motor loopt niet stationair

luc-hendriks

Rookie
28 feb 2013
5
0
wehl
hallo
ik heb sinds kort een 250cc 4 takt crossmotor.
nu is het probleem dat als de shoke erop staat hij goed stationair loopt.
naarmate hij warm word zet ik de shoke eraf maar moet ik gas blijven geven anders valt hij uit.
ik heb al aan de stelschroef gedraait maar dat heeft geen zin. wat nu?
is dit ook de reden dat de motor ploft als ik stop met gasgeven op de langen baan?
zou het helpen als ik de gasnaald iets omhoog zet?
ik hoor graag reacties.
vrg luc hendriks
 
Heeft de motor toevallig een tijdje stil gestaan? Zo ja is een verstopte stationairsproeier ook mijn eerste gok. Hele carburateur ultrasoon (laten) reinigen is dan de beste oplossing.
 
welke carb heb je,gasnaald hoger zetten heeft niks met stationair te maken,gasnaald is voor het midden gebied,stationairsproeier denk dat er rotzooi in zit schoon maken,zet een klein filtertje tussen je tank en carburateur,dit werkt prima of je moet elk jaar opnieuw de carburateur weer schoonmaken,heb toen zelf ook filtertje er tussen gezet bij mijn ktm kun je gewoon kopen bij bromfiets zaak suc6..
 
12308982.jpg


let op hoe je de benzine filtertje plaatst,er staat een pijltje op de richting waar het benzine naar toe moet,die moet richting carburateur wijzen.. :+ :]
 
onder de carburateur zit de stelschroef voor het mengsel verhouding arm of rijk kun je daar mee afstellen oranje kleur op mijn foto,de zwarte afstel knop aan de voorkant is voor de stationair ,kijk op mijn foto.. de rode knop is de hotstart knop voor als de motor te warm is en niet wil starten,dan trek ik die uit zo dat die meer koude lucht krijgt dan start die beter,carburateur is een keihin zelf er onder gebouwd was hier voor dellorto dat was narigheid met warm weer...

grt m
 
Laatst bewerkt:
hoe warmer hoe armer spreuk die werkt,is voor de afstelling van de carb met warm of koud weer is meestal een kwart dat je hem draait.. :+ ik heb er toen een streepje opgezet zodat ik niet elke keer hoefde te zoeken waar die het beste op loopte bij afstelling van de mengschroef,fabrieks instelling is meestal 1.5 slag dicht draaien dan 1.5 slag los draaien..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan