Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik heel erg blij voor je ben dat je in ieder geval een goed merk accu hebt gekozen, er is inderdaad veel verschil in kwaliteit tussen een orginele (yuasa)Als je een nieuwe accu gaat aanschaffen, sta er dan op dat ze hem voor je neus met accuzuur vullen!!!!
Een goede accu (lees nieuwe) heeft een zelfontlading van 1% per dag, dus: na 1 dag nog 99%, en na twee dagen weer 1% van 99% eraf tellen,en zo loopt je accu steeds langzamer maar zeker wel leeg.
Doch als de laadtoestand van een accu onder een bepaald percentage valt, (ik dacht uit het blote hoofd iets van 62%) dan zakt de laadtoestand van de accu steeds sneller en sulfateren de platen uiteindelijk.
Dus, aangezien je niet weet hoelang de accu bij je dealer in de rek heeft gelegen, kun je dus ook niet weten of je ook wel echt een goede nieuwe accu gekregen hebt.
Tevens is het raadzaam om (bij een volle accu) eens een lampje van 2 watt in serie te zetten
met de min kabel,(min kabel los halen, stalen zijkant van het lampje tegen de accupool, en de massakabel tegen het pootje van het lampje houden) als het contact is uitgeschakeld, dan mag het lampje niet branden!,doet het dat wel, dan zit er een \"lekstroom\"in jouw bedrading of schakelaar(s) die je dan eerst dient te verhelpen.
Suuk6
Met vr. groet, Paul.
Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik heel erg blij voor je ben dat je in ieder geval een goed merk accu hebt gekozen, er is inderdaad veel verschil in kwaliteit tussen een orginele (yuasa)
accu en een imitatie type.
Iedereen mag hier zijn eigen opvatting over hebben maar dit is mijn ervaring.
Paul.
Beste Paul,
Bedankt voor je uitvoerige uitleg. Het nadeel van zo\'n forum is echter dat het door alle nieuwe informatie steeds weer nieuwe vragen oproept.
Zo zit ik nog met een prangende vraag:
Hoe weet ik of mijn accu nog goed is? Hoe weet ik of de boel al gesulfateerd is? Kun je dat met een multimeter meten, of zien of ruiken of proeven ?
Bartje
Leg je (natte) tong op de plus en min tegelijk, dan weet je of ie nog goed is of niet.
Als je een goede motorzaak in de buurt hebt waar ze een batterymate hebben, kunnen ze jouw accu wel even nakijken, tevens moet je dan vragen of ze het accuzuur even willen wegen.Beste Paul,
Bedankt voor je uitvoerige uitleg. Het nadeel van zo\'n forum is echter dat het door alle nieuwe informatie steeds weer nieuwe vragen oproept.
Zo zit ik nog met een prangende vraag:
Hoe weet ik of mijn accu nog goed is? Hoe weet ik of de boel al gesulfateerd is? Kun je dat met een multimeter meten, of zien of ruiken of proeven ?
Bartje
Op woensdag 09 januari 2002 23:21 schreef P.H.C. Ritzen het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van weert ligt, wil ik het wel even voor je doen.
Hoi,
Ik heb mijn motoraccuutje nu al 2 keer opgestart via kabels aan auto, no problemo, maar nu het volgende:
De accu ( en de varadero ) zijn 2,5 jaar oud. Als ik ongeveer 5 dagen niet gereden heb, dan is ie zogoed als leeg, rijd ik binnen die periode wel dan laat ie em op en kan ik de volgende dag gewoon rijden. Is dit een indicatie dat mijn accu aan vervanging toe is of heb ik een ander probleem
Dank voor uw tijd.
Staat je motor met dit weer binnen of buiten ?
Als ie buiten staat is dat niet zo raar, aangezien de capaciteit van de accu snel omlaag gaat tijdens een nachtje vriezen. De accu van mijn GS500e had ook weinig fut als ik \'m na een paar koude nachten weer wilde starten. Mijn motor staat buiten, dus een simpele constructie gemaakt zodat ik als ik thuis kwam, m\'n motor op de middenbok kon zetten, direct kon aansluiten op een accu(druppel)lader (zonder de accu eruit te halen) en zo de hoes er overheen. Resultaat : al was het -10 graden celcius : Meteen starten. Geen accu problemen. In de zomer nooit last met starten, dus of mijn accu nu gaar was.. lijkt me sterk.
Op donderdag 10 januari 2002 19:17 schreef JK het volgende:Staat je motor met dit weer binnen of buiten ?
Als ie buiten staat is dat niet zo raar, aangezien de capaciteit van de accu snel omlaag gaat tijdens een nachtje vriezen. /knip
En hoe ziet die constructie eruit?
Zo zie je wel, ik heb geen zak verstand van computers, en heb nu dan toch weer een beetje bijgeleerd.Paul als je in een bericht van Bartje op het blauwe envelopje klikt -->dan zie je het Profiel van Bartje.
Naam: Bartje
Geboorte datum:
Woonplaats: Assen.
Conclusie, Bartje woont niet echt in de buurt van Weert
Zo zie je wel, ik heb geen zak verstand van computers, en heb nu dan toch weer een beetje bijgeleerd.
Als mij nu nog iemand kan uitleggen hoe ik een foto bij een berichtje kan stoppen (aub heel erg duidelijk uitleggen!), dan komt alles misschien toch nog goed.
Alvast bedankt, groeten, Paul.
Hoi,
Ik heb mijn motoraccuutje nu al 2 keer opgestart via kabels aan auto, no problemo, maar nu het volgende:
De accu ( en de varadero ) zijn 2,5 jaar oud. Als ik ongeveer 5 dagen niet gereden heb, dan is ie zogoed als leeg, rijd ik binnen die periode wel dan laat ie em op en kan ik de volgende dag gewoon rijden. Is dit een indicatie dat mijn accu aan vervanging toe is of heb ik een ander probleem
Dank voor uw tijd.