motorachterlicht met geïntegreerde knippers, mag dat?

Jezus, wat een jankverhaal. Je weet toch dat er geen e-keur op zit.

Veel van die dingen zijn inderdaad verdomd onduidelijk. Moet je allemaal lekker zelf weten, maar om hier nu te gaan verwachten dat iedereen troostend een arm om je schouder slaat... :Z

Die dingen zijn ook gewoon leverbaar mét E keur......... dus da's géén argument.

Dit is wél interessant :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er eentje met LED van Whitelights, en die is echt perfect.

Waar ik zelf een pesthekel aan heb zijn die iniminie knippertjes die je dus ECHT NIET ziet als ze knipperen.
 
Heb maar is ff een high res foto gemaakt. Afstand is +/- 35 meter.



Vind die van mij toch wel heel duidelijk, op een foto is het natuurlijk never nooit zo duidelijk als met het blote oog. Tenminste, niet mijn mijn crappy camera skills.

Hoor ook van anderen dat het bij mij gewoon duidelijk is, totdat de zon erop staat. Dan is het simpelweg bagger.
 
Laatst bewerkt:
Maar sommige auto's, van die amerikaanse bakken. Die hebben toch ook geïntegreerde knippers, rode knippers zelfs. Heel slechte te zien trouwens. Dan mag dat zeker ook niet?
 
Geintegreerde knipperlichten hebben geen E-keur.
Als er wel een E-keur op het glaasje zit geldt deze alleen wanneer je de knipperfunctie uitgeschakeld hebt. Vergelijk het met een open uitlaat met dB killer en E-keur: Met killer geldt de E-keur en zonder killer vervalt hij.
 
Mijn knippers zijn geintegreerd in het kontje.
Zichtbaarheid is perfect. :+
 
Laatst bewerkt:
Geintegreerde knipperlichten hebben geen E-keur.
Als er wel een E-keur op het glaasje zit geldt deze alleen wanneer je de knipperfunctie uitgeschakeld hebt. Vergelijk het met een open uitlaat met dB killer en E-keur: Met killer geldt de E-keur en zonder killer vervalt hij.

Dit wilde ik dus ook net posten, ik heb nl een LED-achterlicht met geïntegreerde knippers, en mij is destijds ook verteld dat er idd E-keur op zit, maar dat deze vervalt als je de knipperlichtfunctie hebt aangesloten. Ook moet ik toegeven dat ik een heldere variant heb (gewoon wit glas etc) maar deze is dus heel slecht te zien. Ook ik ben er wel eens door een agent op aangesproken, en jah, met het zonlicht er op was het idd niet te zien. Dus ik heb er gewoon weer "normale" knipperlichten op geknutseld.

Maar er zit ook wel degelijk verschil in die dingen.. Vriend van me heeft in z'n R1 ook zo'n achterlicht, en die is wel heel duidelijk. Ook vol in de zon kan je dat duidelijk zien. Maar anywayz.. Officieel mag het niet, en soms is het ook niet zichtbaar. Meer had ik ff niet te melden. :)
 
Heb maar is ff een high res foto gemaakt. Afstand is +/- 35 meter.

[~[url="http://img177.imageshack.us/img177/8580/dsc02519k.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Vind die van mij toch wel heel duidelijk, op een foto is het natuurlijk never nooit zo duidelijk als met het blote oog. Tenminste, niet mijn mijn crappy camera skills.

Hoor ook van anderen dat het bij mij gewoon duidelijk is, totdat de zon erop staat. Dan is het simpelweg bagger.
Het spijt me hoor, maat het is absoluut niet direct duidelijk dat de knipper naar links aan staat. Het had net zo goed kunnen zijn dat er 2 lampjes in je achterlicht zitten waarvan de rechter kapot is.
 
Het spijt me hoor, maat het is absoluut niet direct duidelijk dat de knipper naar links aan staat. Het had net zo goed kunnen zijn dat er 2 lampjes in je achterlicht zitten waarvan de rechter kapot is.
Niet mee eens, en dat zeg ik niet omdat het in dit geval om die van mij gaat.
Maar zoals ik al zei, met het blote oog is het heel duidelijk. Totdat de zon erop staat.
 
Dat weet iedereen toch dat geintegreerde knippers verboden zijn! Moe word je ervan dat het gelijk de schuld is van "oom agent". Gewoon aan de regels houden, krijg je ook geen boetes ;-)
 
Laatst bewerkt:
Maar sommige auto's, van die amerikaanse bakken. Die hebben toch ook geïntegreerde knippers, rode knippers zelfs. Heel slechte te zien trouwens. Dan mag dat zeker ook niet?


voor bepaalde zaken kan je op kenteken ontheffing krijgen met geImporteerde voertuigen, ik heb zelf een honda crx gehad waar op kenteken stond dat ik kleine kentekenplaten mocht hebben omdat de nederlandse platen niet in de uitsparing in de bumper pasten.

wel redelijk vaak mee aan de kant gezet overigens :P
 
Ik geloof dat het probleem mede wordt veroorzaakt door de voorgeschreven én verwachte (en hier niet aanwezige) afstand tussen knipperlicht en achterlicht. Het gaat dus niet alleen om de lichtsterkte en kleur van het knipperlicht, maar gewoon om het feit dat daar geen knipperlicht verwacht wordt en dus niet (of in ieder geval minder snel) wordt waargenomen.

Overigens, ook bij montage van extra normale knipperlichten verliest bij mijn weten zo'n geïntegreerd geval de E-keur bij aangesloten knipperlichten. (Of je hiervoor wordt aangesproken of beboet, staat op een tweede blad).
 
Ik heb nog getwijfeld om voor m'n Z1000 een achterlicht met geintegreerde knippers te nemen,
maar omdat het geen bijster groot achterlicht is heb ik het niet gedaan.
Ik zie af en toe nog wel eens eenzelfde model motor die het wel heeft, op een korte tot middellange afstand is het nog aardig te zien, maar als je zo'n 30m+ erachter zit, zie je het écht niet meer.

Ik heb trouwens ook een ZX-6R van '95, op die grote, vierkante kont zou je het zelfs op 150 meter nog zien branden. :P
 
Owh echt? Mag het niet? :+
Ben benieuwd voor welk feit er wordt geschreven :Y


Klopt, volgens het wetboek over voertuigen enz... bla bla bla... moet er minimaal 18cm tussen de richtingaanwijzers zitten achter. en voor 22 of 32cm zei hij tegen mij.
Heb er een waarschuwing voor gehad.

Klopt helemaal! 18cm is volgens mij net iets breder als een kentekenplaat.
 
Laatst bewerkt:
Owh echt? Mag het niet? :+
Ben benieuwd voor welk feit er wordt geschreven :YKlopt helemaal! 18cm is volgens mij net iets breder als een kentekenplaat.

Alleen schrijven is eigenlijk een enorme lieve agent.

Kenteken innemen en opnieuw naar RDW, zo hoort het eigenlijk. O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
'Mensen met achterlicht en geintegreerde knippers' > 'Achterlicht met geintegreerde knippers mag niet'
 
Terug
Bovenaan Onderaan