motor verkopen hoe te handelen

PAT!!

MF'er
24 jun 2001
106
1
Heeft er iemand tips voor als men wil proef rijden,heeft iemand daar ervaring mee.
Alvast bedankt
 
ervoor zorgen dat je iets waardevols hebt van de (potentiële) koper. Zoals de sleutels van zijn wagen, paspoort, etc. Voor verkoop zelf: dekentje erover, gepoetst,ketting gesmeerd, lege tank (=amai is lichte motor+ zal niet te ver rijden) crashen = kopen... ;) succes
 
Geen proefrit !!! voor een aanbetaling of whatever........ Gast komt geeft rijbewijs en sleutels van zijn auto, mag van mij een rondje op een industrieterrein met 1 verbindingsweg, hij komt terugrijden, geeft gas, ik probeer eraf te schoppen en............. weg is weg........ erachteraan.......politie gebeld........" ik rij erachter !!! ".........keerd u om dan komen wij de aangifte bla bla bla!!, DAN VOEL JE JE ECHT GENAAID. Tegoeder trouw handelen wordt steeds moeilijker, oja de auto was s'ochtend gestolen bij een oude man d.m.v duplicaatsleutels en het rijbewijs was FAKE !!!, p.s de verzekering keerd dan in 9 van de 10 gevallen niet uit (all risk)!!....dus kijk ook ff goed in je polis
 
Een koper komt meestal met eigen vervoer, dat vervoer dus "in beslag nemen" tijdens de proefrit. Niets rijbewijs of iets in die richting want die heb je zo weer nieuw, gewoon z'n vervoer achterhouden(geen fiat pinda oid). Of makkelijker is, gewoon het bedrag al bij jou op de tafel laten leggen, dan heb jij je geld al. Ookal gebeurt er iets, enja: slopen is voor de koper.

EDIT: vergeet je vrijwaringsbewijs trouwens niet! Anders krijg je deze dingen:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/oldtimers/19374.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%
 
Misschien eerst de koop rond breien,op voorwaarde
dat de motor goed moet rijden.
Dus je ziet wat je ziet en alleen wachten tot die echt wil
kopen.
Dus met geld laten komen en het aanlaten komen op alleen
de rit nog maar.
Jij 50% van de poen dan een proefrit laten maken,vervolgens als de koop
door gaat gelijk naar het postkantoor en overschrijven en afhandelen.

Of vergeet ik nu iets?
 
Crashen is cashen (reeds gezegd ;) ) Samen direct naar het postkantoor gaan en over laten schrijven.....jij je vrijwaringsbewijs en je poen, hij/zij de fiets, indien de koper wil kopen uiteraard.

En idd, vooraf een simpel contractje maken waarin je een aantal zaken overeenkomt. Als hij/zij niet wil tekenen, jammer dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan