Heb het filmpje zo niet gezien, maar ik vrees dat je hier niet zomaar uit gaat komen, er zijn zoveel variabelen en combinaties die mis kunnen gaan.
Dat ding is al aardig op leeftijd, en misschien al behoorlijk aan geprutst, dus i.p.v. in het wilde weg te werken, is het beste dan maar om bij het begin te beginnen en alles systematisch te checken, desnoods met een checklijstje met wat te checken, en wat je hebt verandert etc.
Te denken aan carb instellingen/clipstanden, sproeiers, demper, uitlaat, luchtfilter, inlaat lekken.
Google zoveel mogelijk standaard instellingen van je RM, wat zit er nog origineel op, en wat niet?
Als je iets wilt weten over de huidige afstelling van je carb, de kleur van de bougie zegt niet zoveel als je het testen niet opdeelt in segmenten.
De werking van je carb is afhankelijk van verschillende onderdelen, zoals sproeiers en clipstanden, die bij bepaalde toerentallen pas in werking komen.
Hoofdsproeier afstelling, eerst je bougie schoonmaken, dan starten en vol gas geven, dan tijdens vol gas de stopknop indrukken.
Dan heb je een indicatie over je hoofdsproeier.
Qua clipstand kun je dezelfde volgorde doen, maar dan half gas.
My 2 cents...