motor ploft tijdens het rijden .......?

Blackviking

MF'er
25 jun 2009
49
2
Haarlem e.o.
Even een vraagje :
Heeft iemand een advies e.d.?

Tijdens het rijden ploft de uitlaat af en toe ............
Lekkage in de uitlaatbocht ? naverbranding ?

Ik hoor het graag ,
Alvast bedankt ;-)

Rene B|
 
Hallo Turbo ,
Het ploffen gebeurt bij het loslaten van het gashandel. Vooral als ik voor de stoplichten sta en hij draait op zijn stationair............... Maar ook als ik gas geef , dan ploft ie ook............
Jij denkt dat het geen lekkage is Turbo ? maar wat is het denk je ? ontsteking?
 
Hallo Turbo ,
Het ploffen gebeurt bij het loslaten van het gashandel. Vooral als ik voor de stoplichten sta en hij draait op zijn stationair............... Maar ook als ik gas geef , dan ploft ie ook............
Jij denkt dat het geen lekkage is Turbo ? maar wat is het denk je ? ontsteking?


Ik denk dat je motor afgesteld moet worden

Heb je er open dempers onder gezet ?
 
zelfs met originele uitlaatpijpen kan er een klem of pakking niet goed zitten, dit als eerst controleren. Daarna komt je afstelling, staat de motor te arm / te rijk ?
Als laatste mogelijkheid, een te strakke uitlaatklep.
 
Dat is het verbranden van onverbrandde gassen in de uitlaat. Om wat voor motor gaat het eigenlijk?
Mijn transalp doet dit ook, heerlijk en ik laat het lekker zo.....
 
Ik hoorde dat je hier vriendelijk bedankt wordt... Nee hoor, deze site is niet 27/7 maar stopt in de vroege ochtend. Vandaar mijn antwoord zonder het voorafgaande te hebben gelezen alsnog.

Nou jaa, zo een mooie motor. Volgens mij klopt het verhaal van de lekke headers niet helemaal maar dat kan je controleren wanneer je de uitlaat laat dichthouden. Dan moet er daar heet gas uitkomen. Waarom zou het geen kwaad kunnen?

Rene heeft duidelijk zoooen gezicht bij z'n post en het knalt en ploft als een idioot als hij of zij stilstaat bij het stoplicht!

Best mogelijk dat de verbranding af en toe een slag mist. Waar ik dan bijvoorbeeld eerst aan denk dat is bougie doppen en kabels die kortsluiten. Maak ze maar eens een beetje nat met de plantenspuit en zie je dan vonken? De steeltjes van de bougie doppen kan je nog omwikkelen met ducttape en smeer rond het contact een beetje niet geleidend vet. Op het oog zal je meestal wel zien of dit het al dan niet is en dit geeft bij regen natuurlijk de meeste problemen. Stuk voor stuk de bougies uitnemen en tegen het blok houden met de dop en een reserve bougie in het gat. Je moet dan een sterke blauwe vonk zien. Misschien vind je wel een bougie die het niet kan hebben gedaan omdat er zo veel vuil omheen zit. Bedenk even of je ze weer moet vervangen want dan heb je een slechte bougie uitgesloten. Als de ontsteking zwak is dan kan dat roest aan de aarding van de ontsteking zijn of bij een ander contact. Wanneer dat goed is maar bepaalde vonken toch zwak dan ga ik aan de bobines (coils) denken. Meet de weerstand hiervan volgens de waarden in het reparatie handboekje en kijk alvast of één ervan niet verkleurd is door de hitte want bij een kortsluiting in de spoel worden ze veel heter en dat moet je kunnen zien.

Arm draaiende motoren willen gemakkelijk ploffen. Ze lopen dan ook te heet en zoiets zou je al snel moeten merken. Carburateurs hebben een door nokjes begrenst schroefje, dat je drie-kwart draaien mag voor hoogteverschil te compenseren. Links is rijker. Jij lijkt alleen een groter mankement te hebben. Is er wel genoeg laadspanning en zijn er verder geen elektrische problemen? Over de accu 12,7 Volt en met draaiende motor 14 Volt?

Alsjeblieft. Alfred
Vanavond lekker roeptoeteren!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan