Mijn Zero heeft in zijn onderhoudsverleden ook 2x een elektrische storing gehad. De 1e binnen garantie de accu dood (scheen veel voor te komen bij de 1e 8.5 modellen) en 1x de elektro motor. Heeft een vorige eigenaar dan ook iets van 1300 euro gekost incl arbeid en nieuwe motor. Maar een benzineblok dat minder dan dat vraagt kwa uitbesteed onderhoud is ook zeldzaam.Wist je dat electrische storingen ruim op nummer 1 staat bij brandstofmotoren???????
Bij een elektrische motoren ( vooral Energica ) zijn bijzonder storingsvrij, best grappig dat je dit aanhaalt.
Een iets te ruim staande klep kan geen kwaad,een veel te ruim staande uiteraard wel.Op het moment dat je de klepspeling kan horen dan ben je al serieus veel en veel te laat, klepspelingen in de fabrieksmages is niet hoorbaar, wel het sluiten van een klep, maar dat heeft deels te maken met de nokvorm van de nokkenas of een versleten nog of iets nog ernstigers.
Als je "hete " nokkenstokken monteert kan het inderdaat zijn dat je wat meer herrie hebt in de kleppentrein.
Een te krappe klep is ernstig, maar een te ruime klep is net zo ernstig, al zal je het effect wat later gaan opmerken als het wezenlijk te laat is.
Het komt voor, maar dat is ook logisch.Mijn Zero heeft in zijn onderhoudsverleden ook 2x een elektrische storing gehad. De 1e binnen garantie de accu dood (scheen veel voor te komen bij de 1e 8.5 modellen) en 1x de elektro motor. Heeft een vorige eigenaar dan ook iets van 1300 euro gekost incl arbeid en nieuwe motor. Maar een benzineblok dat minder dan dat vraagt kwa uitbesteed onderhoud is ook zeldzaam.
Je wilt gewoon teveel. Zat motoren waarvan de onderhoudskost goed meevalt. Maar als je echt een motor wilt die voldoet aan je eisen dan kom je uit bij een handvol motoren waar de aanschaf prijs en onderhoudskosten wellicht al een pak hoger liggen dan gemiddeld.@Erwin P : klopt, maar er is iets als grenzen. Ik sleutel in de open lucht op een scheve voordeur oprit..... niet echt de beste plek om je motor uit elkaar te halen. Zeker niet met Nederlands weer.. Straks hoor ik iemand zeggen: racetentje? sure! (not) Kan bij iemand langs, dat kan. Maar ik doe het liever zelf. anderen helpen, geen probleem.
@boomhauer : ja! Wat je mij aanbevelen!Welke step. A.u.b. 1'tje die minimaal 130 km uur kan. ABS op beide wielen en Tracktion control. Daarnaast een accu lading goed voor 150 km minima
Was van mij ook geen argument tegen.Het komt voor, maar dat is ook logisch.
Wij werken veel met en aan Energica,s , al aardig wat jaartjes, op enkele suffige dingetjes eigenlijk niet echt serieuze zaken mee van doen gehad. In het begin was er een beetje gedoe met het gas/stroom handle, maar dat was eenvoudig te vervangen.
Met een Energica durf ik best een hele lange trip te maken hoor, ook in de regen.
Je hangt nogal vast aan dat ABS,ik rij al zo,n 43jaar zonder,en van de wat oudere motoren met ABS die te koop staan is soms de ABS nietAls ik niet zat te denken aan o.a. ABS, dan zou Cb750 '91 - 2003 gewoon perfect zijn. 24 km / liter, geen kleppen stellen, standaard onderhoud vaak.
soms iets exotische onderhoud zoals de starter knop contacten schoonmaken.... Gelukkig wist ANWB er raad mee.. 3.5 jaar gereden. 39K miles, aanschaf prijs onder de 1000 euro, omdat het schade motor was. Niet slecht. Als iemand tijd heeft en zou er ABS op bouwen, wat een ding!
Maarja, klopt, nu zit ik in een duurdere segment.
Oudere BMW ABS-systemen gaan vrij vaak kapot, mede door gebrek aan onderhoud. Reparatie kost een godsvermogen dus wordt het vaak niet meer gerepareerd maar gewoon omzeilt. Om de vloeistof in het ABS systeem te verversen is in sommige gevallen ook speciaal gereedschap nodig.Ik ken eigenlijk weinig gevallen dat ABS er mee kapt anders dan dat iemand een kabelbreuk oid heeft.
Dat sommige ABS systemen icm een bepaald type motor levensgevaarlijk zijn doet niks af aan de betrouwbaarheid.
Het eerste type 990 Adventure bijvoorbeeld. Op een setje all-road banden kom je alleen tot stilstand in de zijdeur van een auto als het aan de ABS ligt. Latere waren al wel beter en tegenwoordig is het nagenoeg perfect.
RD350 kopen..2 takt mag soms een stad niet meer in....en is helaas wat onzuiniger.
Ik heb serieus overwogen om een Motocompo te laten keuren als motorfiets om niet dat probleem te hebben.RD350 kopen..
mag je overal rijden..
En geen kleppen om te stellen,en zoveel meer fun dan een lompe 4takt,en stijgen ook in waarde ipv datRD350 kopen..
mag je overal rijden..
jammer dat ze moeilijk te vinden zijn..En geen kleppen om te stellen,en zoveel meer fun dan een lompe 4takt,en stijgen ook in waarde ipv dat
je er geld op veliest
Zijn er genoeg te vinden,alleen moet je wel diep in de buidel tasten,en of dat de baas zal bevallen isjammer dat ze moeilijk te vinden zijn..
was er vorig jaar met één in de heimat bezig..
(niet aan de baas thuis vertellen)
Pneumatische bediende kleppen dan,of gewoon een elektrische motor,daar komen we op een gegeven ogenblikElektrische bediende kleppen dan, of is dat te modern…..
Welnee man, een Zero, hoef je nooit kleppen te stellen.Maar goed om een lang verhaal kort te maken,je gaat buiten een HD geen motor vinden die
hydraulisch bediende kleppen en ABS heeft,dus ff doorsparen voor een HD.
Had het over motoren,niet over een massagestaaf op wielen.Welnee man, een Zero, hoef je nooit kleppen te stellen.
Ik heb een andere idee……Welnee man, een Zero, hoef je nooit kleppen te stellen.
Die heeft dan weer geen absOf heel lang doorsparen voor een Y2K,
Bekijk bijlage 1809363