Motor verkopen aan Belg

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Gegroet, ik kan weinig recente topics vinden, dus ik zou graag hier willen vragen hoe het exporteren naar Belgie in zijn werk gaat. Ik begrijp dat ik naar het RDW moet, doe ik dat met de verkoper, en kan hij er dan mee naar Belgie rijden om daar langs de douane te gaan?

Meer info is zeer welkom!
 
Laatst bewerkt:
Motor met Nederlands kenteken uitvoeren | RDW



ik ben hier met de belg naar zo n overschrijfburo geweest, mijn kenteken ingeleverd en hij kreeg zijn papieren mee om een belgisch kenteken aan te vragen ,appeltje eitje.
Mijn koper heeft de motor in een busje meegenomen, maar hij kon ook een kenteken krijgen om de motor naar huis te rijden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gegroet, ik kan weinig recente topics vinden, dus ik zou graag hier willen vragen hoe het exporteren naar Belgie in zijn werk gaat. Ik begrijp dat ik naar het RDW moet, doe ik dat met de verkoper, en kan hij er dan mee naar Belgie rijden om daar langs de douane te gaan?

Meer info is zeer welkom!
Hoe en wat de Belg doet, is zijn pakkie an.

Jij exporteert motor, klaar.

Dat kan ook bij gwk travelex kantoren. Plaat inleveren, vrijwaring. Klaar. Belg zal een hele berg papieren te pakken moeten zien te krijgen, maar dat is jouw zorg niet.
 
Hoe en wat de Belg doet, is zijn pakkie an.

Jij exporteert motor, klaar.

Dat kan ook bij gwk travelex kantoren. Plaat inleveren, vrijwaring. Klaar. Belg zal een hele berg papieren te pakken moeten zien te krijgen, maar dat is jouw zorg niet.


Mwoah , ik heb nog ff contact gehad met m n Belg (in t kader van de nazorg) nadat hij thuis was, en t viel hem ook mee ,hij had de goede papieren hier meegekregen en t Belgse kenteken was vrij snel geregeld :t
 
Thanks! Goed om te horen dat het allemaal redelijk makkelijk kan.

Mochten er meer mensen zijn met ervaringen over het Belgische deel, ik ben sowieso wel benieuwd.
 
Mwoah , ik heb nog ff contact gehad met m n Belg (in t kader van de nazorg) nadat hij thuis was, en t viel hem ook mee ,hij had de goede papieren hier meegekregen en t Belgse kenteken was vrij snel geregeld :t
Dat kan soms snel gaan, soms langzaam, soms niet. Dat is België.

Met name het CVO of gelijkvormingsattest geeft problemen.
 
Hoe en wat de Belg doet, is zijn pakkie an.

Jij exporteert motor, klaar.

Dat kan ook bij gwk travelex kantoren. Plaat inleveren, vrijwaring. Klaar. Belg zal een hele berg papieren te pakken moeten zien te krijgen, maar dat is jouw zorg niet.

Hier "een belg".

Helaas is het door Nederlanders met jouw denkwijze dat ik 1.5maand heb mogen wachten op mijn platen.
De nederlander in kwestie was ook van mening dat; "ik het maar moest oplossen".

Meneertje had kentekenbewijs deel 2 niet meer, was er heilig van overtuigd dat ik dat maar opnieuw moest aanvragen.
Euhmmm....vrij logisch dat je diefstal zo wel supereenvoudig maakt he??? Auto/motor stelen en dan zelf eff verse papieren aanvragen,handig...

Enfin, 2weken mogen zeuren, dan kan meneertje "toevallig" nog eens 2weken op vakantie, en dan 1 week wachten omdat hij het toen pas was gaan aanvragen, omdat ik toen al 10x had gezegd dat ik zowel naar onze belgische DIV had getelefoneerd/gemaild als naar jullie RDW.

Is het nog een verrassing dat ik vertel dat aan de auto (ja ik weet het, geen motor) voor 1000den euro's schade en achterstallig onderhoud was en dat meneertje doodleuk verteld dat hij op export geen garantie geeft.

Les = zorgen dat ALLE documenten er van de 1ste keer bijzijn.
(en ja ik vertelde hem dit al op het rdw kantoor toen we hem samen gingen uitschrijven, maar meneerjte had zijn centen al en voor hem was de zaak dan ook klaar.)
(op 6maanden tijd, 8000euro verloren, dank u).
 
Hier "een belg".

Helaas is het door Nederlanders met jouw denkwijze dat ik 1.5maand heb mogen wachten op mijn platen.
De nederlander in kwestie was ook van mening dat; "ik het maar moest oplossen".

Meneertje had kentekenbewijs deel 2 niet meer, was er heilig van overtuigd dat ik dat maar opnieuw moest aanvragen.
Euhmmm....vrij logisch dat je diefstal zo wel supereenvoudig maakt he??? Auto/motor stelen en dan zelf eff verse papieren aanvragen,handig...

Enfin, 2weken mogen zeuren, dan kan meneertje "toevallig" nog eens 2weken op vakantie, en dan 1 week wachten omdat hij het toen pas was gaan aanvragen, omdat ik toen al 10x had gezegd dat ik zowel naar onze belgische DIV had getelefoneerd/gemaild als naar jullie RDW.

Is het nog een verrassing dat ik vertel dat aan de auto (ja ik weet het, geen motor) voor 1000den euro's schade en achterstallig onderhoud was en dat meneertje doodleuk verteld dat hij op export geen garantie geeft.

Les = zorgen dat ALLE documenten er van de 1ste keer bijzijn.
(en ja ik vertelde hem dit al op het rdw kantoor toen we hem samen gingen uitschrijven, maar meneerjte had zijn centen al en voor hem was de zaak dan ook klaar.)
(op 6maanden tijd, 8000euro verloren, dank u).


Mijn "Belg" had zelf ook goed uitgezocht wat hij nodig had aan papieren voor t Belse kenteken. Dus je moet beiden goed weten wat je doet. En niet achterover leunen en denken t komt goed :Z
 
Hier "een belg".

Helaas is het door Nederlanders met jouw denkwijze dat ik 1.5maand heb mogen wachten op mijn platen.
De nederlander in kwestie was ook van mening dat; "ik het maar moest oplossen".
Helaas is het je eigen overheid die er een #¤%& zooi van maakt. Ik weet het, want bent NLer en woon in BE. Het is hier gewoonweg belachelijk :r.

In NL is er geen GVA bij een voertuig. En in BE moet je die overleggen. Dat is een Belgisch probleem, niet een NL probleem. :W
Meneertje had kentekenbewijs deel 2 niet meer, was er heilig van overtuigd dat ik dat maar opnieuw moest aanvragen.
Dat is een ander ding. Dan heeft de verkoper papieren niet compleet, die hij zelf eerst in orde moet maken. Duurt in NL max 3 werkdagen. Meestal 2.

Dan exporteren, duurt 6 minuten.
Euhmmm....vrij logisch dat je diefstal zo wel supereenvoudig maakt he??? Auto/motor stelen en dan zelf eff verse papieren aanvragen,handig...

Enfin, 2weken mogen zeuren, dan kan meneertje "toevallig" nog eens 2weken op vakantie, en dan 1 week wachten omdat hij het toen pas was gaan aanvragen, omdat ik toen al 10x had gezegd dat ik zowel naar onze belgische DIV had getelefoneerd/gemaild als naar jullie RDW.

Is het nog een verrassing dat ik vertel dat aan de auto (ja ik weet het, geen motor) voor 1000den euro's schade en achterstallig onderhoud was en dat meneertje doodleuk verteld dat hij op export geen garantie geeft.

Les = zorgen dat ALLE documenten er van de 1ste keer bijzijn.
(en ja ik vertelde hem dit al op het rdw kantoor toen we hem samen gingen uitschrijven, maar meneerjte had zijn centen al en voor hem was de zaak dan ook klaar.)
(op 6maanden tijd, 8000euro verloren, dank u).

Je hebt gewoon een voertuig gekocht zonder complete papieren. Dat heeft verder niks met de vraag hier te maken. Wijze, en dure :X, les voor je.
 
Mijn "Belg" had zelf ook goed uitgezocht wat hij nodig had aan papieren voor t Belse kenteken. Dus je moet beiden goed weten wat je doet. En niet achterover leunen en denken t komt goed :Z
Zo is het.
NL kant moet alles in orde hebben. Doorgaans is alles compleet, zoveel is dat niet in NL. En exporteren is fluitje van een cent. Daar heeft de BE koper verder niks mee van doen.

Daarna gaat t voertuig over naar de BE persoon, waar verder de NL kant geen invloed meer op heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan