Daar zit ook nog zwarte kleurstof in, een soort schoensmeer.
Dat zijn 2 dingen die je nooit op kunstofdelen moet gebruiken,zeker verfverdunner niet dat lost kunststof op,Het zijn waxxen dus als je het eraf wilt hebben zou ik zeggen een ontvetter zoals was benzine of een verf verdunner. maar het liefst een specifieke ontvetter staan gewoon bij je auto materiaal zaken alleen oppasen dat je de gespoten delen niet te veel raakt anders heb je kans dat ie mat wordt of zelfs eraf wast
Dat zijn 2 dingen die je nooit op kunstofdelen moet gebruiken,zeker verfverdunner niet dat lost kunststof op,
wil je iets ontvetten gebruik dan wasbenzine en dan nog eerst op een stukje doen wat niet opvalt om te kijken of het veilig te gebruiken is.
Verder zijn al die zwart restorers allemaal tijdelijke oplossingen,beste oplossing is inderdaad weer zwart spuiten met een lak voor kunststof .
Of op jacht gaan naar nette gebruikte delen.
Inderdaad als je het blijft herhalen blijft het ook zwart,maar spuiten is een permanente oplossing hoef je ook niet iedere keer weerWeer zwart spuiten is echt niet nodig, je moet de wax-laag zien te verwijderen. Dus goed wassen/ontvetten (uitkijken waar je het mee doet). En dan het kunststof weer voeden ter voorkoming van eventuele uitdroging waardoor het weer "wit" uitslaat.
Gyeon heeft daar een aantal goede producten voor (Trim), Meguiars maar ook een Valma werkt. Nadeel dat het op kunststof je de behandeling een aantal keren moet herhalen bij gebruik van goedkopere producten (duurder blijft langer zitten). Uiteindelijk zul je de behandeling toch moeten herhalen. Maar daarvoor poets je regelmatig! Om alles mooi te (onder)houden.