motor vakantie alleen

Neem dan lekker de slaaptrein vanaf Duitsland, of bind een jerrycan achterop.

Of, neem de Bison Futé. Neem de tijd, lekker over provinciale wegen zonder tol. En in elk dorp een benzinepomp.

Ik ben trouwens wel eens naar Italie gegaan op een chopper, elke 2 uur tanken.....
 
Ik zou dan zoiezo binnendoor rijden, gewoon omdat ik de snelweg niet leuk vindt in de vakantie... Maar misschien eens een weekje Noord-Frankrijk om te testen...
 
Mag ik vragen wat voor een tankinhoud jullie hebben en hoever jullie met één tank komen? Ik kom namelijk met mijn 10 liter tank (waarvan 1 reserve) maar 180 km ver. Zie het dus ook niet zitten om komende vakantie met de motor naar Zuid-Frankrijk te gaan, omdat ik dan regelmatig bij de pomp sta in mijn ogen.

17 liter maar na 12 liter verbruikt te hebben begint er al een lampje te knipperen. Gemiddeld zo'n 1 op 18 als ik aan het gas hang maar bij rustig toeren is 1 op 25 haalbaar (reken maar uit x 17)
En dat testen.. op ons forum www.motorvision.nl/forum staan erg mooie (meestal voorgereden) binnendoorroutes, gewoon gratis ter download.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik denk erover om deze zomer met de motor op vakantie te gaan in mijn eentje (en ja ik heb wel vrienden). Ergens rond touren in Noord Frankrijk.

Zijn er mensen die ervaring hebben en enige tips en adviezen willen delen?

Bij voorbaat dank.

Dennis

Hoi Dennis,

Enkele tips:
1. neem leesvoer mee
2. neem sportkleding mee, ik vond het verbazend lekker na het motorrijden nog een stukje te joggen
3. Hotelletjes is lekker, maar plan niks. Je ziet wel waar je slaapt
4. (Noord) Frankrijk is vaak duurder dan Duitsland qua eten en overnachting. Overweeg DLD
5. Langer dan een week zou ik niet alleen gaan
6. Chambre d' hotes is grappig en iets goedkoper dan een hotel. Je zit dan vaak 's morgens met medereizigers aan 1 tafel te ontbijten.
7. Als je aanspraak wilt met Fransen, ga dan in de kroeg aan de bar staan, niet alleen aan een eigen tafeltje.
 
Hallo. Ik ben 2 weken geleden een lang weekend naar de vogezen geweest
en dat kan ik iedereen aanraden. Wat een machtige stuurwegen heb je daar.
Ik heb daar overnacht bij een nederlands stel die sinds april daar een
motorhotel / camping of kamers verhuren.
Van daaruit kun je kriskras door de Vogezen rijden. Echt een aanrader.
Ik was er weliswaar met 2 mede MF'ers maar alleen is het ook goed te doen.
 
Ik ga elk jaar in mijn eentje op de motor een week of drie op vakantie en zou het voor geen goud willen missen. Alleen rijden heeft zo zijn voordelen, eigen tempo rijden, stoppen wanneer jij wilt. Ik kampeer altijd en zoals anderen ook al zeggen, in je eentje heb je veel eerder aanspraak van anderen dan wanneer je met twee of meer weggaat.

Ik sta dus eigenlijk nooit op motorcampings of overnacht in motorherbergen, grote groepen motorrijders bij elkaar trekt mij nou eenmaal niet. Om die reden ga ik ook altijd eind augustus/begin september, dan is het overal een stuk rustiger.

Ik zou het dus gewoon doen, zorg dat je genoeg leesmateriaal bij je hebt, regel een tent met een voortentje zodat je ook bij slecht weer nog in de voortent kunt koken en ga gewoon op pad. Ik vermoed dat je een stuk verder gaat komen dan Noord-Frankrijk ;)

:^

Alleen ik heb nooit tijd op te lezen . Maar je hebt zo snel aanspraak en das ook gezellig.

Mzzl en veel plezier in je eendje ( ook al ga je op de motor ) Muppet
 
Ben elk jaar nog in mijn uppie met de motor op vakantie geweest.
Helaas de afgelopen 2 jaar niet (tering al weer 2 jaar :o ), mis het waanzinnig ;(
Maarja gezondheid gaat voor he.

Hopelijk zit het er snel weer in want het zijn mijn beste vakanties geweest *O*
Aan aanspraak niets te kort, in tegendeel.... soms had ik er ff geen zin meer in.
JUIST omdat je alleen bent trek je de aandacht want men snapt niet wat je daar zo zonder motorclub doet en nieuwsgierigheid bestaat niet alleen in Nederland.
Overigens wel positieve nieuwsgierigheid want het intrigreerd mensen wat je zoals hiertoe beweegt.

Daar naast hoef je naar niets of niemand te kijken.

Boek mee nemen is wel het laatste wat ik zal doen !
Ten eerste omdat ik dat thuis ook wel kan lezen en het zonde van mijn tijd vind op vakantie, bovendien extra bagage.
Liever lees ik daar in de ter plekke verkregen informatie om byzondere dingen te gaan doen of bezoeken.

Ik kan het alleen maar aanraden en hoop zelf toch ooit weer op de motor weg te kunnen :Y

Succes en alvast héél veel plezier :W
 
Laatst bewerkt:
Leuk,zit aan hetzelfde te denken,dan naar Duitsland (Eifel) maar ook alleen.Zou er niks tegen hebben om met meer te gaan hoor maar alleen heeft volgens mij ook zijn voordelen.Maar ik rij gewoon die kant op en zie t wel,tis niet de andere kant van de wereld,rugtasje mee en gaan!!Ik ga ook niks plannen heb wel wat contact gehad met pension uit Dld maar bel een dag van te voren ofzo (als t weer goed is :) )

Prettige vakantie alvast!!! *D
 
Hallo,

ik denk erover om deze zomer met de motor op vakantie te gaan in mijn eentje (en ja ik heb wel vrienden). Ergens rond touren in Noord Frankrijk.

Zijn er mensen die ervaring hebben en enige tips en adviezen willen delen?

Bij voorbaat dank.

Dennis

Hey Dennis,
Ik ben zelf al een paar jaar alleen met mijn R1 naar de Verdon(zuiden van Frankrijk)gereden.Best te doen,heb me nooit echt eenzaam gevoeld. :N
Wat de bagage betreft,ik heb alles bij wat een kampeerder nodig heeft om aan alle behoeftes te voldoen.
Dat gaat van tent,slaap-,toilet- en eetgerei,kledij,schoenen,depanagegerei zoals ijzerdraad,naald en garen,enz.
Dit alles berg ik op in de zij- en tanktassen en zorg voor een stabiele gewichts verdeling
(vooral nuttig in de 1e versnelling haarspeldbochten).
Een kleine tanktas plaats ik tussen de tank en mijn buik om de polsen te ontlasten.
Welnu ik zou zeggen goede reis en als er nog vragen zijn,schiet maar af. :Y

Hier een foto van een overnachting in de Franse Alpen.
full
 
Neem dan lekker de slaaptrein vanaf Duitsland, of bind een jerrycan achterop.

Of, neem de Bison Futé. Neem de tijd, lekker over provinciale wegen zonder tol. En in elk dorp een benzinepomp.

Hmmm, dat van die benzinepomp valt tegenwoordig erg tegen doordat de goedkope benzine van de supermarkten de lokale benzinepompen om zeep hebben geholpen. Die supermarkten zitten ook wel op veel lokaties (en worden ver van te voren aangekondigd), alleen moet je even opletten dat je buiten openingstijden van de supermarkten je alleen met een Franse bankpas terecht kunt. SUpermarkten zijn ook voor de lunch dicht, over het algemeen handig om te zorgen dat je voor 12 uur hebt getankt op een dag, dan kun je weer flink verder.
 
Elk jaar ga ik een paar keer een dag of 3-4 alleen weg.
Lekkere afwisseling met gezin en baan met veel soc. contakten.
Het enige lastige moment is vaak als bij mensen die samen reizen
de fles wijn op tafel komt terwijl jij je broodje van het benz.st. zit te kouwen.
Voel me dan ook beter thuis op rustige camping in de natuur, weet je zeker dat je alleen bent ( contrast-effect blijft uit ).
Lekker 'smorgens en 'savonds wandelen, overdag motorrijden.
Gewoon doen dus ! Veel plezier alvast!
Het is inderdaad leuker op een camping. In 2004 ben ik naar alleen naar Kroatië gereden, mijn vriendin ging met het vliegtuig tot in Zagreb en ik zou haar daar oppikken.
Zo zat ik toen in Sloveniê als enige gast in een driesterrenhotel. (Het enige dat ik vond in de buurt, geen campings en ik was doodop) Volgens het boekje had de dame des huis zich in nationale klederdracht gehuld. Dus ik zat daar alleen aan een tafeltje op restaurant, met naast mijn tafeltje die dame in klederdracht die er op toezag of alles ok was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan