Iedereen pompt zijn banden iedere vier tot zes weken wel op. Toch?
Dat filmpje van die motor ophangen en er dan onder gaan zitten.
Ik zou toch iets boven mijn hoofd voelen hangen.
Leuk idee trouwens, motor aan de muur.
Ik ga snel een AF1 kopen o.i.d. .. goedkoper dan een mooi schilderij.
Denk dat je dat verkeerd ziet. De gehele motor kantelt over de de oogmoer bevestiging zeg maar, hoek is dus afhankelijk van hoe lang jij je kabeltje aan de bovenkant maakt. En de onderkant van de wiel kantelt richting de muur, afstand wordt dus bij een grotere hoek kleiner. Of je draait de moer/carrosseriering verder richting de muur.
Purschuim anders?Bandenspanning is niet boeiend, ram er 4 bar in als ik hem ophang en na 1-2 jaar ofzo weer ff wat bijpompen als het je opvalt.
Ik verwacht dat er bij mij ook een bank onder komt.
Purschuim anders?
Ik zou er lekker naar willen kijken, boven de TV ofzo.
Sluit je de koplamp/achterlicht nog aan op een dimmer ofzo?
Ja idd ik snap wat je bedoelt.
Maar dan nog zal er meer ophanging zichtbaar zijn door het wiel als op mijn manier plus de pen en ophanging pen aan de hoekijzers moet wel erg stevig gemaakt worden.
Dat zal wel meevallen, maximale afschuifspanning van een M8 is geloof ik iets meer dan 400kg (veilig waarde per bout)... trekspanning is nog meer. Extreem overdimensioneren is ook niet nodig. En als je het niet grote maakt dan de wielnaaf en/of remschijf kan het niet enorm in het zicht zitten. Ik zou zelf nog wel het volgende durven toe passen... (chemische) boutanker in de muur, oogbout erop, stelgaffel eraan en hier dan de draadstang met moer en carrosseriering.
Daar was ik meer dan van overtuigd...Dit inderdaad.
Maar hij is niet op zoek naar advies, hij is op zoek naar bevestiging van z'n eigen idee.
Het is ook zijn huis.Dit inderdaad.
Maar hij is niet op zoek naar advies, hij is op zoek naar bevestiging van z'n eigen idee.
Dat zal wel meevallen, maximale afschuifspanning van een M8 is geloof ik iets meer dan 400kg (veilig waarde per bout)... trekspanning is nog meer. Extreem overdimensioneren is ook niet nodig. En als je het niet grote maakt dan de wielnaaf en/of remschijf kan het niet enorm in het zicht zitten. Ik zou zelf nog wel het volgende durven toe passen... (chemische) boutanker in de muur, oogbout erop, stelgaffel eraan en hier dan de draadstang met moer en carrosseriering.
Bevestiging achter wiel en remschijf zou ook mijn keuze zijn. Lijkt me veel onopvallender dan een kom onder de band, zeker in dezelfde kleur als de muur. Misschien setje assen kopen om daar direct aan te lassen in plaats van draadeind erdoor.
Denk eigenlijk dat je een slappe ketting aan de muurkant ook wel weg gemoffeld krijgt. Met een tiewrap een paar schakels naar elkaar toe trekken. Als het loopvlak van de motor dan vrij blijft kun je hem op een (hef)tafel zetten en de boel strak aftekenen.
Zou zelf wel overdimensioneren, zeker als de bank eronder komt en de motor je wat waard is. De kosten zijn het niet..
Ik zou de ophang motor zeker niet op zijn banden zetten, die lopen leeg op den duur, het is geen zware motor dus ergens aan ophangen?
Hoe ik het zou doen? Ik ken de motor niet dus kan geen advies geven, die van mij stond gewoon op zijn middenbok in de kamer.
Dat was een ducatie 350 die is nu weer verkocht.
En dan?
De nieuwe eigenaar heeft hem op de jiffy in de garage staan?
Dit inderdaad.
Maar hij is niet op zoek naar advies, hij is op zoek naar bevestiging van z'n eigen idee.
is dat zo? Stikstof gaat niet door dezelfde gaten en porien als lucht? Ik dacht dat stikstof was om een constante druk bij verschillende temperaturen te garanderen...
Hij stelt een vrij afgebakende vraag. Die vraag is ook helemaal niet zo moeilijk te beantwoorden voor mensen die er een beetje kijk op hebben.
In plaats van een antwoord komen er allemaal vragen tot aan de gebruikte steensoort aan toe. En allemaal manieren hoe je de motor op een andere manier zou kunnen ophangen.
Allemaal goedbedoelde adviezen, maar geen antwoord op de vraag.
Maar ja zo gaat dat hier nu eenmaal vaak...
Maar goed dat is in het echte leven eigenlijk niet anders
Hij stelt een vrij afgebakende vraag. Die vraag is ook helemaal niet zo moeilijk te beantwoorden voor mensen die er een beetje kijk op hebben.
In plaats van een antwoord komen er allemaal vragen tot aan de gebruikte steensoort aan toe. En allemaal manieren hoe je de motor op een andere manier zou kunnen ophangen.
Allemaal goedbedoelde adviezen, maar geen antwoord op de vraag.
Maar ja zo gaat dat hier nu eenmaal vaak...
Maar goed dat is in het echte leven eigenlijk niet anders
ja klopt. Tenzij je voor twee lepeltjes per wiel kiest.
Maar wat je getekend hebt is meer dan sterk genoeg. Om een boel rekenwerk te elimineren kan je toch heel simpel je motor rechtopzetten en de afstand van de grond naar het hart van de assen meten? Dat is zonder enige wiskunde de straal.