motorbroek : leer of textiel ?

motorbroek : leder of textiel

  • leder

    Stemmen: 18 64,3%
  • textiel

    Stemmen: 10 35,7%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Spoonman

MF'er
18 feb 2005
224
0
omgeving Roosendaal
Ik sta in tweestrijd, een lederen of een textiel motorbroek kopen.
Wie heeft er nuttige tips of weetjes wat betreft die 2 soorten ?
Alvast bedankt.

edit : ik rij BMW K100RT
 
Laatst bewerkt:
Is lastig denk ik, ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren. Ik heb leer en zou dus nooit voor textiel kiezen omdat ik leer veel prettiger vind dragen, en in combinatie met de motor vind ik het ook mooier ;)
 
vind leer behalve prettiger ook een stukje veiliger.
Gebruik de zoekfunctie maar eens !!
 
Ik heb zelf textiel. VInd leer mooier bij n sportmotor (rij ik dus niet). Maar textiel vin ik makkelijk in t gebruik. Kan makkelijk je normale kleren r onder aan voor als je naar bijv. je werk moet. Volgens mij is dat met leer wat lastiger (corrigeer me als ik t fout heb). Dus afhankelijk van je motor en je motorgebruik zou ik n beslissing nemen als k jou was.
 
Als je het hele jaar door weer en wind rijdt zou ik voor textiel gaan, alleen bij mooi (lees: droog) weer kan je net zo goed leer kiezen.

Ten eerste textiel kan je makkelijker over je normale kleren aantrekken (dus warmer) en het weert veel beter de regen.

Ik rijd zelf het hele jaar door en heb een leren broek icm een textiel jas, nu is het niet de meest dure broek geweest maar het principe blijft hetzelfde, een half uur in de regen en je bent doorweekt.

Laatst 160 km door de regen gereden, broek onder mijn leren broek was zeiknat, en mijn bloes onder de jas nog kurkdroog, al had zich in de jas inmiddels wel een litertje of wat water verzameld, ik was nog helemaal droog, zelfs mijn mouwen en kraag van de bloes waren nog kurk. (evolution winterjas)

Ach, en of leer nou zoveel veiliger is.. met droog weer ws wel maar als je leren broek zich volgezogen heeft met water en je kan je nauwelijks meer bewegen dan betwijfel ik of de meerwaarde nog steeds aanwezig is, maar dat is meer gebaseerd op gevoel dan op feiten.

Ik koop straks dus een textielbroek bij de jas.

[edit] het feit dat mijn gewone broek wel onder mijn leren broek past is omdat ik de leren broek 1 maat (of 2) te groot heb gekocht, in de zomer zit ie dus niet echt lekker omdat ie dan veel te ruim is.
 
Laatst bewerkt:
Leer beschermt beter en zit prettiger op de motor (glijdt minder) maar textiel is waterdicht (vaak) en is idd makkelijker over gewone kleding te dragen....
Ik draag meestal een leren combi en als het koud is een leren broek met een textiel jas.... :]
 
ik heb een pak leer van MQP en 1 textiel ook van MQP een leren pak voor het mooie weer. Het textiele pap voor bij kou en slecht weer is dn ook veeeeeeeeeel warmer. Is wel duur 2 pakken maar dat heb ik dan ook pak voor pak gekocht. Ook heb ik nog eenregenpak is wel handig bij je te hebben als je in het leer rijd. Leer is niet waterdicht.
 
Ik heb een combipak van textiel, erg prettig. Als je af en toe door de regen rijd blijf je tenminste lekker droog.

Hangt uiteindelijk toch van je eigen smaak en rijstijl af.

:]
 
Ik gebruik een overbroek uit het leger (groen) van textiel. Ooit es gekocht op het waterlooplein voor 5 guldentjes *D . Echte regenbuien houdt hij niet tegen maar kleintjes wel, en hij is lekker warm en makkelijk over je schoenen aan te trekken (wijde pijpen, dichtstrappen met klittenband rondom enkels).
Ik zie mezelf geen honderden euro's neertellen voor een leren broek wat ook nog es geen porum is op een offroad :)

full
 
Ik gebruik een overbroek uit het leger (groen) van textiel. Ooit es gekocht op het waterlooplein voor 5 guldentjes *D . Echte regenbuien houdt hij niet tegen maar kleintjes wel, en hij is lekker warm en makkelijk over je schoenen aan te trekken (wijde pijpen, dichtstrappen met klittenband rondom enkels).
Ik zie mezelf geen honderden euro's neertellen voor een leren broek wat ook nog es geen porum is op een offroad :)

(Afbeelding)

Off-topic

Ik heb ongeveer 20 sec zitten staren naar dat onwijs vage vizier op je helm, maar dat is een pijp op de achtergrond. [me]Flagg has to stay focussed, he thinks. :P [/me]
 
haha. ik zat ook naar dat bobslee vizier te kijken... totdat ik jouw post last...

je kunt natuurlijk ook een leren broek kopen en daaroverheen je textiel :?
 
Leer is niet waterdicht dus niet te gebruiken in echt hevige regen. Textiel wel en is inde zomer prettig dragen omdat (in mijn geval dan) het ademend is. Daarnaast is leer wel prettig dragen maar onhandig om over je kleren aan te trekken. Aangezien ik een al-weer rijder ben kies ik voor textiel.

Aan de andere kant ziet een leren pak er op een sport-machine wel beter uit vanwege de frisse kleurtjes. Dat terwijl de textiele kleding overwegend zwart is met hier en daar een accentje :)
 
zou toch voor leer gaan is volgens mij een stuk veiliger.ben een keer op mijn bek gegaan met een textiel broek aan en zat nog net niet met mijn blote kont op de weg .dus denk dat leer wat veiliger is.
 
haha. ik zat ook naar dat bobslee vizier te kijken... totdat ik jouw post last...
Off-topic

Ik heb ongeveer 20 sec zitten staren naar dat onwijs vage vizier op je helm, maar dat is een pijp op de achtergrond. [me]Flagg has to stay focussed, he thinks. :P [/me]
Ik zie het nu pas :9 maar je moet ook naar de broek kijken :+ (ps. ik draag er meestal een spijkerbroek onder, of een driekwart isolerend broekje, ook uit het leger :P )
 
ik heb beiden, maar rijd het liefste met leer,,, als ik s'morgens naar mijn werk ga,, en het regent niet te heftig, kies ik gewoon voor leer, ik rijd dan 110 km, blijft het pokke weer,, vet ik gewoon mijn leren broek een keer extra in op het werk, en voila, kan er weer lekker tegen aan op de terugweg, met een vers ingevette leren broek kan je heel wat regen verwerken voor het minder comfortabel word hoor. wil ik echt textiel aan doen moet het vreselijk stortregenen, of echt al beneden de -5 graden zijn met behoorlijke wind
 
Veel leren motorbroeken en jassen zitten vol stiksels of rekstukken op de knieen en ellebogen. Da's dus net pleepapier en scheurt direct uit bij een valpartij. Leer is wel sterker, maar enkel als het uit 1 stuk is, niet van die gestikte plooitjes. Ik heb zelf een motorjas en broek van textiel met op valplaatsen protectors erin. Ben niet van plan te vallen, maar als al, dan zouden de protectoren extra bescherming moeten bieden..
Is er misschien ergens een testje van te vinden op internet??
 
vind leer erug warm in de zomer , maar ik voel me gewoon veiliger in leer. Hangt natuurlijk ook weer van de motor af of je wel of geen leer neemt
 
Terug
Bovenaan Onderaan