motorhoes

geit72

MF'er
8 jul 2007
163
0
amsterdam
Weet iemand misschien of t uitmaakt als je de hele dag een hoes over je motor hebt liggen?
Blijft het eventuele condensatievocht van de nacht dan niet (langer) liggen?
En kan dit kwaad?
Hoorde laatst dat de remvloeistof vocht aantrekt wat er dan in gaat zitten.
En dat het daarom ook om de zo veel tijd vervangen moet worden..
Weet iemand hier iets vanaf?
 
Mijn motor staat regelmatig meerdere dagen onder een hoes. Ik heb er nog geen kwalijke effecten van gemerkt. Wel roest de motor een beetje, maar ja als je 500m van zee woont krijg je dat...
Ik heb wel een ademende hoes (van canvas), dat werd me aangeraden door Goedhart. Was wel vrij prijzig, ik meen zo rond de 100 euro, maar tot nu toe is ie zn geld wel waard, mn motor staat er al anderhalf jaar onder!

De remvloeistof zal er niet zo veel van te lijden hebben, als het goed is dan is je reservoir goed afgesloten. De minieme hoeveelheid water die daar doorheen dringt zal wel een licht verslechterend effect hebben, maar dat is erg minimaal. Van tijd tot tijd de vloeistof verversen kan in ieder geval geen kwaad...
 
De mijne staat altijd onder een hoes, tenzij die staat af te koelen na een ritje. Heb zo'n beetje de goedkoopste hoes die er is denk ik, die uit de aanbiedingen bij de Lidl. Dit is het tweede jaar dat ik de hoes in gebruik heb en merk niks 'raars' aan de motor. Geen vocht ergens, laat wel altijd rondom de hoes vrij van de grond hangen. Ook geen roest, maar dat zal dan komen omdat ik 120km van zee af woon ;)
 
Ik heb mijn motor altijd onder een hoes staan.

Ik laat hem altijd eerst afkoelen voor hij er onder gaat, en tevens als het nat weer is, even grof afdrogen, anders laat ik hem zo staan tot de bui over is.
Want als je motor nat en warm is en je zet hem dan onder een zeil, lijkt me dat niet zo goed want dan kan het vocht niet weg.
Tevens hangt het zeil bij mij ook zo'n 5-10cm van de grond.
 
Ik heb mijn motor altijd onder een hoes staan.

Ik laat hem altijd eerst afkoelen voor hij er onder gaat, en tevens als het nat weer is, even grof afdrogen, anders laat ik hem zo staan tot de bui over is.
Want als je motor nat en warm is en je zet hem dan onder een zeil, lijkt me dat niet zo goed want dan kan het vocht niet weg.
Tevens hangt het zeil bij mij ook zo'n 5-10cm van de grond.

:stupid: Ik heb een hittebestendige zacht ademende hoes. Gaat prima, maar het is absoluut belangrijk dat de hoes een stuk van de grond af hangt, zodat de lucht eronder kan!

Maareehh.. als jouw remvloeistof vocht aantrekt, moet je toch eens gaan kijken waar het lek zit lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan