- 29 apr 2004
- 31.971
- 18.021
Je bent wel voorzichtig, ik zou eerder een BMW dan een KTM bij jou verwachten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als dat je overkomen is (wat echt heel uitzonderlijk is) dan begrijp je beter.honda zit normaal ook degelijk in elkaar, neem ik aan, van mijn vorige moto, fireblade, cbr rr, oud model is ook het pootje afgebroken, was ook niet gezellig
Moet die motor wel draaien?
Ik duw mijn motor gewoon achteruit door de tuin, dat gaat nog gemakkelijker dan vooruit. Kijk eens hoe medewerkers van een motorzaak dat doen,
zo heb ik het ook geleerd.
Mijn tuinpad is slechts 70 cm breed, met bochten er in.
Groot of klein maakt niet zo veel uit denk ik. Je moet voor de motor gaan staan en het stuur met beide handen vastpakken. Dan gewoon achteruit duwen, je loopt dan dus vooruit. Het sturen is vergelijkbaar met een heftruck, die stuurt met de achterwielen.kan altijd mij licht eens opsteken bij een motorzaak, maar ben niet groot, 1.65, min of meer , kan juist met mijn tippen aan de grond, als ik stilsta, moto vooruit of achteruit duwen is dan niet zo simpel meer voor mij, vlakke ondergrond gaat nog wel, maar niet gemakkelijk, en als ik het mij goed herinner lag er na de poort grind, gaat ook niet veel helpen
de turntable vind ik wel de max, maar dat gaat niet voor direct zijn, vrees ik, eerst huisje in orde maken, ga ik al werk genoeg mee hebben, is wel iets om in het achterhoofd te houden voor als er tijd voor moest zijn
Ik laat ze gewoon in het hok staan, dan heb je al die drukte niet .
ik veeg ze over dertig jaar wel een keer met stoffer en blik op.
serieus `` Je kunt weer opnieuw verhuizen naar een hok met wat ruimte om de kloten ..
Dit is misschien wat je zoekt
Groot of klein maakt niet zo veel uit denk ik. Je moet voor de motor gaan staan en het stuur met beide handen vastpakken. Dan gewoon achteruit duwen, je loopt dan dus vooruit. Het sturen is vergelijkbaar met een heftruck, die stuurt met de achterwielen.
Niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar zeker als je de tuin nog moet inrichten.. Als je 2x per dag door je tuin moet, waarom leg je er dan niet gewoon een paar tegels bij en maak je een mooi pad waar je kan steken zodat je achteruit de garage in kan (moet je dan wel de ruimte voor hebben natuurlijk).heb je helemaal goed begrepen ,
route is toch wat langer bij mij, vrees ik, eerst door een deur/poort waar ik zittend op de motor wel door kan, maar ernaast lopend niet, deze komt uit in een even smalle doorgang, aan beide kanten muren, schat zo'n 7 meter lang, dan bochtje om in de tuin te geraken, dit is ruim genoeg, en dan nog eens de tuin door, zo'n 15 a 20 meter, voorlopig nog compleet in gazon, tot aan de werkplaats/motorstalling.
aangezien ik zelf niet van de grootste ben zie ik het niet echt zitten om de moto door het wegje te duwen terwijl ik erop zit, en ernaast gaat niet, ook achteruit door de tuin, als het geregend heeft, denk ik niet dat heel praktisch is.
de tuin is mischien wel breed genoeg om in een paar keer te draaien, maar denk dat op den duur het gras kapot gaat gaan, omdat dit toch elke dag gaat gebeuren, en op hetzelfde plaatsje . stenen leggen wil ik niet, wel een smal paadje aan de zijkant om naar achter te rijden.
Daarom denk ik dat een systeem om de moto binnen ter plaatse te draaien best een goede oplossing voor mij zou zijn
Er is geen Belgische importeur/handelaar voor ABBA.niet draaien in een haakse bocht, 180 graden draaien, ter plaatse om de lengte-as, de ABBA had ik gisteravond pas gevonden, maar enkel de engelse verkoop site, nog geen belgische, ik dacht dat dit systeem ook wel nuttig zou zijn voor o.a. koelvloeistof reservoir te ontluchten, daarvoor moet bij mijn moto voorwiel halve meter van de grond, maar voor elke dag de moto aan 2 kanten vast te klemmen om te draaien lijkt mij niet zo handig, ik dacht dat het een pin of as was die er maar aan 1 kant moest worden ingeschoven, niet aan 2 kanten
Overigens snap ik die abba niet want het lijkt een makkelijk ding maar in de praktijk zit die hele constructie in de weg om overal bij te kunnen.
Bij 0:26 is iemand vergeten een vrij belangrijke moer aan te draaienIk denk dat je der ABBA Sky Lift bedoeld waarvan ik de importeur ben.....
En ja, die is er wel voor jouw motor.
ABBA Sky Lift
Daarom zei ik ook dat het niet nodig is.Vrij veel gedoe sowieso voor alleen ff omdraaien...
snap nog niet hoe TS dat wil gaan aanpakken, maar dat hangt ook af van: hoe wil je m stallen als het gedraai gedaan is.
vooruit de stal uit rijden, of achterwaarts?
heb zelf een lapje grond van ong. een bij anderhalve meter om de fiets te keren.
dus bij binnenkomst voorwiel bij schuurdeur, achterwiel van de grond, 80 a 90 graden draaien en de motor staat recht voor de deur opening en rijd zo de schuur in...
t is krap, maar het gaat want oefening baart kunst.
heb overwogen om zo'n rol-skid waarmee auto's worden verplaatst aan te schaffen voor het achterwiel tijdens de manoeuvre, maar met oefening is die niet meer nodig.
hoe zwaar is die ktm?
Ik draai 'm altijd op de standaard. Die van mij heeft een handig bultje waar je je voet op kan drukken en daarna de motor kan optillen. Eerste paar keer is het een beetje oefenen, maar nu al langer dan een jaar gaat het altijd goed. Eenmaal op de balans punt voel je het gewicht van de motor niet eens meer en kan je hem draaien waar je maar naartoe wil draaien.
Wel afhankelijk van de soort standaard die je hebt.. en waar die standaard zich bevind bij je motor.. cruisers kunnen dat bijv. niet.