Bagage tijdens stads bezoek

In drukke steden kom ik niet vaak te staan met volle bepakking maar wel soms op parking bij bezienswaardigheden. Navi laat ik zitten met zumo lock, daarover meestal mijn jas en helm. Een kabelslot van Givi gaat dan door het stuur,een mouw van de jas en door de helm. Als ze echt iets mee willen nemen lukt dat best maar nu iets lastiger. Verder waardevol spul gsm,papieren gaan mee..
Screenshot_20240217_144511_Chrome.jpg
 
Inderdaad is zo'n klein draadje voor de helm misschien wel slim (alhoewel met mijn caberg helm....). Voor de rest: vooral zorgen dat je spul niet te hard glimt en niet druipt van luxe en hoge aanschafwaarde.
 
Ik zou dan toch bang zijn dat iemand aan de helm komt/hem sloopt of er expres afval in propt (maar misschien ben ik wat te paranoïde).
In ieder geval zit ik erover te denken om een rek en topkoffer aan te schaffen voor dit soort trips. Ik vind die dingen eigenlijk lelijk, maar handig lijkt het me dan weer wel.
 
k zou dan toch bang zijn dat iemand aan de helm komt/hem sloopt of er expres afval in propt (maar misschien ben ik wat te paranoïde).
Dat is mij in bijna 20 jaar motorrijden nog nooit overkomen, en ik laat hem in binnen- en buitenland vrijwel altijd op de motor liggen als ik ergens ben. Ik klik alleen even de Cardo eraf. Kan er ook aan liggen dat mijn helmen er over het algemeen al uitzien als afval :+
 
Laatst bewerkt:
Gaat dan ook over bagage,jonguh 🙄
Alhoewel, aan die lat bij jou aan de voorkant kun je weer tassen aan ophangen,alla een " kapstok"👌
Dat dan weer wel 🤗
Ik bespeur toch enige afgunst :Y.

BTW:
Die lat, daar kan ik mijn benen opleggen voor het ultieme scootergevoel :X.
 
Het zijn maar spullen denk ik altijd.
Ik heb mijn motor ook regelmatig op plaatsen neergezet waar ik toch altijd een beetje kriebels kreeg.

In de 34 jaar dat ik motor rij heb ik nog nooit iets gehad qua diefstal gelukkig.
Wel heb ik de Touratech navigatiehouders voor de XT en 660/Nav5, het "schrikt" iets meer af dat ijzer om de units.

Ik rij ook rally's waar ik laptop en papieren mee moet nemen.
Als ik naar een bonus moet lopen in een rally dan laat ik alles op de motor als het niet te ver is en maak de foto.
Als ik verder moet lopen dan pak ik alleen de belangrijkste spullen mee.
Je mag immers door gaan op een andere motor, alleen moet je wel nog alle papieren hebben en je data. :9

Voor overnachten heb ik een halve hoes die ik over de motor doe en laat dan de koffers zitten.
Wel probeer ik altijd de motor bij een ingang of verlicht plek, en kijk waar de camera's hangen om hem in het zicht te zetten.

En idd zoals eerder aangegeven hier, gewoon ergens veilig neerzetten en uber of OV nemen de stad in.
 
Inderdaad is zo'n klein draadje voor de helm misschien wel slim (alhoewel met mijn caberg helm....).
Voor de rest: vooral zorgen dat je spul niet te hard glimt en niet druipt van luxe en hoge aanschafwaarde.
Ja, zo'n draadje gebruik ik ook. (wel eens)
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik er ook 1 heb, maar gebruik deze (te) weinig.
Dat niet-glimmen kost geen moeite met FZ750 van 1985.

Zo heb ik 'm in Lecce (Z.Italië) geparkeerd naast 2 bijna-nieuwe Belgische Ducati's.
Nou dan heb je niet veel zorgen over de FZ.
 
Mij zit eerder de motorkleding in de weg. Heb goede ervaring in F. met Syndicats d'Initiative, daar vonden ze het vaak ok om de broek, jas en helm even te stallen.
 
Als ik naar een stad ga, is overigens zeldzaam, dan heb ik motorgympen, spijkerbroek en tshirt als kleding. En uiteraard motorjas, hanschoenen en helm. Die laatste prop ik in de koffers.

Kan ik verder relaxed rondwandelen.
 
Die slotjes zijn ideaal! Ik gebruik ze om mijn helm mee vast te leggen aan mijn stuur. Okay alles is door te knippen maar als mensen zoveel moeite moeten doen voor een oude helm dan laten ze 'm wel zitten. gebruik dezelfde ook op wintersport om mijn board vast te leggen bij de barretjes op de piste. Het is maar dat niet een of andere pauper zijn Head board laat staan en er vandoor gaat op mijn Jones ;)
 
Zet mijn motor met bagage gewoon vol in het zicht voor een kroeg met een terras waarbij het zuipende volk op het terras direct zicht hebben op mijn motor met bagage.

Behalve wat scheve gezichten die ik krijg als ik de motor start (het zuip en vreet genot wordt toch tijdelijk ruw verstoord) nooit gehoord dat een wildvreemde aan mijn spullen zat. De navi gaat keurig in zijn opbergtasje en in de zijkoffer. Ook nooit gemerkt dat daar aan gerommeld is.
 
Zoveel mogelijk in de koffers, slot door helm en mouw van de jas en dan kom ik een eind.
En natuurlijk de motor in het zicht zetten. Zolang ben ik overigens toch nooit in een stad
 
Wat ik in het buitenland altijd wel doe, dat is dat ik de kentekenplaat tegen een blinde muur aan zet, zodat deze niet gezien wordt.
Een buitenlandse plaat trek toch extra aandacht.

In Italië staan bij de ingang van de stad soms wel 100 motoren./ scooters bij elkaar. De meeste hebben een koffer achterop.
Als jouw motor er dan tussen staat met 'onzichtbaar' kenteken, dan heb je weinig te vrezen.
 
Als ik echt langere tijd in een stad wil zijn (wat niet zo vaak het geval is), of ik bv iets anders groots wil bezoeken probeer ik meestal een camping in de buurt te zoeken. Grote steden hebben altijd stadscampings, dan laat ik het hele spul lekker daar en ga met de bus of ander ov. Of ik vraag of ik mijn bagage daar nog even mag laten en een paar uurtjes later ophaal. Nooit een probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan