motorachterlicht met geïntegreerde knippers, mag dat?

CTL-0080.gif


Ik heb zelf deze en volgens degenen waar ik regelmatig mee rij is die gewoon duidelijk. Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar het zat er al op dat ik de motor kocht. Ik heb het mooi laten zitten dus.
 
Tis tegenwoordig al heel wat, als iemand überhaupt richting aangeeft -O-
 
'Mensen met achterlicht en geintegreerde knippers' > 'Achterlicht met geintegreerde knippers mag niet'
'Achterlicht met geintegreerde knippers mag niet' > 'Mensen met achterlicht met geintegreerde knippers opgelet'
 
HET MAG NIET

meneer de agent heeft me zojuist er op bekeurd omdat het blijkbaar niet goed zichtbaar was.. meneer de agent heeft me erop gewezen dat als iemand achter je rijd op 150 meter afstand dat je niet kan zien welke kant je op gaat. Ook heeft meneer de agent me de camerabeelden laten zien dat het onduidelijk was.. Dat klopt ook wel als je naar een schermpje kijkt waar je alleen maar legoblokjes ziet.

Mierenneukerij is het.. boete is onbekend omdat hij een één of andere code niet wist die erbij hoort :S



Is het origineel wat erop zit? - Zo ja - beroep aantekenen?

Nee - niet zeuren dan je weet dat je het niet mag veranderen
 
Heb maar is ff een high res foto gemaakt. Afstand is +/- 35 meter.

[~[url="http://img177.imageshack.us/img177/8580/dsc02519k.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Vind die van mij toch wel heel duidelijk, op een foto is het natuurlijk never nooit zo duidelijk als met het blote oog. Tenminste, niet mijn mijn crappy camera skills.

Hoor ook van anderen dat het bij mij gewoon duidelijk is, totdat de zon erop staat. Dan is het simpelweg bagger.

Je gaat toch niet serieus menen dat je dit duidelijk vind he? Vanaf deze afstand in de de dynamiek van het verkeer kan ik dan misschien wel iets oranjes zien knipperen, maar of 't nu links of rechts is??? Het gaat toch om richting geven?

Mijns inziens heb je alleen jezelf ermee als de gemiddelde in slaap gesukkelde koekblikker dat verschil ook niet kan ontwaren.... Kun je boos worden op oom agent maar beetje reflectie kan ook geen kwaad lijkt me...
 
ik had net me motor een week
toen werd ik ook aan gehouden voor het zelfde
heb hem ook zo gekocht

boeten was 60 euro helaas
maar heb hem nog steeds niet vervangen
 
En toch krijg je er gezeik mee vanwege dat voertuig regelement... :P

18cm minimaal... Maarja ik heb ze ook mooi in het kontje zitten. :9
Alleen bij mij is het wel minder goed zichtbaar... :X

komt bij mij denk ik omdat de lampen als twee aparte lampen gezien kunnen worden (hoewel ze wel aan elkaar zitten) dat ze vrij goed zichtbaar zijn..

die van jou zijn idd wat minder goed te zien, maar jij gebruikt dan ook vaak je been als richtingaanwijzer erbij :P
 
Tis tegenwoordig al heel wat, als iemand überhaupt richting aangeeft -O-
Ik ben vorige week donderdag van mijn brompony afgeschoffeld omdat een vrouwtje ook geen richting aangaf... zelfs al is het 'redelijk' slecht te zien, als er iets in je ooghoek gaat knipperen, dan valt het op en reageer je daarop. Gas loslaten, remmen... maar als er niks knippert... :X
 
Ik heb eigenlijk nog nooit mensen gezien met een achterlicht .... Laat staan mensen die dan óók nog eens geïntegreerde knipplichten in dat achterlicht hebben :o

Motoren daarintegen ...... :+
 
Ik heb eigenlijk nog nooit mensen gezien met een achterlicht .... Laat staan mensen die dan óók nog eens geïntegreerde knipplichten in dat achterlicht hebben :o

Motoren daarintegen ...... :+

Rijd jij altijd achteraan dan? O-)
 
Rijd jij altijd achteraan dan? O-)

Liefst wél ..... daar kun je tenminste een beetje dóórrijden. Maar vaak rijd ik ook voorop om de route te bepalen.

En de laatste keer dat ik achteraan reed was iets minder goed bevallen .... Die vonkenregen in de spiegels van de voorligger was "not a part of the show" :(
 
Ik denk dat automobilisten die zelf motorrijden, beter anticiperen op
achterlichten en knippers dan de overige automobilisten, die zien
wel iets knipperen maar ook niet meer dan dat.


:^

Afgelopen weekend ook iemand zien rijden met zulke knippers en dat was erg onduidelijk.

Zag er wel leuk uit :)
 
Mijn motor heeft ook zelf gefabriceerde led knutseldingetjes...ik heb hem zo gekocht maar ga daar echt wel een paar FELLERE lampjes bij zetten..of LED of gloeidraad dat maakt me niet uit.
Overdag zie je die dingen gewoon slecht maar 's avonds is het wel gaaf en ook nog eens duidelijker.
Dit is geen geïntegreerd systeem maar de originele knippers eraf en LED lampjes op de kont naast het achterlicht.
 
ze moeten volgensmij 20 cm uit elkaar zitten.

mijn broertje heeft ook een boete ervoor mogen incasseren iig
 
is iemand al eens een keer aangehouden met een bar-end knipperlicht?

full
 
gewoon een fatsoenlijke motor kopen... een VFR ofzo O-) ... dan zitten je knippers al in het achterlicht *D
 
Heb ook led met geintergreerde knippers, aardig duidelijk te zien volgens mij.
Een kennis van me heeft een oude morini (zonder knippers), hij steekt gewoon z'n hand uit. En dat schijnt toegestaan te zijn.

Dus rijdt er politie achter je.. ook ff handje uitsteken bij afslaan;)


(overigens nog niet geprobeerd;))
 
Een kennis van me heeft een oude morini (zonder knippers), hij steekt gewoon z'n hand uit. En dat schijnt toegestaan te zijn.
Bij oude motoren ja, bij nieuwere zijn (goedgekeurde) richtingaanwijzers (en het gebruik daarvan) verplicht. (Weet even niet het bouwjaar van ingang van deze regel, verschilt nogal van land tot land.)
Even handje ter ondersteuning uitsteken zal denk ik niet verboden zijn. (Behalve misschien in Italië dan, ik weet niet of de twee-handen-aan-het-stuur-wet al weer afgeschaft is...).
 
heb ook net een achterlicht met geintegreerde knippers gekocht, maar die is gewoon E-Keur dus laat meneer agent maar aantonen dat het niet mag..
 
misschien moet je de rest van het topic even lezen :z

;)

heb ik gedaan ;)

ook met knippers heeft deze E-keur volgens de motorzaak ;)

is dan ook heel erg duidelijk :Y

maar had je verder nog iets zinnigs te melden behalve mij, onterecht, te melden dat ik de rest van het topic moet lezen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan