Rainey
Die hard MF'er
Hoi MF-ers,
Op voorhand sorry voor het lange verhaal
Ik kamp met een dilemma waar wellicht meerdere motorrijders mee kampen.
Ik heb mijn hele leven lang een supersport hart gehad, en eerlijk gezegd heb ik dat nog. Maar op mijn leeftijd (45 ), met kinderen n drukke baan maak ik te wenig km om gewend te zijn/blijven aan de sportieve zithouding. Tevens rijden mijn maatjes steeds meer allroads, waardoor tripjes met etappes van 2 uur of langer door de hobbelige Ardennen ook steeds minder aantrekkelijk worden. Dit nog afgezien van bagage mogelijkheden.
Op dit moment bezit ik een GSX-R 1000 K5, waar ik nog steeds voor smelt. Afgelopen seizoen heb ik een Aprilia 1000 Caponord erbij gekocht voor de Ardennen tripjes, maar de rij eigenschappen bevielen mij als supersport liefhebber te weinig. Ook heb ik een FZ1-S gehad, dat was redelijk, maar met name qua veerinstelling, bagage en bottom power niet echt mijn ding.
Ik denk nu na over een andere 2e motor, of eventueel een duurdere eerste (enige) motor, alhoewel ik emotioneel gezien nog niet in staat ben om na te denken over afscheid van mijn K5.
Ik wil graag een fiets die:
- Stuurt als een mes, en stabiel en lijnvast blijft op hogere snelheden en bij kleinere hellingshoeken.
- Voldoende power heeft om na een GSX-R 1000 niet verveeld te raken
- Redelijk tot goede bagage mogelijkheden heeft.
- Niet noodzakelijk hard gereden hoeft te worden om spannend/leuk te zijn.
- Een dagje snelweg goed mogelijk maakt.
- Ook leuk is voor een rondje "rundum Hause".
- Mij aanspreekt en ik mooi vind om te zien (is persoonlijk natuurlijk).
Zoals je al hoort ben ik behoorlijk de weg kwijt. Momenteel denk ik na over streetfighters en allroads, maar kan het ei niet echt leggen.
Benelli TNT 1130, Moto Morini Corsaro, Triumph Speed Triple, Tuono (V2/V4), Ducati streetfighter of Hypermotard, Kawasaki Z1000SX, etc.
Daarentegen zijn er ook de Allroads (die vanwege het hoge zwaartepunt en uiterlijk nog mijn twijfels hebben) KTM 690, 990, 1190 Adventure, Ducati Multistrada etc.
Ook zijn er nog de sport tourers zoals de VFR 800/1200, FJR1300, etc.
Ik ben niet zo'n BMW man (sorry).
Laatst overwoog ik om een proefrit te maken op een 1200 Multistrada. Loop ik die zaak in, staat daar bij de ingang een Panigale te pronken (die buiten mijn budget valt). Toen ben ik weer omgedraaid
Iemand nog leuke tips voor iemand in de motor midlife crisis?
Op voorhand sorry voor het lange verhaal
Ik kamp met een dilemma waar wellicht meerdere motorrijders mee kampen.
Ik heb mijn hele leven lang een supersport hart gehad, en eerlijk gezegd heb ik dat nog. Maar op mijn leeftijd (45 ), met kinderen n drukke baan maak ik te wenig km om gewend te zijn/blijven aan de sportieve zithouding. Tevens rijden mijn maatjes steeds meer allroads, waardoor tripjes met etappes van 2 uur of langer door de hobbelige Ardennen ook steeds minder aantrekkelijk worden. Dit nog afgezien van bagage mogelijkheden.
Op dit moment bezit ik een GSX-R 1000 K5, waar ik nog steeds voor smelt. Afgelopen seizoen heb ik een Aprilia 1000 Caponord erbij gekocht voor de Ardennen tripjes, maar de rij eigenschappen bevielen mij als supersport liefhebber te weinig. Ook heb ik een FZ1-S gehad, dat was redelijk, maar met name qua veerinstelling, bagage en bottom power niet echt mijn ding.
Ik denk nu na over een andere 2e motor, of eventueel een duurdere eerste (enige) motor, alhoewel ik emotioneel gezien nog niet in staat ben om na te denken over afscheid van mijn K5.
Ik wil graag een fiets die:
- Stuurt als een mes, en stabiel en lijnvast blijft op hogere snelheden en bij kleinere hellingshoeken.
- Voldoende power heeft om na een GSX-R 1000 niet verveeld te raken
- Redelijk tot goede bagage mogelijkheden heeft.
- Niet noodzakelijk hard gereden hoeft te worden om spannend/leuk te zijn.
- Een dagje snelweg goed mogelijk maakt.
- Ook leuk is voor een rondje "rundum Hause".
- Mij aanspreekt en ik mooi vind om te zien (is persoonlijk natuurlijk).
Zoals je al hoort ben ik behoorlijk de weg kwijt. Momenteel denk ik na over streetfighters en allroads, maar kan het ei niet echt leggen.
Benelli TNT 1130, Moto Morini Corsaro, Triumph Speed Triple, Tuono (V2/V4), Ducati streetfighter of Hypermotard, Kawasaki Z1000SX, etc.
Daarentegen zijn er ook de Allroads (die vanwege het hoge zwaartepunt en uiterlijk nog mijn twijfels hebben) KTM 690, 990, 1190 Adventure, Ducati Multistrada etc.
Ook zijn er nog de sport tourers zoals de VFR 800/1200, FJR1300, etc.
Ik ben niet zo'n BMW man (sorry).
Laatst overwoog ik om een proefrit te maken op een 1200 Multistrada. Loop ik die zaak in, staat daar bij de ingang een Panigale te pronken (die buiten mijn budget valt). Toen ben ik weer omgedraaid
Iemand nog leuke tips voor iemand in de motor midlife crisis?
Laatst bewerkt: