Motor zonder kleppen bijstellen (hydraulische kleppen)) en ABS

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.378
628
Gelderland
Weet er iemand of er benzine motoren bestaan zonder kleppen te hoeven bijstellen en tegelijkertijd ook ABS op beide wielen hebben?
CB500X 2016 ABS zou wel interessant zijn, maar die heeft geen gydraulische kleppen, dus moet ik vaak kleppen gaan stellen. :o
 
Ik zou kleppen stellen echt geen struikelpunt laten zijn bij het kiezen van een andere motor, de mijne hoeft slechts elke 40.000 km gecheckt te worden, is een paar uur werk. Andere dingen zijn echt meer van belang.
 
Weet er iemand of er benzine motoren bestaan zonder kleppen te hoeven bijstellen en tegelijkertijd ook ABS op beide wielen hebben?
CB500X 2016 ABS zou wel interessant zijn, maar die heeft geen gydraulische kleppen, dus moet ik vaak kleppen gaan stellen. :o
yamaha heeft vaak een klepstel interval van 48 dkm.... Ducati en Triumph bij de nieuwste modellen nog minder vaak... Zit daar iets bij voor je?
 
klopt @RoyalClub , helaas.

CB750 '91 rijdt super en hydralische kleppen. Alleen wil ik ook ABS erbij. En die heeft geen ABS helaas. :o

hmm, zou bijna neigen richting een elektrische motor nu...... had dat niet verwacht. Waarom hebben ze massaal de hydraulische klep verbannen?? |(
 
Het is slechts een uurtje werk , waar ben je bang voor ? klep stellen is leuk werk .
Elektrisch rijden is NOOIT de oplossing , ga kijken voor een leuke jap die het heeft .
ABS is ook maar een optie , ga kijken bij een bmw ? wellicht een R1200 oid ?
 
klopt @RoyalClub , helaas.

CB750 '91 rijdt super en hydralische kleppen. Alleen wil ik ook ABS erbij. En die heeft geen ABS helaas. :o

hmm, zou bijna neigen richting een elektrische motor nu...... had dat niet verwacht. Waarom hebben ze massaal de hydraulische klep verbannen?? |(

Omdat hydraulische klep mechanismes relatief duur zijn om te produceren, een grotere massa hebben en hierdoor minder geschikt voor de hogere toerentallen. Komt bij, kosten voor het kleppenstellen is voor de klant, meestal zelfs pas de tweede of derde eigenaar.

Tweede en derde eigenaar zijn geen klant van de fabrikant. Dus aanzienlijk minder interessant om tevreden te houden.

db
 
De kleppen van mijn Yamaha SR500 heb ik in 10 minuten gesteld, het zijn er dan ook maar twee.

@ TS hydraulische klepstoters zijn niet afgeschaft, ze zijn nooit op grote schaal (behalve voornoemde Harley's) toegepast omdat je er geen hoge toeren mee kan draaien en het duur is om te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan