Bagage tijdens stads bezoek

Als ik echt langere tijd in een stad wil zijn (wat niet zo vaak het geval is), of ik bv iets anders groots wil bezoeken probeer ik meestal een camping in de buurt te zoeken. Grote steden hebben altijd stadscampings, dan laat ik het hele spul lekker daar en ga met de bus of ander ov. Of ik vraag of ik mijn bagage daar nog even mag laten en een paar uurtjes later ophaal. Nooit een probleem.
Dat werkt niet altijd!

Vorig jaar was ik in Bratislava.
De stadscamping is daar berucht vanwege veel diefstal uit tenten.
Daarom ben ik daar ook niet gaan kamperen.
 
Ik zou ook geen spullen achterlaten op een stadscamping, tenzij ze daar iets van kluisjes hebben.
 
Ik zou ook geen spullen achterlaten op een stadscamping, tenzij ze daar iets van kluisjes hebben.
..portemenaiie en zooi altijd bij je, indien iets wat waardevol zou kunnen zijn ergens onlogisch verstoppen en.. laat het in de tent een tyfuszooi zijn en geen nette/geordende toestand waarin mensen makkelijk dingen kunnen vinden.
 
Tanktas meenemen voor de belangrijke spullen. Portemonnee, bankpassen of paspoort op de persoon dragen en de helm met een kabel en slot om het kinstuk vast maken aan het frame van de motor. Als je dan de motor op een overzichtelijke plek zet, dan heb je alle redelijke voorzorgsmaatregelen wel genomen. Er zijn wel netten te koop om rond zadeltassen te knopen. Deze zullen de gelegenheidsdief afschrikken. Zoiets als deze:

1709652255894.jpeg
 
Ik heb mijn spullen ook wel eens in een cafe ter bewaring gegeven. Legden ze het daar achter neer en dan haalde ik het na afloop gewoon weer op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan