Bagage tijdens stads bezoek

KeesR69

Die hard MF'er
29 sep 2023
299
601
Leiderdorp
Dit voorjaar wil ik graag weer eens een reisje op de motor maken. Belgie en Noord Frankrijk is mijn doel en onderweg vind ik het wel leuk om af en toe een stadje of een mooi dorp te voet te bekijken. Maar de motor zal vol hangen met kampeer bagage. Wat is jullie tactiek dan om te voorkomen dat bij terugkomst bij je motor alles gejat is?
 
Dat kan je niet. Je bent 'overgeleverd' aan het fatsoen van de mensen die langs je motor lopen. Ik zou 'm op een plek zetten waar er goed zicht op is en waar het dus niet stil en rustig is.
 
Ik wil graag rackless tassen hebben voor m’n Africa Twin, maar dit is de reden dat ik nog steeds met de originele plastic koffers op stap ga. Deze kunnen op slot. Het geeft je geen garantie, maar het voelt wel fijner.
 
Evt n dunne staalkabel met slot meenenen? Geeft jou 'zekerheid' en t schrikt vast af. En idd in t zicht zetten, navigatie er af en vertrouwen op de mensheid. Fijne reis vast!
 
Bel net buiten het centrum bij een willekeurig iemand aan of je de motor bij hun tijdelijk mag parkeren, is vaak geen probleem. Dan pak je de bus naar de stad
 
Ik zet 'm ook gewoon ergens in het zicht neer. Heb een tanktas die je ook als rugzak kunt dragen. Daarin zitten "kostbare" zaken zoals fotocamera etc. dus die neem ik mee. Tot nu toe altijd goed gegaan.
 
Ik zet hem ook overal neer, een beetje in het zicht. Helm aan het stuur, laarzen er evt gewoon naast. Nog nooit problemen gehad. Hoe meer sloten je er aan hangt, hoe meer je de indruk wekt dat er iets te halen valt.
 
Ik ga volgen; ik heb mijn spullen in mijn rugzak en laat die dingen nu net verboden zijn in veel winkels. Vroeger, voor de elektronische hekjes, hadden veel winkels lockers voor je spullen maar nu is dat alleen bij Louis nog. Topkoffer gaat niet.
 
Als je een K1600 hebt kun je net zo goed met de auto gaan.

Voor de prijs van een K1600 kunnen ze nog heel wat keren je bagage van de motor jatten.
Maar een K1600 rijder gaat alleen met de creditcard op pad. Geen kampeerspullen nodig.

Wat een afgunst....
Laat de eigenaars er toch gelukkig mee zijn.

Ik rij met mijn zijspan, dat heeft ook gelijkenis met een auto. Evengoed ben ik er blij mee.
Hij is af te sluiten, en waarschijnlijk ook makkelijk weer open te breken.

Met steden heb ik dan weer helemaal niks. Dus daar kom ik ook nooit.
 
Wat een afgunst....
Laat de eigenaars er toch gelukkig mee zijn.

Ik rij met mijn zijspan, dat heeft ook gelijkenis met een auto. Evengoed ben ik er blij mee.
Hij is af te sluiten, en waarschijnlijk ook makkelijk weer open te breken.

Met steden heb ik dan weer helemaal niks. Dus daar kom ik ook nooit.
Afgunst? Ik heb toch een auto?
 
Ben vorig jaar nog in Hoei België geweest weekend tripje, heb mijn motor voor het gemeentehuis en op het plein met terrassen geparkeerd met de tassen er op. Ook in Frankrijk ben ik in div stadjes en bij div toeristische trekpleisters geweest, motor vaak niet eens op slot. Heb ooit eens bij de mc Donalds voor de deur geparkeerd waar ik de plaatselijke bedelaar gewoon een euro in zijn hand gaf met een knip oog dat ie mijn motor een beetje in de gaten hield waarna er vriendelijk werd bedankt + de mededeling dat het wel goed kwam. Toen ik terug kwam nog 1 euro bij gegeven hij blij ik blij. Maar meestal zet ik hem gewoon voor of naast een vol terras met alles er gewoon op en aan.
 
Dit topic is wel interessant.

Ikzelf parkeer ook vaak de motor voor een bezoekje aan een attractie of oude stad.
Dan laat ik toch de beladen motor achter met een onprettig gevoel.
Nee, gelukkig nog nooit iets van de motor gestolen. Kennelijk valt het dus best wel mee???

Wat ik dan wel doe, is om 'duurdere' spullen in de afgesloten topkoffer te doen. ( bijv de zumo)
Ja, die is natuurlijk ook open te breken, maar dat kost de dief dan extra tijd.
Mijn zijkoffers doe ik nooit op slot. Daarin zitten spullen waar een ander persoon niet veel aan zal hebben.
De rest is simpel van de motor af te halen. Heeft meestal niet veel waarde.

Ook hier op MF geen berichten gelezen dat tijdens een bezoek spullen van de motor zijn gestolen.
Althans ik kan me niet herinneren dat ik wel eens zo'n bericht ben tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
1708169144527.png

Ik neem ook zo'n fiets kabelslot mee. Die doe ik dan door de integraal helm en achterwiel. Integraalhelm op de buddy. Dan kunnen ze die niet zo maar even van je motor afpakken en meenemen. Is tot nu toe ook altijd goed gegaan
 
Ooit in '78 mijn motor bij het stadspark in het centrum van Toulon mijn motor geparkeerd, met de beide helmen onder de helmslot. Wij zaten op een bankje op een meter of 15 onherkenbaar met t-shirt en kortebroek (lekker luchtig gekleed op de motor) wat fruit te nuttigen...op een gegeven moment kreeg de motor belangstelling van een paar getinte figuren...eentje liep naar de afvalton haalde een blikje eruit, begon eraan te buigen. Liep naar mijn XS750 en jawel hij wilde met het blikje de helmriemen doorsnijden. Helaas voor hem had ik het in de gaten en liep er schreeuwend op af. Alle drie knapen gingen er vandoor........

Kortom, overal heb je tuig.....tis meer een kwestie van geluk als alles in orde als je terugkomt.
 
Ooit in '78 mijn motor bij het stadspark in het centrum van Toulon mijn motor geparkeerd, met de beide helmen onder de helmslot. Wij zaten op een bankje op een meter of 15 onherkenbaar met t-shirt en kortebroek (lekker luchtig gekleed op de motor) wat fruit te nuttigen...op een gegeven moment kreeg de motor belangstelling van een paar getinte figuren...eentje liep naar de afvalton haalde een blikje eruit, begon eraan te buigen. Liep naar mijn XS750 en jawel hij wilde met het blikje de helmriemen doorsnijden. Helaas voor hem had ik het in de gaten en liep er schreeuwend op af. Alle drie knapen gingen er vandoor........

Kortom, overal heb je tuig.....tis meer een kwestie van geluk als alles in orde als je terugkomt.
Dus daarom zit er nu statiegeld op blikjes :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan