bastianvandergraaff
Rookie
- 3 feb 2015
- 6
- 0
Prachtig !
hoewel ik echt tevreden ben over dat resultaat heb ik mij wel voorgenomen om in de toekomst toch meer voor de echte serieuze winsten te gaan, ook als dat wat duurder is.
Qua verbouwen aan het blok zelf zijn er vrij weinig mogelijkheden over
Die Japanners weten aardig goed het maximum uit de CC's te halen
Dunner koppakkinkje, injectiecomputer, goede uitlaat geven je wel een paar % winst op het totaal, maar dan houd het wel op
De enige echte winsten zijn een turbo en NOS er op schroeven, DAT zal je een 10-tal PK's geven
Qua verbouwen aan het blok zelf zijn er vrij weinig mogelijkheden over
Die Japanners weten aardig goed het maximum uit de CC's te halen
Dunner koppakkinkje, injectiecomputer, goede uitlaat geven je wel een paar % winst op het totaal, maar dan houd het wel op
De enige echte winsten zijn een turbo en NOS er op schroeven, DAT zal je een 10-tal PK's geven
Uiteraard zal je dan flink wat moeten verbouwen/verstevigen om er voor te zorgen dat je fiets die vermogenssprong ook volhoud
Het nadeel van het uiterste uit je voertuig trekken is dat je automatisch gaat inleveren op betrouwbaarheid
Complete rebuilds na 20K zullen geaccepteerd moeten worden
Er zijn mechanische blowers op VFR 800's gebouwd, je zit zo op 160 a 180 pk.
Vervolgens alles carbon/titanium wat ook maar mogelijk is om het gewicht te verlagen
en een paar betere remmen om al dat geweld ook weer te stoppen en klaar ben je
...en nog steeds niet beter af als een moderne Supersport
waar haal je zulke wijsheden ? in de action ?
een VFR800 heeft in het beste geval 110pk. zonder turbo en NOS is daar "gemakkelijk" 150pk en meer uit te pleuren met traditionele tuning, als je er maar genoeg geld in stopt. 50cc meer dan een gixxer 750 zal wel volstaan om minstens hetzelfde vermogen eruit te halen.
waar haal je zulke wijsheden ? in de action ?
een VFR800 heeft in het beste geval 110pk. zonder turbo en NOS is daar "gemakkelijk" 150pk en meer uit te pleuren met traditionele tuning, als je er maar genoeg geld in stopt. 50cc meer dan een gixxer 750 zal wel volstaan om minstens hetzelfde vermogen eruit te halen.
Er zijn mechanische blowers op VFR 800's gebouwd, je zit zo op 160 a 180 pk.
De meesten die iets getuned hebben aan de VFR800 hebben een aantal dingen veranderd:
- Sportdemper
- ander luchtfilter (K&N)
- Powercommander 3
- Dynojet bank test en hiermee mapping laten maken voor de Powercommander 3
Yup, op een fiets gebouwd voor 110pk kun je er dan voor kiezen om niks te verstevigen, er zal vast wel een marge van overengineering zijn toegepast
Of het slim is of goed op de lange termijn is een 2e
Hi Bastian,
Een dergelijke vraag neerleggen op een forum zorgt in de regel niet dat je er erg wijzer van wordt.