Neem dan een RD500 blok, heb je makkelijker meer vermogen meeCR500 blok is 2takt, haal je het meeste vermogen uit. Plus dat deze blokken niet echt hoogtoerig zijn, en je dus wat minder slijtage hebt dan met andere 2taktblokken.
Van de viertaktblokken zijn XR of XL 600 blokken wel leuk. Simpele betrouwbare blokken, met niet al teveel vermogen.
zoek voor de gein het koppel eens op van een cr500, daar heeft jouw xr bang van :pik zou sowieso al geen 2takt blok pakken, die hebben te weinig koppel om een gazonmaaier te duwen.
zoek voor de gein het koppel eens op van een cr500, daar heeft jouw xr bang van :p
zoek voor de gein het koppel eens op van een cr500, daar heeft jouw xr bang van :p
Hallelujah, dat had ik niet verwacht...gooi die 4-t blokkies maar in d'n bin TS.+-65pk en +-80nm aan koppel en beschikbaar bij weinig toeren (voor een 2takt)
Ik heb al gazonmaaiers gezien met cbr600 blokken. Ik denk niet dat je ver gaat komen met een xt/xr blokje.
(denk trouwens dat een 4-cilinder 4-takt een stuk fijner/soepeler te berijden is op zo'n gazonmaaier waardoor je ws meer kan focussen op het sturen).
die dingen hebben een starre as zonder differentieel, dat concentreren op het sturen heb je wel hard nodig
cbr600..is dat geen vierpitter? dan mag je die grote voorkant van je grasmaaier wel helemaal volproppen met een grote radiateur ivm met opblazen. Een dikke eenpitter is daar veel minder gevoelig voor, tevens omdat hij voor dit werk is gebouwd.
Je bent natuurlijk de boel zwaar a/h belasten met relatief lagere snelheden dan aanvankelijk het geval is (met crossers dus).
Ik zou zoiezo voor een eenpitter gaan want koppel is wat je nodig hebt. Vermogen is leuk voor op de weg en dus niet in het veld.
Gewd luck...gave sport!
cbr600..is dat geen vierpitter? dan mag je die grote voorkant van je grasmaaier wel helemaal volproppen met een grote radiateur ivm met opblazen. Een dikke eenpitter is daar veel minder gevoelig voor, tevens omdat hij voor dit werk is gebouwd.
Je bent natuurlijk de boel zwaar a/h belasten met relatief lagere snelheden dan aanvankelijk het geval is (met crossers dus).
Ik zou zoiezo voor een eenpitter gaan want koppel is wat je nodig hebt. Vermogen is leuk voor op de weg en dus niet in het veld.
Gewd luck...gave sport!