Motor klinkt als een pnt 50 of zoiets

sorry..ik had niet in de gaten dat het om een hond ging, maakt het niet minder erg natuurlijk, maar dan komt 13 jaar toch in een ander daglicht te staan.
sterkte met het verlies.
 
Jongs hartelijk dank voor het mede leven.
Trixo was even klein foutje van mij, dacht toen even dat iedereen die mafkees van een hond wel kende.
 
Jongs hartelijk dank voor het mede leven.
Trixo was even klein foutje van mij, dacht toen even dat iedereen die mafkees van een hond wel kende.

Ik had het ook even niet door, maar ik heb er in de loop der jaren ook genoeg verloren. En die zijn nog nooit 13 geworden! En het lijkt wel of met het klimmen der jaren het steeds moeilijker wordt om afscheid van zo'n huisgenoot te nemen.
Ik heb ooit 3 weken zonder hond gezeten, ik werd helemaal gek (nou ja, gekker dan normaal...) omdat ik 's morgens de aandacht miste, de loopjes (want zonder hond lopen is doelloos) en 's avonds op de bank geen warme hondekop tegen me aan. Toen hadden we weer een asielzoeker..

Wat ik wil zeggen; Sterkte !!
 
Damn. Je weet dat het een keer gaat gebeuren maar dat maakt het niet minder zwaar. Max heeft wel een prima leven gehad. Sterkte.
 
Hmm oma zegt Dit topic is al meer dan 30 dagen oud. Weet je zeker dat je nog wilt reageren? Yep
Zo na 3 jaar en bijna 3 maanden maar weer eens het oude topic op gescharreld. Heb er uiteindelijk zelf ook nog 1 en wil niet die van een ander vervuilen
Misschien wel het ouds lopende (2003 of zo iets)
Zoals al in het topic van Jupiler al aan gegeven ben ik hard bezig (nauw ja hard, tussen de wiskeys door dan ) om het span na de zomervakantie weer BOT geschikt te maken. Hierbi merkte ik dat de achterband toch wel erg ver versleten was en gezien de wegen in Fransies, hij het niet tot teruf thuis zou kunnen halen.
Nu het probleem:
We hebben hier in het zijspanhoekje eindeloos zitten ohen over welke band. Kan ik dus niet meer terug vinden.
Waarom wil ik het weten?? Mijn huidige band heeft te zachte wangen (vind ik ) en omdat er toch nieuw rubber onder moet wil ik eens wat ander proberen.
Buiten de hardere wangen moet zo een bandje toch wel wat kunnen hebben gezien mijn rustige rijstijl. Jongs waar vind ik de info. A.s. maandag wil ik een bandje laten zetten. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp
 
Zo met jullie adviezen, mijn eigen bedenksels op naar mijn vaste bandenboer en onder het genot van een kopje koffie overlegd wat te doen.
De uitkomst was een band te nemen voor een 3,5Tn's bedrijfswagen.
Deze banden hebben een hoger draag vermogen, wat niet het belangrijkste is maar en dat is wel belangrijk, ze kunnen ook een hogere bandenspanning verdragen n.l 55 PSI oftewel 3,8 Bar bij een max. belasting van 580 kg. Tevens is het karkas sterker 6 ply waardoor de wangen ook stugger zijn en daar ging het om.

Dus er is nu een bandje opgekomen met een maat van 165/70R14.
Het is een Hankook, type Vanta LT en zeker niet onbelangrijk voor een prijsje van € 56,00 excl de belaberde toeslag waanzin.

Na de montage wil ik beginnen met 3 Bar en dan is kijken wat de effecten zijn.
Na het BOD is er waarschijnlijk genoeg ervaring om te bepalen wat de toekomst band zal worden.
In ieder geval geen Michelin standaard autoband meer
 
Waarom geen Michelin meer? Ik heb juist een Michelin gekocht voor het R1100 span. Als solo band ben ik er heel tevreden mee.
 
Gezien het gewicht op het achterwiel vond ik dat de wangen redelijk slap zijn en had ik bijv bij een uniroal minder last van. Maar deze band die ik nu heb is ook een probeersel
 
Zo om toch weer wat van de eigen probleempjes te vertellen, ook hier gaat vaak wat niet goed.
Heb net de nieuwe remblokken, remschijf dikte opgemeten. Ook de ruimte in de klauw. Wat blijkt ,als alles nieuw is dan komen de zuigertjes al bijna 6/7 mm. naar buiten. Begrijp nu ook waarom ik bij bijna versleten voering in enen geen druk meer had. Zuigers te ver naar buiten. Dus dit moet voor bod nog even gerepareerd worden door een plaat van ca 2 mm. achter de ene remblok en 2 verlengbusjes (2 zuiger klauw) op/in de zuigers ook met een dikte van 3 mm.
Wordt weer kommer en kwijl
 
Geen idee kan EML zijn maar kan ook van Theo, de vorige eigenaar zijn. Maar ik denk van EML . Alhoewel alles weer origineel Honda lijkt. Maar ik ben er zó niet zo blij mee
 
Zo nog even een update.
Alle remmen gelijk maar even onderhanden genomen. Kost wat maar dan heb je ook wat. De achter rem is voorzien van een 2 busjes met een kraag van 5 mm. Nu blijven de zuigertjes mooi binnen het klauwtje zitten. Gelijk overal nieuwe remolie in en de banjes op spanning. voorband 2,5 bar, zijspan 2,5 bar en achterwiel 3,0 bar en, daar ging het uiteindelijk om, mooie stijve wangetjes. Net even proefgereden. Het spul rijd weer super. Kan nu met gillende bandjes de rotonde door. Na proefrondje met grote grijns terug op sleutelpalijs. Dus morgen gas en benzine tanken, spullen er in mikken en donderdag vroeg richting Jupiler en zijn jupiler. Heb er echt zin an
 
Terug
Bovenaan Onderaan