Supersport budget 3500

G

GTR

Guest
Hallo forummers,

Deze zomer ga ik mijn motor-rbw halen, volgende zomer hopelijk een motor! :]

'Eisen en wensen':

- Supersport (e.v.t. als het een hele mooie is een naked bike :P);
- 600CC 4 Cilinder;
- geen 'slechte' serie/model
- niet ouder dan 10 jaar.

Hopelijk zijn er mensen die mij opweg kunnen helpen! En een beetje wegwijs kunnen maken in supersport land. *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou mezelf eerst eens verdiepen in welke motoren er uberhaupt bestaan, welke jij mooi vindt en msschien vind jij een supersport helemaal hopeloos rijden (ja, dat kan, de stuuruitslag is nihil, dus op lage snelheid een beetje manouvreren is verdomd laastig).

Wij kunnen geen motor voor je uitzoeken, want misschien vind je hem helemaal niet mooi. Ga eerst eens lekker lessen en, zodra je je rijbewijs hebt, op zoek naar een motor. Maak wat proefritten op motoren die je mooi vind om te kijken of je ze prettig vind rijden. Als jij denkt dat je met je hersenen rijdt in plaats van met je rechterpols, kun je gerust naar een supersport kijken. Als je denkt dat je met een supersport alleen maar heel hard kunt rijden, denk dan nog eens goed na of je daar uberhaupt wel aan moet beginnen. De meesten zoregn ervoor dat je binnen 2 versnellingen zwaar illegale snelheden rijdt, zodat je misschien je rijbewijs snel kwijt bent, en willen nog wel eens wat feller op het gas reageren dan je verwacht, waardoor je eventueel in de problemen komt.

Eerst bij jezelf te rade gaan of je denkt dat je jezelf heel kunt houden op een hoop vermogen, vervolgens kijken wat je mooi vindt, dan eens kijken wat je prettig vind rijden, dan kijken welke je koopt. Heb je ons niet eens bij nodig :)
 
Laatst bewerkt:
:^

Gewoon kijken wat er op de markt is, en wat je kan betalen.
Maar ik denk dat je een ZX6R, FZR 600, GSXR 600 of een CBR600 een beetje jou straatje is.
Als ik dat zo lees.
En nu kan je wel even foto's van die motoren zoeken.
 
Nou, ik weet 'natuurlijk' wel een beetje wat ik wil. Een 600CC Supersport zit 'ook' al in 3,5s (of in nog minder tijd) op de 100km/u en haalt vaak wel 250km/u.

Ik heb ook al eens achterop bij iemand gezeten met een CBR600 uit ik meen 2001, dus ik weel wel ongeveer wat het inhoud, ondanks dat ik nog niet zelf heb gereden.

Mezelf beheersen zal denk ik wel gewoon moeten (en dat lukt ook wel), opbouwen en langzaam je grenzen verleggen.

Het is niet zo dat ik totaal geen idee heb wat er te verkrijgen is en 'wat motoren doen'. :P

Waar ik eigenlijk een beetje naartoe wil is het volgende: je hoort vaan bij auto's/motoren dat er uit een bepaald bouwjaar een slechte serie/type of model tussenzit.

Zo'n 'misaankoop' wil ik proberen te voorkomen door van te voren mij een beetje te 'informeren' oa. door op dit forum een topic te openen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naartoe wil, zoniet zal ik proberen mijn tekst wat te verduidelijken. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, ik weet 'natuurlijk' wel een beetje wat ik wil. Een 600CC Supersport zit 'ook' al in 3,5s (of in nog minder tijd) op de 100km/u en haalt vaak wel 250km/u.

Ik heb ook al eens achterop bij iemand gezeten met een CBR600 uit ik meen 2001, dus ik weel wel ongeveer wat het inhoud, ondanks dat ik nog niet zelf heb gereden.

Mezelf beheersen zal denk ik wel gewoon moeten (en dat lukt ook wel), opbouwen en langzaam je grenzen verleggen.

Het is niet zo dat ik totaal geen idee heb wat er te verkrijgen is en 'wat motoren doen'. :P

Waar ik eigenlijk een beetje naartoe wil is het volgende: je hoort vaan bij auto's/motoren dat er uit een bepaald bouwjaar een slechte serie/type of model tussenzit.

Zo'n 'misaankoop' wil ik proberen te voorkomen door van te voren mij een beetje te 'informeren' oa. door op dit forum een topic te openen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naartoe wil, zoniet zal ik proberen mijn tekst wat te verduidelijken. ;)

Ik denk dat je dan het beste even kijken wat voor een motor je wil, proefritje maken, en daarna gaan informeren, want je kan nu wel info op gaan vragen over 600cc racers, maar er zijn er zoveel.
 
Toch denk ik dat je errrrrrg goed moet zoeken voor je een motor jonger dan 10 jaar vindt voor dat bedrag wat je in je hoofd hebt :)

Als je bang bent om een miskoop te begaan, koop je gewoon een Honda cbr 600f. Kan niks mis mee zijn volgens mij :) Net iets ouder dan 10 jaar zijn ze voor die 3500 wel te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan