Motor transport Iran

TimStyle

Rookie
7 okt 2010
26
0
Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, dus misschien niet zo actief, maar wel een actieve lezer ;-)

Ik ben al uren aan het zoeken geweest naar een goede manier om m'n V-Strom naar Iran te krijgen.

Ik moet van 12/4 tot 17/4 in Urmia zijn Google Maps
Nadat het er daar op zit kan ik 3 weken tijd vrij maken, het perfecte moment om terug tot thuis te rijden met de motor.

Er zijn zo veel opties om te transporteren, maar om eerlijk te zijn... Ik zie door het bos de bomen niet meer.
Ik vind het niet erg om m'n motor op te halen een dikke 1000km verder dan mijn locatie. Uiteraard wil ik ook geen duizenden euros betalen om m'n motor daar te krijgen.

Daar een motor kopen en tot thuis rijden zie ik niet echt zitten, ben nogal verknocht aan m'n strom. Als ik de tijd had zou ik gewoon tot daar gereden zijn, maar die tijd heb ik helaas niet.

Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom!
 
Er zijn transportbedrijven die geregeld rijden op dat gebied, vraag het ook eens in het chauffeurstopic.
 
@CMK: Heel leuk, maar ze vervoeren geen motos :-s, zelfs niet in cratle transport...

@David ZZR: tanks voor te tip! Ben er mee aan't spreken, super vriendelijke gast! Hoop dat hij me verder kan helpen.
 
Ben ook wel benieuwd hoe het daar is. Een andere overweging is om niet terug naar huis te rijden maar om daar een grote tour te doen en dan weer terug naar hier te laten verschepen.
Want vanaf Istanbul heb ik het al gezien (niet dat ik daar niet terug wil)

En wat banden betreft, het zullen gewoon goede wegbanden zijn. Begrijp niet waarom iedereen op zo'n trips steeds voor meer off road banden gaat. Als je de off road pistes niet gaat opzoeken zal er misschien 3% off road bij zitten.
Dan liever op't gemak off road en veilig op het asfalt.
 
Hoi Tim,
ik ben ook bezig om de transportkosten naar Iran uit te zoeken. Ik kreeg goede informatie van Stefan van oceannet (stefan@oceannet.nl) Ze varen op Batoemi , Georgië Kosten enkele reis € 350,-- Daar komen nog douane afhandelingskosten bij. Andere optie is via de KLM kosten € 2,50 per kg.excl. douane afhandelingskosten.
Succes en ik hoor graag hoe je het geregeld hebt
 
350 is wel zeer interessant!
Probleem is dat ik dan nog een dikke 900km tot urmia moet rijden, en daar heb ik eigenlijk geen tijd voor.

Heb je al een idee wat die douane documenten allemaal inhouden, het zou blijkbaar een probleem zijn als je geen transport terug voorzien. Ze zouden het dan beschouwen als invoeren.

Hoe dan ook is dit de beste optie tot nu toe, echt jammer dat langst syrie terug rijden zo gevaarlijk is. Het is daar volgens mij zo mooi.
 
350 is wel zeer interessant!

echt jammer dat langst syrie terug rijden zo gevaarlijk is. Het is daar volgens mij zo mooi.
Raketwerper op je rug en je kan zo doorrijden.
;)

Ik denk zelf dat het wel meevalt, het is toch zeer plaatselijk, die onrust? Is er geen veilige route uit te stippelen?
 
Vast en zeker wel een veilige route te vinden, maar de info om zo'n route te maken is nog moeilijker te vinden. lees veel tegenstrijdige dingen.
Bovendien is het moeilijk om up-to-date info te vinden, zeker de regio rond Mosul.
 
Hoi Tim,
Urmia-Batoemi of Urmia-Teheran scheelt maar 30km terwijl de transportkosten naar Teheran 2x duurder zijn. Boot ± 350,-- vliegen ± 700,-- allebei enkele reis. Je zou de terugreis ook door Turkije kunnen maken en gaan informeren of je je motor niet vanuit Griekenland terug kunt verschepen. Voor routes door Turkije verwijs ik je naar onze website uit 2012, toen hebben we een groot rondje Turkije gemaakt.
www.ottomaniak.com
Succes
 
Bedankt voor de tip!
Terug laten verschepen vanuit Griekenland is idd een goede optie, dat geeft we heel wat meer tijd om Turkije rustig aan te doen. Want aan je website te zien is het echt wel de moeite!
 
Terug
Bovenaan Onderaan