Motor zweeft naar links

Ziah

Stuk gaat ie
20 jan 2019
17
0
Hi mensen .

Ik heb een MT09 uit 2014. Ik heb deze motor al 6 maanden . Laatste tijden merk ik dat wanneer ik mijn handen loslaat de motor heel licht naar links zwenkt . Motor heeft geen schade historie . Het is niet te merken als je rijd . Als ik mijn gewicht wat naar recht zet dan gaat de motor perfect. Is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad ?

Als iemand mijn vorken kan meten in of rondom amsterdam hoor ik het graag.
 
Denk je dat dat frame op de MM nauwkeurig recht is????
Mijn ervaring is dat het wiel schuin in de achterbrug erg weinig effect heeft op het naar links of rechts trekken. Ik heb, omdat de ketting de band raakte mijn wiel er bewust schuin ingezet en daar merkte je wat rechtdoor rijden betreft niks van. Als je wiel niet loodrecht staat heeft veel meer effect
En dat weten ze in Yamahapan ook.
 
Kun je een achterwiel uberhaupt niet- loodrecht plaatsen? De wielas gaat door 2 gaten van de achterbrug, dat is toch altijd recht?
Heb je wel eens gehoord van sleuf-gaten?
Aangezien je aan beide kanten de verstellers kan verdraaien, zal je dus aan beide kanten de as naar voren en naar achteren kunnen bewegen. En dus kan je de boel ook scheef zetten.....
 
Wel het zweeft niet naar links of rechts maar naar alle kanten. De MT09 is een budget motorfiets met een ronduit schitterende motor en een fiets gedeelte vatbaar voor verbetering. Als je het veel beter wilt hebben zal dan een investering van ergens tussen 1500 à 2000 € vergen voor een betere voorvering en in mindere mate achtervering.
Ik heb er een als 'vakantie motor' . Makkelijk om op de trailer te zetten en met mijn vrouw achterop zoek ik toch niet de extremen op.
Ik denk dat ik met bijv. mijn CT rustig aan 150 km/u een ontbijtje zou kunnen verorberen maar die heeft een verschillend gebruiksprofiel en is ook ong. 2 maal zo duur.
 
Heb je wel eens gehoord van sleuf-gaten?
Aangezien je aan beide kanten de verstellers kan verdraaien, zal je dus aan beide kanten de as naar voren en naar achteren kunnen bewegen. En dus kan je de boel ook scheef zetten.....
Als je wiel niet recht in de brug zit zal het ook niet loodrecht in het frame zitten, dat geldt alleen niet voor motoren waar de brug 100% horizontaal is
 
Laatst bewerkt:
Een achterbrug met sleuf gaten heeft maar zeeeeer beperkte hoogte verstel mogelijkheden. Dat bedoelt hij denk ik. In een mt-09 kan je het wiel wel scheef zetten naar links of rechts maar je kunt de bovenste punt van het wiel niet (of maar zeer beperkt) links of rechts van de middenlijn van de motor krijgen met de opstelling die op deze motor zit. Als je nu excentrische asverstellers hebt... Zijn er vast mensen die dat wel voor elkaar krijgen... 8)7
 
Heb je wel eens gehoord van sleuf-gaten?
Aangezien je aan beide kanten de verstellers kan verdraaien, zal je dus aan beide kanten de as naar voren en naar achteren kunnen bewegen. En dus kan je de boel ook scheef zetten.....

Tuurlijk, zitten op mijn motor ook :). Maar dat was de vraag niet, want een wiel dat scheef in de brug zit kan nog steeds loodrecht (als in vertikaal rechtop) staan. Sleufgaten gaan alleen in horizontale richting toch?
 
Tuurlijk, zitten op mijn motor ook :). Maar dat was de vraag niet, want een wiel dat scheef in de brug zit kan nog steeds loodrecht (als in vertikaal rechtop) staan. Sleufgaten gaan alleen in horizontale richting toch?
Wanneer de slobgaten waterpas staan kan je het wiel niet uit het lood zetten. Echter, de slobgaten zitten zelden waterpas dus als jet het wiel er scheef in zet staat het ook niet in het lood (als zal dat verschil maar klein zijn)
 
Tuurlijk, zitten op mijn motor ook :). Maar dat was de vraag niet, want een wiel dat scheef in de brug zit kan nog steeds loodrecht (als in vertikaal rechtop) staan. Sleufgaten gaan alleen in horizontale richting toch?
Da's wat ik met mijn reactie bedoelde

Als je wiel niet recht in de brug zit zal het ook niet loodrecht in het frame zitten, dat geldt alleen niet voor motoren waar de brug 100% horizontaal is
De meeste bruggen staan onder een behoorlijke hoek naar beneden, trek je de erchter kettingspanner aan gaat je wielas behalve naar rechts sturen ook aan de rechterkant naar beneden. En komt het dus onder een hoek ten opzichte van de "kaarsrechte lijn" te staan

Wanneer de slobgaten waterpas staan kan je het wiel niet uit het lood zetten. Echter, de slobgaten zitten zelden waterpas dus als jet het wiel er scheef in zet staat het ook niet in het lood (als zal dat verschil maar klein zijn)

:^ Dat dus

B| @v.d.v.
 
Wanneer de slobgaten waterpas staan kan je het wiel niet uit het lood zetten. Echter, de slobgaten zitten zelden waterpas dus als jet het wiel er scheef in zet staat het ook niet in het lood (als zal dat verschil maar klein zijn)
Hm ik heb er nooit op gelet denk ik. De as zit nagenoeg (denk ik) vertikaal strak in de sleuven met daarin de spanners dat ik vooral let op horizontaal uitlijnen. Maargoed, ik heb dan ook geen last van linkse of rechtse afwijkingen :P
 
Het achterwiel zit er helemaal recht in. Banden zijn mooi rond. Heeft iemand er ervaring mee gehad? Is er een plek waar ik het kan laten meten? Of misschien dat het interne gedeelte van mijn vorken aan vervanging toe zijn>
 
Hi mensen .

Ik heb een MT09 uit 2014. Ik heb deze motor al 6 maanden . Laatste tijden merk ik dat wanneer ik mijn handen loslaat de motor heel licht naar links zwenkt . Motor heeft geen schade historie . Het is niet te merken als je rijd . Als ik mijn gewicht wat naar recht zet dan gaat de motor perfect. Is er iemand die hier ervaring mee heeft gehad ?

Als iemand mijn vorken kan meten in of rondom amsterdam hoor ik het graag.
Dus als je stilstaat kieper je naar links en bij rijden merk je niks, wat is dan het probleem.??
 
Kweenie of je een middenbok hebt, maar druk de motor eens met zijn achterwiel opnde grond. Valt het stuur dan stelselmatig naar links als het voorwiel vd grond is?
 
Dat dacht ik wel,😋 de een motor loopt perfect rechtuit en n ander wijkt mogelijk iets af,
Maar probeer dit eens, draai je vorkpoten aan de onderste kroonplaat wat los en veer m eens een paar keer flink in, vastzetten en weer proberen. Misschien kun je het balhoofd ook nog wat nastellen.🤔
 
Mijn 1000 liep perfect rechtuit, met niet te vertrouwen dunloppen. Nu met een hagel nagel nieuwe Bridgestone "zweeft-ie ook naar links". Vooaleer ik me daarover zorgen ga maken heb ik eerst nog wel een paar andere uitdagingen.

Begrijp-ie @Ziah ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan