als het een wat oudere fiets is, en je hebt verder nergens last van is er niks aan de handIk vroeg me af of het normaal is dat mijn motor altijd stil valt als ik hem wil starten zonder gas bij te geven. (dit natuurlijk als hij een dag stil heeft gestaan).
Als ik de choke aanleg en ik start hem, zal hij een halve seconde draaien en stilvallen. Ik moet hem handmatig een seconde naar de 3000 toeren brengen en dan blijft hij draaien.
Ook als ik vergeet de choke aan te leggen en hij start toch, maar ik voel dat hij op het punt staat stil te vallen en leg alsnog de choke, aan valt hij ook stil.
Is dit normaal? Of is er iets vervuild? Iets niet goed afgeregeld. Op zich is het geen ramp, maar ik vind het toch vreemd en een beetje vervelend, omdat ik de indruk heb dat mensen mij vaak aankijken alsof ik een Johnny ben door het extra gas dat ik geef.
Ik vroeg me af of het normaal is dat mijn motor altijd stil valt als ik hem wil starten zonder gas bij te geven. (dit natuurlijk als hij een dag stil heeft gestaan).
Als ik de choke aanleg en ik start hem, zal hij een halve seconde draaien en stilvallen. Ik moet hem handmatig een seconde naar de 3000 toeren brengen en dan blijft hij draaien.
Ook als ik vergeet de choke aan te leggen en hij start toch, maar ik voel dat hij op het punt staat stil te vallen en leg alsnog de choke, aan valt hij ook stil.
Is dit normaal? Of is er iets vervuild? Iets niet goed afgeregeld. Op zich is het geen ramp, maar ik vind het toch vreemd en een beetje vervelend, omdat ik de indruk heb dat mensen mij vaak aankijken alsof ik een Johnny ben door het extra gas dat ik geef.
Je choke staat alleszins veels te hard. Het is niet de bedoeling dat je choke je motor 4000 toeren laat draaien. Bij mij draait hij met de choke vol open een 2000 toeren, en ik laat hem zakken tot rond de 1500
Heb je al eens geprobeerd om te starten met ongeveer half choke? Als ik met deze temperaturen m'n motor zou proberen te starten met de choke hendel vol open dan werkt dat ook niet lekker.
1 s minder. In het Engels idle jet (je hebt 2 sproeiers, hoofdsproeier = main jet en stationairsproeier = idle jet). Het kan zijn dat er een beter Nederlands woord voor is. Vlotterkamer eraf, sproeier eruit, doorprikken met een draad v/e staalborstel, sproeier terug, vlotterkamer er weer op.Mochten het stationairssproeiers (now you're just making up words) zijn die een beetje verstopt zitten, is dit gemakkelijk op te lossen?
1 s minder. In het Engels idle jet (je hebt 2 sproeiers, hoofdsproeier = main jet en stationairsproeier = idle jet). Het kan zijn dat er een beter Nederlands woord voor is. Vlotterkamer eraf, sproeier eruit, doorprikken met een draad v/e staalborstel, sproeier terug, vlotterkamer er weer op.
[afbeelding]
Onderhoud?
Klinkt als carburateurs die niet echt synchroon staan (schommelingen/niet regelmatig lopen).
Mijn fiets schommelt alleen wat bij stationair draaien en dat is dan max 200 rpm schommeling ofzo.
Moet zelf ook meestal starten met of de choke aan of een klein beetje gas bij en 2 seconden op 1.5-2.5k houden en dan draait hij gewoon tot je m uitzet (of de benzine op is zoals vanochtend op de snelweg)