motor ter plaatse draaien

Je bent wel voorzichtig, ik zou eerder een BMW dan een KTM bij jou verwachten:P
 
nou laat je creatieve geest eens hier op los...
Als het puur om de tuin gaat, dan zou ik een systeem maken van een ronde hardhouten plaat, die zet je op een paal neer waar je eventueel ook nog de droogmolen in kunt zetten, en als je die plaat nu draaibaar maakt, kun je de motor er op rijden, en de plaat draaien, zodat hij weer met het voorwiel naar de juiste richting staat...
 
honda zit normaal ook degelijk in elkaar, neem ik aan, van mijn vorige moto, fireblade, cbr rr, oud model is ook het pootje afgebroken, was ook niet gezellig ;(
Als dat je overkomen is (wat echt heel uitzonderlijk is) dan begrijp je beter.
 
Moet die motor wel draaien?
Ik duw mijn motor gewoon achteruit door de tuin, dat gaat nog gemakkelijker dan vooruit. Kijk eens hoe medewerkers van een motorzaak dat doen,
zo heb ik het ook geleerd.
Mijn tuinpad is slechts 70 cm breed, met bochten er in.
 
Moet die motor wel draaien?
Ik duw mijn motor gewoon achteruit door de tuin, dat gaat nog gemakkelijker dan vooruit. Kijk eens hoe medewerkers van een motorzaak dat doen,
zo heb ik het ook geleerd.
Mijn tuinpad is slechts 70 cm breed, met bochten er in.

kan altijd mij licht eens opsteken bij een motorzaak, maar ben niet groot, 1.65, min of meer :P, kan juist met mijn tippen aan de grond, als ik stilsta, moto vooruit of achteruit duwen is dan niet zo simpel meer voor mij, vlakke ondergrond gaat nog wel, maar niet gemakkelijk, en als ik het mij goed herinner lag er na de poort grind, gaat ook niet veel helpen ;(
 
de turntable vind ik wel de max, maar dat gaat niet voor direct zijn, vrees ik, eerst huisje in orde maken, ga ik al werk genoeg mee hebben, is wel iets om in het achterhoofd te houden voor als er tijd voor moest zijn :Y
 
Ik laat ze gewoon in het hok staan, dan heb je al die drukte niet . B|
ik veeg ze over dertig jaar wel een keer met stoffer en blik op.

serieus `` Je kunt weer opnieuw verhuizen naar een hok met wat ruimte om de kloten ..
 
kan altijd mij licht eens opsteken bij een motorzaak, maar ben niet groot, 1.65, min of meer :P, kan juist met mijn tippen aan de grond, als ik stilsta, moto vooruit of achteruit duwen is dan niet zo simpel meer voor mij, vlakke ondergrond gaat nog wel, maar niet gemakkelijk, en als ik het mij goed herinner lag er na de poort grind, gaat ook niet veel helpen ;(
Groot of klein maakt niet zo veel uit denk ik. Je moet voor de motor gaan staan en het stuur met beide handen vastpakken. Dan gewoon achteruit duwen, je loopt dan dus vooruit. Het sturen is vergelijkbaar met een heftruck, die stuurt met de achterwielen.
 
de turntable vind ik wel de max, maar dat gaat niet voor direct zijn, vrees ik, eerst huisje in orde maken, ga ik al werk genoeg mee hebben, is wel iets om in het achterhoofd te houden voor als er tijd voor moest zijn :Y

Als je dat van plan bent, of het lijkt je wat, dan met regelmaat even rondkijken bij b.v. sloperijen en oud metaalverwerkers...
Soms loop je in een keer tegen een draaitafel aan die je met wat kleine aanpassingen hier geschikt voor kunt maken, en dan kost het vaak ook weinig
 
Ik laat ze gewoon in het hok staan, dan heb je al die drukte niet . B|
ik veeg ze over dertig jaar wel een keer met stoffer en blik op.

serieus `` Je kunt weer opnieuw verhuizen naar een hok met wat ruimte om de kloten ..

heb hem elke dag nodig om naar het werk te rijden ;):]
nog eens verhuizen zie ik niet zitten, zou nu het 3de huis zijn dat ik in orde maak en waar ik zou kunnen vertrekken dan (vorige 2 keer wegens breuk met vriendin), deze keer wil ik alles alleen doen en betalen, dan is het buget ook veel beperkter natuurlijk, lang moeten zoeken naar een woonst met mijn eisen; motorstalling, tuin(tje), geen krot, mogelijkheid op openbaar vervoer naar werk in geval van sneeuw of ijzel. Heb het eindelijk gevonden, zelfs met extra garage voor de auto, dus ik blijf hier normaal wel even zitten *O*
 
Groot of klein maakt niet zo veel uit denk ik. Je moet voor de motor gaan staan en het stuur met beide handen vastpakken. Dan gewoon achteruit duwen, je loopt dan dus vooruit. Het sturen is vergelijkbaar met een heftruck, die stuurt met de achterwielen.

nog nooit niet gezien, maar valt wel eens te proberen :)
 
heb je helemaal goed begrepen ;),
route is toch wat langer bij mij, vrees ik, eerst door een deur/poort waar ik zittend op de motor wel door kan, maar ernaast lopend niet, deze komt uit in een even smalle doorgang, aan beide kanten muren, schat zo'n 7 meter lang, dan bochtje om in de tuin te geraken, dit is ruim genoeg, en dan nog eens de tuin door, zo'n 15 a 20 meter, voorlopig nog compleet in gazon, tot aan de werkplaats/motorstalling.
aangezien ik zelf niet van de grootste ben zie ik het niet echt zitten om de moto door het wegje te duwen terwijl ik erop zit, en ernaast gaat niet, ook achteruit door de tuin, als het geregend heeft, denk ik niet dat heel praktisch is.
de tuin is mischien wel breed genoeg om in een paar keer te draaien, maar denk dat op den duur het gras kapot gaat gaan, omdat dit toch elke dag gaat gebeuren, en op hetzelfde plaatsje :Y. stenen leggen wil ik niet, wel een smal paadje aan de zijkant om naar achter te rijden.
Daarom denk ik dat een systeem om de moto binnen ter plaatse te draaien best een goede oplossing voor mij zou zijn ;)
Niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar zeker als je de tuin nog moet inrichten.. Als je 2x per dag door je tuin moet, waarom leg je er dan niet gewoon een paar tegels bij en maak je een mooi pad waar je kan steken zodat je achteruit de garage in kan (moet je dan wel de ruimte voor hebben natuurlijk).

Voor zon draaiplateau moet je veel ruimte vrij laten in garage en lijkt me ook niet ideaal als je niet goed bij de grond kan.
 
niet draaien in een haakse bocht, 180 graden draaien, ter plaatse om de lengte-as, de ABBA had ik gisteravond pas gevonden, maar enkel de engelse verkoop site, nog geen belgische, ik dacht dat dit systeem ook wel nuttig zou zijn voor o.a. koelvloeistof reservoir te ontluchten, daarvoor moet bij mijn moto voorwiel halve meter van de grond, maar voor elke dag de moto aan 2 kanten vast te klemmen om te draaien lijkt mij niet zo handig, ik dacht dat het een pin of as was die er maar aan 1 kant moest worden ingeschoven, niet aan 2 kanten ;(
Er is geen Belgische importeur/handelaar voor ABBA.
Ik ben de importeur voor Nederland, maar lever ook naar België uit.
 
Ik heb nog zo,n motormover als die HBM die ik niet meer gebruik omdat mijn huidige motor(Goldwing)
daar veel te groot voor is,mag weg voor 35,-.
 
snap nog niet hoe TS dat wil gaan aanpakken, maar dat hangt ook af van: hoe wil je m stallen als het gedraai gedaan is.
vooruit de stal uit rijden, of achterwaarts?

heb zelf een lapje grond van ong. een bij anderhalve meter om de fiets te keren.
dus bij binnenkomst voorwiel bij schuurdeur, achterwiel van de grond, 80 a 90 graden draaien en de motor staat recht voor de deur opening en rijd zo de schuur in...
t is krap, maar het gaat want oefening baart kunst.
heb overwogen om zo'n rol-skid waarmee auto's worden verplaatst aan te schaffen voor het achterwiel tijdens de manoeuvre, maar met oefening is die niet meer nodig.

hoe zwaar is die ktm?
 
Ik draai 'm altijd op de standaard. Die van mij heeft een handig bultje waar je je voet op kan drukken en daarna de motor kan optillen. Eerste paar keer is het een beetje oefenen, maar nu al langer dan een jaar gaat het altijd goed. Eenmaal op de balans punt voel je het gewicht van de motor niet eens meer en kan je hem draaien waar je maar naartoe wil draaien.

Wel afhankelijk van de soort standaard die je hebt.. en waar die standaard zich bevind bij je motor.. cruisers kunnen dat bijv. niet.
 
snap nog niet hoe TS dat wil gaan aanpakken, maar dat hangt ook af van: hoe wil je m stallen als het gedraai gedaan is.
vooruit de stal uit rijden, of achterwaarts?

heb zelf een lapje grond van ong. een bij anderhalve meter om de fiets te keren.
dus bij binnenkomst voorwiel bij schuurdeur, achterwiel van de grond, 80 a 90 graden draaien en de motor staat recht voor de deur opening en rijd zo de schuur in...
t is krap, maar het gaat want oefening baart kunst.
heb overwogen om zo'n rol-skid waarmee auto's worden verplaatst aan te schaffen voor het achterwiel tijdens de manoeuvre, maar met oefening is die niet meer nodig.

hoe zwaar is die ktm?

gewicht zou iets van een 220 kilo zijn, ongeveer, bedoeling is recht in de werkplaats/motorstalling binnen te rijden en daar ter plaatse te draaien, zodat ik vooruit weer door kan rijden
 
Ik draai 'm altijd op de standaard. Die van mij heeft een handig bultje waar je je voet op kan drukken en daarna de motor kan optillen. Eerste paar keer is het een beetje oefenen, maar nu al langer dan een jaar gaat het altijd goed. Eenmaal op de balans punt voel je het gewicht van de motor niet eens meer en kan je hem draaien waar je maar naartoe wil draaien.

Wel afhankelijk van de soort standaard die je hebt.. en waar die standaard zich bevind bij je motor.. cruisers kunnen dat bijv. niet.

snap wel dat dit de simpelste en goedkoopste oplossing zou zijn, maar enkel en alleen voor mijn gemoedsrust al wil ik dit niet elke dag doen, er is zo vroeger al eens een poot afgebroken van een mijn fireblade, wil ik niet meer voor hebben :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan