'mooiere motor' die buiten moet parkeren.

Willen jullie echt die motor kopen??

Ik denk niet dat het jammer is voor degene die de motor buiten moeten laten staan omdat er een persoon blijkbaar de motor dusdanig heeft neergezet dat er niemand anders meer bij kan.

Is een beetje asociaal om het zo te doen en ik kan het heel goed begrijpen als deze motor gewoon wordt verwijderd tenzij de eigenaar hem dusdanig neerzet dat hij niet meer in de weg staat.
 
Nou nou, rustig aan ducky...i
Ik geef alleen aan dat er wellicht een andere kant achter het verhaal schuilt.
En niet iedereen is even sociaal ingesteld, niet iedereen wil gezellig gereedschap delen met flatgenoten, niet iedereen wil 'flatritjes' maken. Maar ook die mensen mogen hun lelijke motor stallen.

Als in jullie huur/koopcontract staat dat de motor inderdaad moet dagelijks zo niet wekelijks moet rijden, dan heb je een punt. Zo niet, dan is het jammer voor degene met een 'mooiere motor' die buiten moet parkeren.

Willen jullie echt die motor kopen??

Mwoh, misschien, leek ons wel leuk, heb nu contact met de andere 4 motorrijders die binnen staan en we hadden het er wel over voor de grap.. Wil zelf eigenlijk wel een project, heb er alleen geen tijd en geld voor :+

En tuurlijk is het jammer voor degenen die buiten staan, persoonlijk maakt het me ook weinig uit, maar ben voornamelijk geïnteresseerd.. Aan de andere kant, we hebben de motor wel tegen de muur aan gezet nu, zoals je op de foto ziet, en mijn motor staat er vaak vlak naast omdat er weinig ruimte is.. ALS diegene eindelijk besluit zijn brommer weg te halen, heeft ie wel meer ruimte nodig.. Dus denk ook dat ik er een briefje op leg met die strekking; Als je er eindelijk iets mee wilt gaan doen, bel me even, dan zet ik m'n motor weg..

Staat niet per se in het huurcontract omdat niet iedereen motor heeft natuurlijk, staat bij speciale voorwaarden van de motorstallingen van de flats/gebouwen van DUWO studentenhuisvesting.
 
Laatst bewerkt:
@ Spades
Sorry, maar waar staat dat die motor verkeerd/onhandig geparkeerd staat? Ducky wil die lelijke niet-rijdende motor gewoon weg hebben, toch?
 
Laatst bewerkt:
Staat niet per se in het huurcontract omdat niet iedereen motor heeft natuurlijk, staat bij speciale voorwaarden van de motorstallingen van de flats/gebouwen van DUWO studentenhuisvesting.
Dan geldt dat natuurlijk ook en heb je een poot om op te staan :P
 
Laatst bewerkt:
Klopt, we hebben hem dus al aan de kant getild en tegen de muur gezet, hij moet het liefst weg, maar minstens contact met de eigenaar.. en daarvoor moet ik weten wie dat is..

En daar ging dit topic over.. :+ Hoe kom ik er achter wie de eigenaar is, als die zelf blijkbaar geen contact wilt/pogingen tot contact gemist heeft..
 
Ik ben ooit in een huis komen wonen waarnaast een buurman net in diezelfde tijd aan het wegverhuizen was. Hij moest opeens z'n huis opleveren want hij kwam bij mij met de vraag of hij misschien een vouwwagen bij mij kon stallen. Het was het laatste wat hij daar nog had staan en had er verder geen plek voor.
Een paar maanden later stond die vouwwagen nog steeds bij mij en ik had verder die meneer niet meer gezien. Had verder ook geen contactgegevens, maar wel een ketekenplaat die op de vouwwagen zat. Mailtje naar de politie gestuurd met het verhaal en kenteken, die hebben de meneer opgebeld en die heeft op zijn beurt een dag later de vouwwagen opgehaald.

Hier ook de oplossing?
 
Klopt, we hebben hem dus al aan de kant getild en tegen de muur gezet, hij moet het liefst weg, maar minstens contact met de eigenaar.. en daarvoor moet ik weten wie dat is..

En daar ging dit topic over.. :+ Hoe kom ik er achter wie de eigenaar is, als die zelf blijkbaar geen contact wilt/pogingen tot contact gemist heeft..
DUWO bellen?
Dit is denk ik toch eigenlijk iets wat de verhuurder op moet (en mag!) lossen.
Jij kunt als huurder niets beginnen, DUWO des te meer.
 
DUWO bellen?
Dit is denk ik toch eigenlijk iets wat de verhuurder op moet (en mag!) lossen.
Jij kunt als huurder niets beginnen, DUWO des te meer.


studentenhuisvester??


:N

dat denk je echt; die doen geen klap.
Wat intresseert hun dat nu, het gaat maar om een opslag, nog niet eens om woonruimte of burenoverlast etc...

daarnaast hebben ze nogal wat klantjes;
DUWO is de grootste studentenhuisvester in Nederland met 25.000 kamers en woningen. :z O-) 8-)




dat briefje/mailtje naar de politie met kentekengegevens vond ik nog het beste. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ooit in een huis komen wonen waarnaast een buurman net in diezelfde tijd aan het wegverhuizen was. Hij moest opeens z'n huis opleveren want hij kwam bij mij met de vraag of hij misschien een vouwwagen bij mij kon stallen. Het was het laatste wat hij daar nog had staan en had er verder geen plek voor.
Een paar maanden later stond die vouwwagen nog steeds bij mij en ik had verder die meneer niet meer gezien. Had verder ook geen contactgegevens, maar wel een ketekenplaat die op de vouwwagen zat. Mailtje naar de politie gestuurd met het verhaal en kenteken, die hebben de meneer opgebeld en die heeft op zijn beurt een dag later de vouwwagen opgehaald.

Hier ook de oplossing?


dit, :^
 
studentenhuisvester??


_O- _O-

dat denk je echt; die doen geen klap.
Wat intresseert hun dat nu, het gaat maar om een opslag, nog niet eens om woonruimte of burenoverlast etc...

daarnaast hebben ze nogal wat klantjes;
DUWO is de grootste studentenhuisvester in Nederland met 25.000 kamers en woningen. :z O-) 8-)




dat briefje/mailtje naar de politie met kentekengegevens vond ik nog het beste. :W
Hebben ze geen student-beheerders in de flat? Een concierge? Een 'oudste huurder'?
Ik heb de DUWO en SLS van dichtbij meegemaakt, ik kon er altijd met mijn problemen terecht.

Je kunt natuurlijk via de politie achter de identiteit van de eigenaar proberen te komen maar als de eigenaar vervolgens niet meewerkt, dan is het toch alleen de DUWO die iets kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan