Motor zweeft naar links

Ziah

Stuk gaat ie
20 jan 2019
17
0
Hi mensen .

Ik heb een MT09 uit 2014. Ik heb deze motor al 6 maanden . Laatste tijden merk ik dat wanneer ik mijn handen loslaat de motor heel licht naar links zwenkt . Motor heeft geen schade historie . Het is niet te merken als je rijd . Als ik mijn gewicht wat naar recht zet dan gaat de motor perfect. Is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad ?

Als iemand mijn vorken kan meten in of rondom amsterdam hoor ik het graag.
 
Verbaast me dat er nog niemand geschreven heeft "dat je handen aan het stuur moet houden"tijdens het rijden .

Maar goed naar links of naar rechts trekken kan te maken hebben met de constructie van de motor zelf het hoef niet alleen aan de banden of wegdek te leggen .

Meest voor de hand liggend is dat je achterwiel niet correct recht in de achterbrug staat bv na het spannen van de ketting
 
Mijn ervaring is dat het wiel schuin in de achterbrug erg weinig effect heeft op het naar links of rechts trekken. Ik heb, omdat de ketting de band raakte mijn wiel er bewust schuin ingezet en daar merkte je wat rechtdoor rijden betreft niks van. Als je wiel niet loodrecht staat heeft veel meer effect
 
De mt-09 die ik bezig kwam van de dealer met een scheef achterwiel (dus de kant waar de ketting zit zat op een andere afstand van het achterbrug scharnier punt dan de rechterkant) die reed keurig rechtdoor. (2014 mt 09).

Maar op weggetjes die wat verkanting, zoals veel snelwegen, binnenwegen, woonwijk straten etc. Ging de motor netjes in de richting van het laagste punt. (Als je het stuur loslaat).

Misschien eens testen op een stukje weg/oppervlakte dat echt recht is. (Hoe je dat moet bepalen....:?
 
Mijn ervaring is dat het wiel schuin in de achterbrug erg weinig effect heeft op het naar links of rechts trekken. Ik heb, omdat de ketting de band raakte mijn wiel er bewust schuin ingezet en daar merkte je wat rechtdoor rijden betreft niks van. Als je wiel niet loodrecht staat heeft veel meer effect
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan