Motorfiets in de woonkamer?

Tja je hebt mensen die helemaal knetter zijn, ik vrees dat ik er zo een ben...

Ik heb mijn Ducati in mijn huis laten takelen, tja je moet toch wat als je motor in een winterstop zit, en je op 1 hoog woont...

Anyway hij staat nu mooi in mijn woonkamer, helaas heb ik er geen foto van, maar zodra ik hem heb, zet ik de foto online.Ik heb nu alleen een foto van mijn duc buiten...

PS ouweman, Was jij dat vanmiddag bij Horeon ?

Groeten Gerrit (bekende van Valentijn )
Ja dat was ik !!! :+
 
Over een paar maandjes hoop ik te kunnen :]

Fiets komt niet in de woonkamer. Dat heeft niks met vriendin te maken (heb ik niet), maar meer met de bereikbaarheid. Via voordeur een te krappe draai en via de achterdeur is het ook niet echt ruim. Bovendien staat de woonkamer dan te vol (heb niet zo'n supergrote woonkamer).

Bij de voordeur heb ik een mooi afdakje :) Muuranker erbij en fiets staat prima. Hier in de buurt staan meer fietsen op die manier geparkeerd.
 
Prachtig onderwerp dit :} Ik ben allang blij dat ik een schuur heb kunnen regelen ipv het natte zeil dat ik er 5 jaar overheen had...

(droom nog steeds van huisje met woonkamer waar een motor door de deur past) :)
 
M'n ouders zien me aankomen.

"Pa, Ma, ik ga ff poetsen, kan ik, m'n motor binnenzetten?" hahahahahahahaha!!1
Denk ut niet..... k...e ;)
 
M'n ouders zien me aankomen.

"Pa, Ma, ik ga ff poetsen, kan ik, m'n motor binnenzetten?" hahahahahahahaha!!1
Denk ut niet..... k...e ;)
Zoiets heeft alles met timing te maken. M'n moeder reed een velg van m'n auto tegen de stoep :( , omdat ik wist dat ze er vervolgens toch niets van zou zeggen heb ik snel de motor in de huiskamer gezet })

Nu na een week begint er ze al aardig zat van te worden trouwens :+
 
Zoiets heeft alles met timing te maken. M'n moeder reed een velg van m'n auto tegen de stoep :( , omdat ik wist dat ze er vervolgens toch niets van zou zeggen heb ik snel de motor in de huiskamer gezet })

Nu na een week begint er ze al aardig zat van te worden trouwens :+

Als de woonkamer zó klein is dat je niet meer kunt eten of TV kijken kan ik het wel begrijpen maar als je een behoorlijke woonkamer hebt dan begrijp ik niet wat er tegen is, mits je hem er niet warmgereden in zet (dat stinkt).

Normaal gesproken ruik je niets, lekt niets dus wat zeuren ze nou!? Zo'n perfect gepoetste motor is toch een kunstwerk in de kamer? Zonde om zo'n duur ding in een vochtige berging te zetten waar je hem na maanden weer eens ziet als de zon begint te schijnen en de temperatuur weer eens boven de 10 graden komt.
 
Topic zo oud dat Toetanchamon er over waakt.

Maargoe. Ik ga mijn motor in huis bewaren in de woonkamer. Hoe gaat dat met een opstalverzekering? Willen die na brand wel betalen als er een motor binnen stond?
 
Topic zo oud dat Toetanchamon er over waakt.

Maargoe. Ik ga mijn motor in huis bewaren in de woonkamer. Hoe gaat dat met een opstalverzekering? Willen die na brand wel betalen als er een motor binnen stond?
En waar ben je bang voor in dat geval?
Dat in geval van brand de motor niet vergoed wordt of de gehele boedel (+ motor)?
 
Motor behoort niet tot de inboedel, ook al staat hij naast of tussen de inboedel.
Dus dat weet je nu.
Motor is apart verzekerbaar... lees bv all risk. Het maakt dan niet uit waar hij staat, mits hij aan de geldende voorwaarden voldoet. Dus stuurslot, en art4 slot,en sleutels opgeborgen, evt alarm erop, en aan.. dus op devweg, of in je woonkamer..

Bij brommer is dat anders. Die is in het schuurtje wel onderdeel van de opstal en brand verzekering.

Maar vraag even bij je verzekering.. kan zijn dat het bij jouw anders is...
 
De XL hierboven doe me denken aan m'n XT600 die vroeger tijd in ons huis stond. In de gang, onder de open trap. Altijd een heel gedoe om achteruit het opstapje (30 cm hoog) bij de voordeur op te komen en dan door een gang van 1,3 m breed een meter of 4 naar achter te rijden. Het is alweer even geleden (25 jaar ofzo), maar ik herinner me dat even snel een stukje rijden toch minder makkelijk ging :+

Het was verder wel een perfekte plek. Droog, warm en veilig. Veel mooier dan een of andere plant en altijd meteen iets om over te praten als er bezoek kwam :)
 
check...;)
 

Bijlagen

  • motor in kamer.JPG
    motor in kamer.JPG
    79,3 KB · Weergaven: 70
Topic zo oud dat Toetanchamon er over waakt.

Maargoe. Ik ga mijn motor in huis bewaren in de woonkamer. Hoe gaat dat met een opstalverzekering? Willen die na brand wel betalen als er een motor binnen stond?
Mijn verzekering wel omdat je ook een inpandige garage kan hebben.

De mijne:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Kars
Mijn verzekering wel omdat je ook een inpandige garage kan hebben.

De mijne:

Ik vraag dat even na. Het is wel allemaal woonkamer maar we shall see.
 
De jawa staat in de woonkamer en rijd- daarom- te weinig oip, heb besloten mag naar ander baasje. Tot die tijd is het klimrek voor huisbeest..
thumbnail_20210502_134928_resized.jpg
guusjawa.jpg
 
Al het bovenstaande. Ik heb mij zo duur mogelijk verzekerd bij de knmv maar ik stuur hen en de opstalverzekering een mailtje.
'Frau Mous' heeft zich er even in verdiept en het blijkt per verzekeringsmaatschappij te verschillen.
Dus de actie die je nu hebt ondernomen is de enige juiste om een antwoord te krijgen. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan