Motor schadelijk voor PDA?

Navigatie op de motor. Wat zou je doen?

  • Een PDA kopen. Vast op het stuur monteren

    Stemmen: 1 12,5%
  • PDA kopen. In tanktas/jas dragen tegen trilling?

    Stemmen: 2 25,0%
  • Een Garmin GPS-V aanschaffen tegen een vriendelijk prijsje?

    Stemmen: 1 12,5%
  • TOMTOM Go voor op de motor aanschaffen?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dure Garmin (streetpilot) kopen?

    Stemmen: 4 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Cobain

Die hard MF'er
10 apr 2003
504
0
Apeldoorn
In mijn zoektocht naar een leuk navigatie systeem voor op de motor ben ik een aantal keren tegen gekomen dat de trillingen van de motor de levensduur van de PDA drastisch zou verminderen. Tot nu toe deed ik het af als een verkoop praatje, maar ik lees het wel vaker de laatste tijd..
Dus de vraag, hou zijn jullie ervaringen met de levensduur van de PDA op de motor. Is die echt zo kort dat dat het kopen van een veel duurdere Garmin goedpraat?

Alvast bedankt
 
Nou, ik weet niet hoe de Garmin is, maar heb wel ervaring met een HP en een Asus PDA op de motor......en die houwen het idd niet lang uit.

De Asus was in een dag al naar de Kl*te....de HP deed er wat langer over.
 
Maar denk als je niet al te hoog in toeren op een 4-pitter rijd, dat het dan wel mee valt? Maarja, om je dan in te houden om je PDA heel te houden :P
Denk dat een Garmin wel beter is, die is speciaal voor motoren...
 
Doe em gewoon in je binnenzak dan. Af en toe eruithalen om te kijken hoe verder is mischien de oplossing.

Kan echter ook schadelijk zijn voor de PDA, als je van de motor afvalt en land op de PDA
 
Doe em gewoon in je binnenzak dan. Af en toe eruithalen om te kijken hoe verder is mischien de oplossing.

Kan echter ook schadelijk zijn voor de PDA, als je van de motor afvalt en land op de PDA

Ha, kan zeker schadelijk zijn, hoewel ik me dan meer zorgen maak over mezelf en m'n motor dan mijn pda :P
 
Zonder er ook maar iets vanaf te weten kan ik je zeggen dat alle mechanische trillingen slecht zijn voor electronische apparatuur.
 
Zonder er ook maar iets vanaf te weten kan ik je zeggen dat alle mechanische trillingen slecht zijn voor electronische apparatuur.

Klopt, maar dat is natuurlijk op te vangen door de printplaat te voorzien
van een beschermlaag.
Dat wordt bij de speciale apparatuur wel gedaan, en bij de huis/tuin/keuken-pda's niet.

Maar een hoop ellende kun je al voorkomen door de PDA zo te monteren dat
de schokken grotendeels opgevangen worden door de houder.
Dus iets van rubberlaagje er tussen.

Of in het kaartvak van de tanktas stoppen.
Zolang dat geen hardcase is vangt de tas de schokken op.
 
Mijn ervaring is dat een PDA op de motor ongeveer 2 jaar meegaat.
Een professioneel navigatie systeem voor de motor ongeveer het tienvoudige.
Aangezien een leuk PDA (HP RZ1700+ tomtom + gps + houder) ongeveer 325,- euro kost en een goede Garmin ongeveer 1200,- euro, kun je je afvragen of je kwaliteit wil, of de verkorte levensduur van de PDA voor lief neemt met de extra mogelijkheden van een PDA ten opzichte van de navigatiesysteem....
 
Er zijn speciale behuizingen. PDA Case oid heten die. Dan ligt de PD in schuimrubber en tevens waterdicht. TomTom heeft nu ook een Go voor motoren. Het schijnt dat je er ook mee routes kunt uitzetten.
 
Gewoon lekker Nokia 6600 met Route 66 Mobile Europa in m'n tanktas en gaan met die banaan :]
 
En dan tijdens het rijden met zon ding klooien? En je dan nog zorgen maken of je pda heel blijft? |(
 
ik rij al drie jaar met een canon digitale camera onder m'n buddy en die doet het ook nog steeds :P
 
Maak nu iets van anderhalf jaar gebruik van een pda met navigatie, en heb tot nu toe geen enkel iets kunnen merken vandat het apparaat er niet tegen zou kunnen, dat hij op de motor gebruikt wordt :)

Heb zelf de HP2110 ;)
 
Dus de vraag, hou zijn jullie ervaringen met de levensduur van de PDA op de motor. Is die echt zo kort dat dat het kopen van een veel duurdere Garmin goedpraat?

Alvast bedankt

Behalve levensduur is het ook handig om van te voren te bedenken wat je met het apparaat wilt doen. Als je alleen van A naar B wilt (eventueel met wat tussenpunten) dan voldoet een PDA wel. Wil je zelf je op de computer je routes gaan fabriceren (wat bij motorrijders al snel het geval is) dan kom je in de regel bij een Garmin uit. Als je 400 euro uitgeeft voor een apparaat dat niet voldoet aan je wensen is het nog een dure aankoop.
 
die hp kan er echt niet tegen hij zag eerst rontondes op de snelweg en toen was het game over
 
Een trillingsarme montage lijkt mij eigenlijk het kleinste probleem; hoe lees je in godsnaam zo'n schermpie uit als je in de volle zon rijdt?
 
ik rij al drie jaar met een canon digitale camera onder m'n buddy en die doet het ook nog steeds :P
Mijn Cam ging afgelopen zondag helemaal van slag toen er een Dragster voorbij kwam.
Tijdens de burnout was het beeld al wazig geworden door de trillingen. 8-)


En heb ook een Palm V 3 dagen op een dragster mee laten gaan om te dataloggen.
Dat heeft ie goed uitgehouden :P
 
Ik lees het al. De meningen zijn wat verdeeld. Maar als ik alles zo lees lijkt een PDA toch vrij snel kapot te gaan op een motor. Ik ga denk ik toch maar eens tussen de Garmin spullen snuffelen (die GPS-v ziet er best goed uit en een net prijsje) of inderdaad de TOMTOM voo op de motor afwachten.

Nog meer ervaringen mogen natuurlijk nog gepost worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan