Motor kopen (tijdens studie in) buitenland

Mr Vanish

Rookie
28 sep 2017
12
0
Eindhoven
Beste MF'ers,

Komende september ga ik een half jaar studeren op Kreta. Omdat ik het niet zie zitten om op m'n Dommie daar naar toe te rijden wil ik daar een motor kopen.

Als het goed is ben ik dan gewoon een half jaar inwoner van Griekenland, dus vroeg ik me af of er hier iemand er ervaring mee heeft en me kan vertellen hoe het zit om in het buitenland een motor op je naam te zetten en te verzekeren.

Ik heb namelijk geen idee waar ik zou moeten beginnen. Misschien zitten er nog een hoop haken en ogen aan of loop ik op de feiten vooruit.

Op het internet kan ik helaas niet echt een eenduidig antwoord vinden, dus beroep ik me even op jullie :) de volgende stap zou ambassade kunnen zijn.
 
Ik zou bijvoorbeeld Univé bellen, en dan de vraag stellen " iets met een Grieks kenteken te verzekeren ?."
(En meenemen op naar Nld. : 0,0 corrosie schade !!!).
Check Uship.com voor vervoer nach Hause.
 
Goeie, ik heb de vraag bij Univé neergelegd.

Meenemen naar Nederland zal nog een dingetje worden, maar afhankelijk van de motor en alle bijkomende kosten ook een optie.
 
Waarom niet huren op de dagen dat er niet gestudeerd/gezopen hoeft te worden?

Lijkt mij wat relaxter.

Wellicht iets duurder, maar minder kopzorgen?

Maar als student heb je deze optie vast al uitgebreid uitgezocht ;-)
 
Waarom niet huren op de dagen dat er niet gestudeerd/gezopen hoeft te worden?

Lijkt mij wat relaxter.

Wellicht iets duurder, maar minder kopzorgen?

Maar als student heb je deze optie vast al uitgebreid uitgezocht ;-)

Hah, inderdaad. Een motor huren kan aardig oplopen qua prijs, al helemaal met in het achterhoofd dat de motor achteraf weer verkocht kan worden. Het voordeel van een motor hebben is ook dat je sneller geneigd bent de laatste paar uurtjes zon van de dag mee te pakken. Maar daar weten jullie alles van. :)

Unive verzekerd helaas geen buitenlandse kentekens. En na een korte Google doet geen een Nederlandse maatschappij dat helaas.

Maar wat je zegt klopt wel, het kan een hele hoop gedoe schelen. Ik ben toch gaan overwegen om eventueel de autoslaaptrein icm ferries te pakken en er een mooie vakantie met alleen leuke kilometers vooraf van te maken.

Mocht iemand nog tips hebben over mijn oorspronkelijke vraag hoor ik het nog steeds graag. :t Bedankt voor het meedenken.
 
Ooit ben ik zelf helemaal naar Griekenland gereden (zonder Ferry)
Het is een stukkie, maar zo erg is 't nu ook weer niet!!

Met 1300km ben je in Venetië.
Dan op de boot naar Patras.
Patras-Athene is 200km
Dan op de boot naar Kreta.

Ik zou er niet te moeilijk over doen, gewoon met je NL-motor, die 1500km, ZELF rijden!!
(dat is niet verder dan van Utrecht naar Barcelona/ en dat heb ik ook al een paar keer gedaan)
 
Ik geloof ook dat dat best kan, maar met een Honda NX650 (1-cilinder) die een acceptabel toerental heeft op 115km/h is dat een hele rit.

Vanaf Innsbruck scheelt het 850km snelweg. En pas volgend jaar komt er een andere motor in NL helaas.

Wat voor motor had jij mee? Of had je een hoop binnendoor gedaan tot Italië?
 
Je hebt gelijk, 't is wel een 1-pitter.
Maar dan moet Venetië nog wel te doen zijn in 2 dagen.
Als je daar eenmaal op de boot bent dan gaat 't zelfs nog op een brommertje...................................
 
Terug
Bovenaan Onderaan