Een fzr1000 kopen en ook nog ermee gaan lessen....
Als je daarmee slaagt vind ik je een held hoor.
Een fzr1000 kopen en ook nog ermee gaan lessen....
Als je daarmee slaagt vind ik je een held hoor.
Afrijden doe ik pas wanneer ik net 21 ben geworden, heb geen zin om 2 jaar te moeten wachten voordat ik een 'vrije' motorkeuze heb.
Als ik nu niet het geld al had liggen om een motor te kopen dan was ik over een half jaartje begonnen met lessen.
Ik zie het dan ook als een extra half jaartje af en toe plezier waar ik nog wat van opsteek ook.
Ik ben niet van plan om de motor af te voeren naar 25KW, ik ben nu bijna 20 en wil rustig aan beginnen met lessen met een zware (eigen) motor.
Die GSX-r750 die ik zag heeft nog geen 40k op de teller staan en ziet er zeer verzorgd uit (op de foto's iig).
Het gaat me er vooral om welke racemodellen een goede keuze zijn zodat ik wat specifieker kan zoeken (als er voor deze prijs weinig te kopen valt spaar ik uiteraard nog ff door)
Kopûh
[me]joeltje is wel een beetje bevooroordeeld[/me]
Je gaat dus met je eigen motor lessen en niet die van de rijschool ?
Doe s ff normaal man, hij vraagt gewoon welk sportmodel aangeraden is qua prijs/kwaliteit en voor een beginner. En euuh... rijlessen heb ik hier in Belgie toch echt wel op een rijschoolmotor gehad, en kon niet anders.Is zon belachelijke belgische regel geloof ik?
de '91 gsxr750 die ik op het oog heb begin ik steeds aantrekkelijker te vinden en ik wil binnenkort dan maar ff gaan kijken. Zijn er nog dingen waar ik bij dit model specifiek op moet letten?
Doe s ff normaal man, hij vraagt gewoon welk sportmodel aangeraden is qua prijs/kwaliteit en voor een beginner. En euuh... rijlessen heb ik hier in Belgie toch echt wel op een rijschoolmotor gehad, en kon niet anders.
Maar ben het wel met je eens... een gixxer750, laat die maar staan. Een vriend van me heeft die gehad na zijn rs125-tijd, en daar moet je toch al wat ervaring voor hebben. En is toch écht wel aan de zware kant.
Om op TS-vraag terug te komen: ik heb samen met een vriend ook gekeken naar zijn opties, daar waren dezelfde voorwaarden (beginner & beperkt budget) we hebben voor 1500 niet echt iets kunnen vinden wat naar zijn smaak was én in technisch acceptabele staat. We zijn uiteindelijk op een Bandit 600 gekomen, tjah niet echt een sportmodel, maar was ook niet haalbaar.
Als je budget 1500 euro is eigenlijk geen enkele van bovenstaande, als je een setje banden en een paar uitlaatbochten moet vervangen ben je zo 500 euro verder.
De kans dat je een perfecte motor vind voor die prijs die net groot onderhoud heeft gehad, en waarvan alle slijtagedelen perfect zijn lijkt me erg klein.
Voor €1500,- kun je een hele mooie goed onderhouden FZR600
kopen hoor.
Die fietsen hebben gewoonweg geen hoge verkoopwaarde meer.
Vragen ze er meer voor dan is het gewoon altijd te duur.
De fzr600 is gemaakt van 89t/m93 dus ze zijn ook niet nieuw meer.
Het zijn wel heel betrouwbare brommers die erg goed sturen en hard vooruit gaan.
Ts, ik zou voor de FZR600 gaan, snelle betrouwbare goedsturende fiets.