Motor op het oog, maar gaat moeilijk in z'n neutraal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DSLR_Shooter_

Rookie
9 jul 2023
5
17
Hi allemaal!

Ik ben een mooie Honda CB500 caferacer uit 75 tegengekomen, langs geweest en hij is echt heel gaaf! Loopt mooi, en mooi retro geroffel :)
Heeft een gereviseerd blok.
Alleen wat opviel was dat deze motor lastig in z'n neutraal te krijgen was, de eigenaar gaf aan dit te herkennen en het vaak met de hand te doen omdat dat makkelijker gaat...

Dit is uiteraard niet wat ik wil, en voordat ik de motor voor een aanzienlijk bedrag overneem vraag ik me af of dit probleem (relatief) makkelijk te verhelpen is aangezien 'ie voor de rest wel goed schakelt...

Verder stuurt die ook vrij zwaar, is dit normaal voor een motor als deze? Of is ook dit nog soepeler te krijgen?

Ben benieuwd naar een passende oplossing of advies!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 30 jaar geleden begonnen op een XV1000, het zit in je rechterhand.
1- een 1000 van 30 jr terug is misschien anders dan een 1100 nu?
2- wij willen niet weten wat je allemaal met je rechterhand doet..
Ik heb een Blackbird 1100. (oke, mss enkele moderne krachtpatsers die nog weer sneller zijn)
Het is niet de motor, maar zoals @Broos opmerkt zit 't vooral in je rechterhand.

Wat ie verder met z'n hand doet, wil ik idd niet weten.
 
Ik ben ook op een 1100 begonnen , zware motor voor in het begin, gewoon door blijven rijden en met een eeek of 3 weet je niet beter.
was trouwens de bulldog.
had maar 70 pk.
Maar voor ts , wat vindt je nog meer leuk in de catogorie wel goed in 1 keer?
 
Maar voor ts , wat vindt je nog meer leuk in de catogorie wel goed in 1 keer?
CB750 van rond 1995? Hou je een paar duizend over om zelf te gaan zagen ;)
3F83941B-8D44-41F2-AA74-A9B0C1B84E91.jpeg
 
Geld over om naar de kapper te gaan om wat aan dat knotje te doen *O*


Is die caferacer ook meteen niet meer nodig en kan je de rest besteden aan brandstof en banden *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan