Motor op stuurslot en geen sleutels

BeeJee

Rookie
22 mei 2007
5
0
Beste,

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem? Ik heb een Suzuki GSX 750F (bouwjaar 1994) die veilig op slot staat in de schuur. Te veilig, want ik heb geen sleutels meer (ook geen reservesleutel). Beide sleutels zijn gestolen bij inbraak, waardoor ik nu al een tijd niet meer kan motorrijden.
Het meest verstandige wat ik tot nu toe gehoord heb is het verwijderen van het contactslot. Maar hoe? Kan bij dit type het contactslot er zo uitgeschroefd worden of moet deze eruit geslagen worden?

Wie heeft ervaring en kan mij advies geven?

Bij voorbaat dank!!!!!!


Bertjan
 
Als je sleutels ( uit huis ) gejat zijn mag je blij wezen dat je je motor nog hebt 8-)
De laatste keer dat ik zo'n akkefietje had heb ik het slot eruit getrokken met een inbrekers-setje ;)
Helaas moest ik daarna wél een nieuw slot kopen B|
 
.....begin de voorkant maar los te schroeven....
...het merendeel v/d contactsloten is met breekboutjes vastgezet, óf er is een ander speciaal-gekopt-boutje gebruikt.
Meestal pas los te draaien als de volledige voorzijde ( lees-kuip/koplamp en aanverwante onderdelen..) weggehaald zijn...

Mocht het idd breekboutjes zijn...gewoon doordraaien tot ze kapot gaan en de kroonplaat ff bij een kundig persoon brengen om die resterende meuk er uit te laten halen.


suc6.
 
Sorry,

Toch appart dat je dit hier zo openlijk bespreekt. Misschien ben ik wat argwanend maar je hebt hier nooit iets gepost en nu vraag je dit?

Ga langs je dealer, die help je zeker en eerlijk!
 
Sorry,

Toch appart dat je dit hier zo openlijk bespreekt. Misschien ben ik wat argwanend maar je hebt hier nooit iets gepost en nu vraag je dit?

Ga langs je dealer, die help je zeker en eerlijk!

Alsof een dief hier komt posten om tips te horen hoe hij een 13 jaar oude motor moet stelen?
Ik denk als je de kroonplaat er af schroeft, dat je dan al een heel eind bent.
 
Alsof een dief hier komt posten om tips te horen hoe hij een 13 jaar oude motor moet stelen?
Ik denk als je de kroonplaat er af schroeft, dat je dan al een heel eind bent.

Je weet het niet als het een domme dief is steelt hij een oude motor. Daarbij mischien is het wel een nieuwe motor?

Olossing Bertjan mail een foto of scan van zijn eigendoms bewijs . Met framenummer en kenteken onleesbaar gemaakt.

PS: Bertjan. Als al je sleutels gejat zijn komen ze dan niet een keer terug om je auto en je motor als nog mee te nemen? Komt vaker voor.
 
Sorry,

Toch appart dat je dit hier zo openlijk bespreekt. Misschien ben ik wat argwanend maar je hebt hier nooit iets gepost en nu vraag je dit?

Ga langs je dealer, die help je zeker en eerlijk!
Misschien heeft hij gewoon een probleem en hoopt hij hier een oplossing te vinden :?
Schijnt eigenlijk de bedoeling te zijn van een forum ;)




[offtopic] Hoe log jij in godsnaam in met zo'n nickname :? mail me even wat daar eigenlijk hoort te staan dan zet ik hem weer goed :)
[/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
Haha ja mooie naam he, altijd op zoek naar de juiste toets combi! Is zo in derloop der jaren steeds iets gemodificeerd. Moest altijd goed nadenken en zoeken bij het inloggen haha

Gelukkig voel k me nu weer de oude!
 
[offtopic]
Ik zal het Bertjan zo even vragen voor een normale nickname..spreek em straks
[/offtopic]

Ik kan ( uit eigen ervaringen ) zeggen dat Bertjan geen inbreker oid is.. Is al jaren ( volgens mij sinds mijn geboorte ) al mijn kameraad.

De motor staat, zoals gezegd, in een kleine schuur. Hij heeft er al een monteur bij gehad.. maar deze wist het niet zo op te lossen.

De kortste klap is om de motor uit de schuur te halen ( en naar de dealer te brengen ), maar doordat die dus op het stuurslot staat.. komt die de schuur gewoon niet uit. De muur uitbreken is geen optie :N :N

Hier ff een foto van ons tweeën en de motoren.. Die rode is dus van mij ( RF900 ).. Bertjan is diegene met het balkje voor zijn ogen _O- _O-

bj&ik.jpg
 
Geen MF-knokploeg langssturen aub... *D

Hij is al veel te veel verloren tijdens de inbraak ( computer, dvd-speler etc.. )
Inbraak is gebeurd met oud & nieuw, rond een uur of 01.00. Handig, raam ingooien als het vuurwerk nog afgaat. |( |(
 
het klinkt misschien erg bot: maar je moet gewoon een goede harde schop tegen je voorwiel aan geven. hierdoor breekt de slot-pen af die het stuur blokkeert. je kan dan de motor iig de schuur uitkrijgen. wel oppassen dat je je motor niet omschopt, want dan heb je meer schade
 
.....begin de voorkant maar los te schroeven....
...het merendeel v/d contactsloten is met breekboutjes vastgezet, óf er is een ander speciaal-gekopt-boutje gebruikt.
Meestal pas los te draaien als de volledige voorzijde ( lees-kuip/koplamp en aanverwante onderdelen..) weggehaald zijn...

Mocht het idd breekboutjes zijn...gewoon doordraaien tot ze kapot gaan en de kroonplaat ff bij een kundig persoon brengen om die resterende meuk er uit te laten halen.


suc6.


Bedankt voor je informatie, ik zal het van het weekend proberen. Ik kan niet naar de dealer aangezien ik de motor niet uit de schuur kan krijgen vanwege het stuurslot.

En ik ben geen oplichter of dief of iets dergelijks, maar iemand die hulp zoekt.
 
het klinkt misschien erg bot: maar je moet gewoon een goede harde schop tegen je voorwiel aan geven. hierdoor breekt de slot-pen af die het stuur blokkeert. je kan dan de motor iig de schuur uitkrijgen. wel oppassen dat je je motor niet omschopt, want dan heb je meer schade

:X

Heb je ervaring met deze methode bij motoren? Of alleen bij scootertjes :X
 
Ok, optie 1:
Een goede slotenmaker moet het slot open kunnen krijgen met z.g.n. inbrekerstools

op optie 2: Zelf doen , vereist eigenlijk ervaring maar goed

Crash course dan maar.

stap 1: Een niet al te grote schroeven draaier een stukje in het slot steken en het slot de normale richting op draaien. Tenminste naar die kant lichte druk uitoefenen.
stap 2: met een stevig metalen pennetje de bovenste pen in het slot vinden die door de sleutel normaal gesproken in de juiste stand wordt gedrukt. Dit pennetje langzaam indruken tot deze blijf hangen in de juiste positie door de druk van de schroeven draaier uit stap 1.
stap 3 Stap 2 herhalen mmet het ena bovenste pennetje enz ennz tot dta je alle pennetjes aa weerzijden hebt gehad.

Doe je het goed dan kan je na het laatste pennetje het slot opdraaien met de schoevendraaier.

Maar nogmaals dit heeft eigenlijk oefening nodig en speciaal gereedschap.

Voor de mensen die het zorgwekkend vinden dat deze info op het forum komt. de betere dief kent dit en zal het pas gebruiken nadat de fiets is gejat. Kost domweg te veel tijd.
Thuis met de fiets krijgt hij of ij het slot hoe dan ook open.

Voor de mensen die denken hoe weet iet dat. Sessie bij Hackers conferentie in eind jaren 80 voor de leut gevolgd. White hackers? Ja maar die term bestond toe nog niet eens. Internet wel maar een browser niet.
 
Ik zou een motor movertje halen (zo'n plankje met wieltjes) en zo de motor naar t karretje helpen,
eeen beetje monteur krijgt in de werkplaats die kroonplaat er wel af of de boutjes uitgeboord
 
Terug
Bovenaan Onderaan