Motor wrappen; ik ga het proberen

Ik heb 3M 1080 gebruikt.
Huggers, spiegels en dat soort niet gladde kunststoffen heb ik mn bedenkingen bij. Hechting is op langere duur niet goed.
 
Nice! Ik heb het ook geprobeerd met de hitteschilden van mn R1, lastig!
Klopt het dat je van het midden naar buiten werkt?

Zitten er hier wrappers uit omgeving Groningen die tegen vergoeding wat kleine kapjes kunnen wrappen?
 
Nice! Ik heb het ook geprobeerd met de hitteschilden van mn R1, lastig!
Klopt het dat je van het midden naar buiten werkt?

Zitten er hier wrappers uit omgeving Groningen die tegen vergoeding wat kleine kapjes kunnen wrappen?

Klopt inderdaad ;) Ik hoop dat het goed blijft zitten op een hitteschild...
Ik woon zelf wel in de buurt van Groningen, alleen zit ik net met een nieuw huis/verbouwing...
Als je geen haast hebt, wil ik je best helpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde kan je verf spuiten op een gewrapte motor of vreet het verf de folie op?

Ik wil mijn motor wrappen en een streep van thermischeverf erop spuiten.
 
Laatst bewerkt:
uit nieuwsgierigheid toch eens gevraagd wat het kost daar,680 us dollar,daar moet je hier eens mee komen :X :+
 
Laatst bewerkt:
Een paar weken geleden heb ik mijn GS gewrapt met folie van Könighaus. In eerste instantie was ik best tevreden met het resultaat (afgezien van wat kleine imperfecties). Maar vermoedelijk heb ik de boel vooraf niet goed genoeg ontvet (met wasbenzine gedaan) aangezien her en der de folie nu los begint te laten. Ook heb ik misschien de folie soms wat te ver opgerekt ;(. De twee zijschildjes die ik heb gewrapt met matzwarte folie zijn wel prima gelukt.

Binnenkort gaat de witte folie er dus weer af en begin ik gewoon weer opnieuw :+ . Dit keer wil ik een betere folie gebruiken dus welke is aan te raden? Hexis, 3M 1080, Avery SWF?

IMG_20160701_151133.jpg.a45d74d818cb47ebfb51561244fc8714_zpshrya6t1r.jpg
~[/URL]
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat bij zo'n gs..? Plak je die folie direct op de tank?
Het kan soms zo zijn dat er iets van dampen door de tank komt, dat is normaal. Echter komen die dampen dan achter de folie terecht, en maakt hierdoor de lijm week.
De drie merken folie die je noemt zijn allemaal meer dan voldoende.
 
Hoe zit dat bij zo'n gs..? Plak je die folie direct op de tank?
Het kan soms zo zijn dat er iets van dampen door de tank komt, dat is normaal. Echter komen die dampen dan achter de folie terecht, en maakt hierdoor de lijm week.
De drie merken folie die je noemt zijn allemaal meer dan voldoende.

Het gedeelte wat je ziet is niet de tank zelf, maar de tankcover. Ik heb ook zeker niet het idee dat het door evt. dampen komt dat de lijm los laat. Dat de genoemde merken qua kwaliteit helemaal in orde zijn geloof ik direct, alleen ben ik benieuwd wat een professionele wrapper zou aanraden. De ene folie zal waarschijnlijk iets meer geschikt zijn voor een bepaalde klus dan de andere.

Hier een foto waar je duidelijk kunt zien waar de wrap begint los te raken/begint te vervormen. Direct na het wrappen zat het er helemaal strak omheen.

IMG_20160815_192441_zps8ijkjfxr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij ons zijn er diverse motoren gewrapt. Na 1 seizoen toch maar weer laten spuiten. Langs de randen kwam het toch los. En dus bij een bedrijf laten doen. Geen garantie.
Ik weet het, spuiten is wel definitief, maar als je goed weet wat je wil misschien toch een betere optie.
 
Als het 1 seizoen prima blijft zitten ben ik tevreden, kan ik er daarna weer een andere kleur op plakken :+ ! Spuiten is voor mij geen optie, bij een eventuele verkoop moet de motor weer zo origineel mogelijk te maken zijn.
 
Alle 3 de merken zijn prima qua kwaliteit. Zelf prefereer ik 3M, waarom? Geen idee..
Deze merken hebben allemaal een folie speciaal voor carwrapping. Hiervoor zijn de specificaties anders van goedkopere folies. (Denk aan monomeer/polymeer, gekalanderd/gegoten folie)
Zoals met veel, is het niet het materiaal maar degene die er wat mee doet. Bij deze folie is dat niet anders... Het is belangrijk om de stress in de folie vooral niet in de randen op te bouwen. Wat ik hier aan de foto kan opmaken is dat er te veel spanning in de randen zit. Bij het aanbrengen blijft dit prima zitten, maar later zal deze folie toch loslaten.
Verdelen van de spanning, en goed naverwarmen zijn erg belangrijk.
 
Ik denk dat je 100% gelijk hebt v.w.b. de spanning bij de randen, dit was ook echt het lastigste om te doen. Blijkbaar dus niet helemaal goed gegaan :+. Kun je het naverwarmen misschien wat verder uitleggen?

Voor een amateur vond ik het al heel wat dat het zo (op het eerste gezicht) goed gelukt was :). Binnenkort haal ik het er gewoon weer vanaf en probeer ik het opnieuw met bovenstaande tips :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan