motorcross-aktie behoud onze sport!!

Het is van belang dat een bekende motorcrosser/enduro-man/vrouw hier mee aan de slag gaat als ik of pietje klaasen het oppert komt er geen hond.

Mirjam vd pol zou een goede zijn erik eggens of de reuver?Dat moet de aangewezen persoon zijn die het gezicht van de actie is.Bij de belgen was dat eric geboers/everts#72/ramon.

eerst een bekende motorsporter warm krijgen dus.

Julie hebben mij al ja.

En anders bel ik wel even met mijn vrienden van de hells angels.
Die kunnen vaak iets heel duidelijk over laten komen.

Mooiste is gewoon dat je met dik 1000 man bent.
 
vooral veel jonge crossertjes dat is de toekomst.En dat vind de media prachtig.
 
Moeten gewoon eens een echt plan bedenken en ik hoop dat de actie door gaat. Inderdaad ook zorgen voor veel media aandacht. Misschien ook leuk om er toppers van nu maar ook rijders van vroeger bij te vragen ( van de berk, strijbos etc) dit roept misschien bij de oudere generatie weer herrinneringen op
 
Moeten gewoon eens een echt plan bedenken en ik hoop dat de actie door gaat. Inderdaad ook zorgen voor veel media aandacht. Misschien ook leuk om er toppers van nu maar ook rijders van vroeger bij te vragen ( van de berk, strijbos etc) dit roept misschien bij de oudere generatie weer herrinneringen op
Ben het wel met Wouter eens!

Kids, dat vind iedereen leuk om te zien!
Mensen hebben toch eerder sympathie voor de jeugd die de sport helemaal geweldig vind, ipv wat ouwe lui..
Motorcross leeft, en dat breng je over door juist de jeugd te belichten.

Ik denk dat je acties als wegen blokkeren etc beter als 'last-resort' kan bewaren..


Misschien ook een idee om met de club contact te hebben met de boswachter, en afentoe acties waarbij we de boswachter helpen met het bosbeheer..
Zo heb ik dat ook ooit gedaan met de mountainbikeclub waar ik ooit lid van was, de boswachters waren het schijtziek dat er mountainbikes over de wildwissels reden. Dan durfde de hertjes en de zwijntjes er neit meer over heen te lopen..
(vette bullshit in mijn ogen, die beestjes kunnen toch ook wel delen)
Dus toen hebben we mee geholpen met het ontoegankelijk maken van deze wildwissels voor fietsers en crossers..

Denk dat het belangrijk is als we juist wat kunnen toevoegen ipv met dreigementen komen.
 
er broeid gerust wel iets onder de cross-mensen en zeker ouders met kinderen die crossen.Nogmaals het is belangrijk dat een bekende kop (mirjam vd pol/vd berk/teus visser oid)
als kartrekker staat want als piet-snot staat te roepen komt er echt niemand.

Is er iemand op MF met goeie kontakten in die wereld?
 
De offroadsport is recent negatief in het nieuws gekomen door de vernieling van een dassenburcht in het Drentse Wapserveen. Radio Drenthe vroeg de KNMV op vrijdag 11 maart om commentaar.De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is geen voorstander van wildcrossen en distantieert zich dan ook van zulke acties. Gezegd moet worden dat de term wildcross strikt genomen niet correct is, het gaat hier immers om offroadrijders. In dit specifieke geval is het zelfs de vraag of het wel offroadrijders betreft, de dikte van de bandensporen zoals die te zien zijn in de reportage van RTV Drenthe duiden eerder op quadrijders.

Het vervelende voorval geeft overigens wel de noodzaak aan om voldoende legale mogelijkheden te creëren voor zowel offroadrijders als motocrossers. Dit is iets waar de KNMV al jaren voor pleit bij verschillende overheden. Onlangs nog organiseerde de overkoepelende motorbond in Noord-Holland, Brabant en Gelderland discussiebijeenkomsten met regionale politici over de problematiek van de motorsport in de provincie, met als doel om de motorsport te behouden. Excessen kunnen helaas nooit helemaal worden voorkomen, maar voor een groot deel wel worden vermeden als er voor de motorsport voldoende legale ruimte is.

UPDATE:
Radio Drenthe sprak op vrijdag 11 maart met KNMV-woordvoerder Hans van Loozenoord. Beluister hier het fragment terug.
 
UPDATE:
Radio Drenthe sprak op vrijdag 11 maart met KNMV-woordvoerder Hans van Loozenoord. Beluister hier het fragment terug.
Als je het zo hoort en leest, is de KNMV kei-hard aan het werk voor ons...!
Ik geloof het graag, jammer dat de ervaring er nog niet naar is.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet beter iemand van natuurmonumenten charteren die goede ervaringen heeft met offroaders? Of een convenant/intentieovereenkomst laten tekenen tussen de natuurorganisaties en (stichting?) codegroen.com?.

Zo kun je laten zien dat er offroaders zijn die actief hun mede motorrijders bewust maken van de 11 geboden. Werkt altijd goed als je in hun ogen zelfsturing " laat zien. Dan krijg je wellicht draagvlak. Harde actie werk nooit bij zoiets.

Edit: Kun je gelijk ook aangeven wat het verschil is tussen motorcross en offroad. Ik ben het ook beu dat mensen mijn XTZ750 op noppen een crossmotor noemen ;)
 
Laatst bewerkt:
Den Helder – De komst van een permanente motorcrossvoorziening in Den Helder is niet langer uitgesloten. Het duidelijke ‘nee’, zoals in het verleden uitgesproken door de gemeenteraad, is wat het college betreft nu een ‘misschien’. Dit blijkt uit een brief aan de raad waarin de stand van zaken wordt toegelicht.

De provincie is bezig met een haalbaarheidsonderzoek naar de mogelijkheid om in onze stad een permanente motorcrossvoorziening voor de Kop van Noord-Holland te vestigen. Dit onderzoek moet eind deze maand zijn afgerond en richt zich op zowel een crossbaan in de open lucht als een overdekte voorziening. Het college benadrukt dat aspecten als leefbaarheid, duurzaamheid en ruimtelijke kwaliteit nadrukkelijk worden meegenomen in het onderzoek.

Naar verwachting half mei vindt overleg plaats tussen gemeente en provincie. Hierbij wordt ook gekeken in hoeverre een crossterrein past binnen de “Structuurvisie Den Helder 2025″ en of het kan volgens de Milieu Effect Rapportage (PlanMER). Beide stukken zullen overigens pas worden vastgesteld, zo is met de provincie overeengekomen, nadat de resultaten van het haalbaarheidsonderzoek bekend zijn. Op basis van deze uitkomsten zal de gemeente besluiten of een permanente locatie voor motorsport, eventueel gecombineerd met andere durfsporten, in de Structuurvisie van Den Helder wordt opgenomen.

Afwijzend
De vorige raad heeft zich afwijzend getoond ten aanzien van een permanente motorsportlocatie in Den Helder. Het standpunt was destijds dat een dergelijke voorziening zulke nadelige consequenties voor Den Helder heeft, dat er geen argumenten zijn om aan de ontwikkeling van een permanente crossbaan in de open lucht medewerking te verlenen. Ook is toen aangegeven dat Den Helder de resultaten afwacht van een haalbaarheidsonderzoek door de provincie, naar de mogelijkheden van een overdekte hal voor durfsporten op bedrijventerrein Kooypunt.

Dit standpunt is door het college recent nog herhaald richting de provincie, maar met gedeputeerde Driessen is toen ook afgesproken dat het college van Den Helder in beginsel positief staat tegenover het haalbaarheidsonderzoek. Wel is afgesproken dat Den Helder de mogelijkheid blijft houden om, afhankelijk van de resultaten van het onderzoek, nadere standpunten in te nemen ten aanzien van de vestiging van een permanente motorsportvoorziening. Het college wil hierover eerst nog de discussie voeren in de gemeenteraad.

Federatie
Aanleiding voor de nieuwe ontwikkelingen is het initiatief van de Noord-Hollandse Motorsport Federatie (NHMF) om een permanent motorcrossterrein voor de Kop van Noord-Holland te realiseren. Aan de NHMF is een vergunning verleend voor het gebruiken van een tijdelijke motorsportlocatie aan de rand van het bedrijventerrein Kooypunt. Deze vergunning loopt af per 1 januari 2012
 
Naar verwachting half mei vindt overleg plaats tussen gemeente en provincie. Hierbij wordt ook gekeken in hoeverre een crossterrein past binnen de “Structuurvisie Den Helder 2025″ en of het kan volgens de Milieu Effect Rapportage (PlanMER). Beide stukken zullen overigens pas worden vastgesteld, zo is met de provincie overeengekomen, nadat de resultaten van het haalbaarheidsonderzoek bekend zijn. Op basis van deze uitkomsten zal de gemeente besluiten of een permanente locatie voor motorsport, eventueel gecombineerd met andere durfsporten, in de Structuurvisie van Den Helder wordt opgenomen.

Ik denk dat het niet gaat passen in de 'Structuurvisie Den Helder 2025'
En ook kan het niet volgens de 'Milieu Effect Rapportage'

Echt van die ambtenarentermen zijn dat, altijd nonsens om nieuwe mogelijkheden voor geluidssporten op af te laten keuren :r :r
 
50/50 dat is het de provincie wil van de crossers af het is een provinciaal probleem dus dat betekend wanner den helder niet wil dat er een inpassing-procedure opgestart wordt dan is denhelder klaar dan komt de baan er gewoon ik blijf positief....al is het mar voor mijn eigen humeur :/ ..
full
 
50/50 dat is het de provincie wil van de crossers af het is een provinciaal probleem dus dat betekend wanner den helder niet wil dat er een inpassing-procedure opgestart wordt dan is denhelder klaar dan komt de baan er gewoon ik blijf positief....al is het mar voor mijn eigen humeur :/ ..[afbeelding]

Wildcrossen op de klimduin *O* *O* *O* *O* Wanneer gaan we weer??
 
ik vrees dat de banen die nu nog open zijn blijven of later stuk voor stuk sluiten.
en nieuwe banen er nooit zullen komen.

echter denk ik dat het tegenstrijdig werkt die banen sluiten.
het probleem vinden mensen de overlast en de oplossing is het sluiten van de banen.
maar met het ene probleem oplossen maak je het volgende probleem.

en dat is dat als ze de banen gaan sluiten mensen echt niet abrupt stoppen met crossen en dan maar gaan wild crossen.
en dan word het een chaos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan