Motorolie

Waar haal jij je motorolie?

  • bij de motorzaak

    Stemmen: 37 60,7%
  • benzine pomp

    Stemmen: 1 1,6%
  • brezan etc

    Stemmen: 3 4,9%
  • supermarkt

    Stemmen: 2 3,3%
  • motorolie? niet nodig, ikheb geen TDM

    Stemmen: 5 8,2%
  • Dieselolie werkt ook prima

    Stemmen: 1 1,6%
  • massage olie uit het bordeel

    Stemmen: 7 11,5%
  • elders

    Stemmen: 5 8,2%

  • Totaal aantal stemmers
    61
Ik hoop dat heel veel motorrijders de goedkoopste motorolie ( lidll e.d.) in hun motor gooien dan hebben mijn collega,s en ik heel veel werk.
Helaas is goede motorolie het bloed en leven van je motorblok dus toch mijn advies KOOP GOEDE OLIE!!!!!!!!!!!
Op langere termijn een heel stuk voordeliger.
En als je goed olie advies wilt hebben bel gerust mij even op.
036-5452599
rgtuning.rojodesign.net
Groeten Ruud Groeneveld
 
Ik hoop dat heel veel motorrijders de goedkoopste motorolie ( lidll e.d.) in hun motor gooien dan hebben mijn collega,s en ik heel veel werk.
Helaas is goede motorolie het bloed en leven van je motorblok dus toch mijn advies KOOP GOEDE OLIE!!!!!!!!!!!
Op langere termijn een heel stuk voordeliger.
En als je goed olie advies wilt hebben bel gerust mij even op.
036-5452599
rgtuning.rojodesign.net
Groeten Ruud Groeneveld

Broodje aap

kijk eens op de sites van de grote merken, vul daar in de oliewijzer je gegevens in, en bij 5 van de 10 wordt er verwezen naar een gewone bestaande motorolie...

En hoe verklaar je dat Valvoline en b.v Penzoil in de US topmerken zijn van 10 $ de liter, en hier bij de lidl en aldi op de onderste planken staan voor 2 euro de liter...

Als er spec's op de olie staan, dan voldoet de olie daar ook aan , anders mogen deze spec's er niet op staan...
 
Als je de specs een beetje begrijpt dan lees je wel degelijk wat verschillen.
Op de Liddl fles staat geen JASO MA dat staat voor natteplaten koppeling en versnellingsbak.
Of JASO MB dat staat voor droge koppelingen met versnellingsbak.
Het grote verschil met een automotor is dat de olie in de motorfiets ook de versnellingsbak moet smeren.
In motorfiets olie zit dan ook andere en meer frictie dopes in.
Praten we over een Liddl olie dan kan ik je wel vertellen dat deze olie gewassen is en dat houdt in dat de afgewerkte olie die bij bv ons in de zaak wordt opgehaald en weer wordt hergebruikt.
Vandaar de prijs.
Maar de specialist zit altijd naast je in de kroeg op de barkruk.
Wij gebruiken daarom altijd de topolie van Motorex en dat alleen om ellende te voorkomen.
De meeste motorzaken gebruiken een basisolie en die voldoet prima maar als je van de bekende merken de toplijn gebruikt is het alleen maar beter voor je blok.
Ik kan je wel vertellen met een autoolie dat deze door de tandwielen wordt gekraakt en daarom zijn smeerkraht verliest, dit ten kosten van je versnellingsbak en lagers.
Hebben we nog even over een Ester basis olie en een Pao olie, maar dan ga ik misschien te diep in de materie, dus laten we het simpel houden.
Als laatste is het verdampingspunt ( noac) heel belangrijk.
Hoe later de olie verdampt hoe minder vervuiling en verbruik.
Ik hoop dat nu ook de specialist op de barkruk het snapt dat er kwaliteit en prijsverschil is tussen diverse olie soorten.
Maar als er nog vragen zijn schroom niet bel me maar rustig op ( discretie verzekerd).
Groeten Ruud
RG Tuning Almere
036-5452599
rgtuning.rojodesign.net
 
Voor de TDM schijnt Putoline goed te werken. Je kunt eens op de TDM site kijken: http://www.tdm-trx.nl
Onder het kopje "Motormarkt" even zoeken op "Putoline". Een andere TDMmer verkoopt het spul.

Veel :]
 
Gewoon naar de motorzaak gaan joh. Voor die paar centen extra heb je wat je wilt, zegt die vent dat het goed voor je motor is en is je fiets weer helemaal het mannetje.

Voor die paar centen extra heb je wel meer vrije tijd om leukere dingen te doen. Met het uitzoeken wat het goedkoopste en het beste en het snelste is ben je ook weer een zee van tijd mee kwijt.

Maar ach, we blijven natuurlijk alemaal nederlanders hé. :z
 
Gewoon naar de motorzaak gaan joh. Voor die paar centen extra heb je wat je wilt, zegt die vent dat het goed voor je motor is en is je fiets weer helemaal het mannetje.

Voor die paar centen extra heb je wel meer vrije tijd om leukere dingen te doen. Met het uitzoeken wat het goedkoopste en het beste en het snelste is ben je ook weer een zee van tijd mee kwijt.

Maar ach, we blijven natuurlijk alemaal nederlanders hé. :z


gewoon?
bp zit ongeveer onder mijn balkon, brezan is hier ca 500 meter vandaan. dichtst bijzijnde motorzaak is ca 3 km verderop en dat zijn van die kleine zaken die net datgene wat je nodig hebt volgende week binnen verwachten.
 
Goedkope auto-olie in motorfietsen met natte koppelingen waarvan de versnellingsbak in dezelfde olie loopt is 1 ding, maar of je nu werkelijk de allerduurste synthetische olie nodig hebt omdat het "alleen maar beter is voor je motor" :? De meeste motoren in overheidsdienst rijden ook op tamelijk reguliere motorfiets-olie zonder poeha. Deze dienstfietsen worden vaak ijskoud meteen vol open gedraaid of rijden uren stapvoets in de brandende zon. Deze motoren gaan over het algemeen lang mee, en genieten dan vaak nog een 2e leven in particuliere handen. Waarom zou dan de gemiddelde particulier die een paar duizend km per jaar rijdt onder meestal gunstige omstandigheden, en wellicht elk seizoen zijn/haar trots inruilt voor weer het allernieuwste model, zo nodig de allerduurste olie moeten verstoken? Om hun onzekere ego te smeren? Of omdat bepaalde "specialisten" dankbaar wat euro's kunnen aftroggelen van goedgelovige zielen onder het motto duur = beter? Kijk liever op de websites van de grote olie maatschappijen voor objectief advies, onwaarschijnlijk als het mag klinken hebben die er het meeste verstand van.

Bobbel (rijdt al meer dan half mijoen km gewoon op mineraal).
 
In mijn KTM lc4 gaat Castrol R4, koop ik via mijn motorvereniging voor zo'n 7 euro per liter.
In mijn Soes GS500e gaat Castrol GPS, ook voor zo'n 7 euro per liter.
Lekker goedkoop, zo'n motorvereniging die olie in het groot inkoopt. *O*
 
Of omdat bepaalde "specialisten" dankbaar wat euro's kunnen aftroggelen van goedgelovige zielen onder het motto duur = beter?
Nee, omdat de dealer het fijn erin had geplempt zonder te vragen. Maargoed, ik had problemen met mijn neutraal stand die door de dunnere olie minder werden. Vandaar dat ik het zo heb gelaten. :z
 
Als je de specs een beetje begrijpt dan lees je wel degelijk wat verschillen.
Op de Liddl fles staat geen JASO MA dat staat voor natteplaten koppeling en versnellingsbak.
Of JASO MB dat staat voor droge koppelingen met versnellingsbak.
Het grote verschil met een automotor is dat de olie in de motorfiets ook de versnellingsbak moet smeren.
In motorfiets olie zit dan ook andere en meer frictie dopes in.
Praten we over een Liddl olie dan kan ik je wel vertellen dat deze olie gewassen is en dat houdt in dat de afgewerkte olie die bij bv ons in de zaak wordt opgehaald en weer wordt hergebruikt.
Vandaar de prijs.
Maar de specialist zit altijd naast je in de kroeg op de barkruk.
Wij gebruiken daarom altijd de topolie van Motorex en dat alleen om ellende te voorkomen.
De meeste motorzaken gebruiken een basisolie en die voldoet prima maar als je van de bekende merken de toplijn gebruikt is het alleen maar beter voor je blok.
Ik kan je wel vertellen met een autoolie dat deze door de tandwielen wordt gekraakt en daarom zijn smeerkraht verliest, dit ten kosten van je versnellingsbak en lagers.
Hebben we nog even over een Ester basis olie en een Pao olie, maar dan ga ik misschien te diep in de materie, dus laten we het simpel houden.
Als laatste is het verdampingspunt ( noac) heel belangrijk.
Hoe later de olie verdampt hoe minder vervuiling en verbruik.
Ik hoop dat nu ook de specialist op de barkruk het snapt dat er kwaliteit en prijsverschil is tussen diverse olie soorten.
Maar als er nog vragen zijn schroom niet bel me maar rustig op ( discretie verzekerd).
Groeten Ruud
RG Tuning Almere
036-5452599
rgtuning.rojodesign.net

je bent wel een volhouder, maar als ik Jaso ma kan kopen full synthetic, voor 3,90 per liter, voldoet ie aan de eisen, wat je er ook van denkt.


En dit krijg je te zien als je op zo'n oliesite je gegevens invoert
Expulsa RR 10W40
Product categorie : Motorolie Wegverkeer
Omschrijving : Expulsa RR 10W40 is een volsynthetische superieur presterende viertakt motorfiets motorolie van de nieuwe generatie. Expulsa RR 10W40 is gebaseerd op hoogwaardige synthetische basisoliën en geavanceerde speciale additives om de volgende eigenschappen te verkrijgen:

Goede alternatieven : Expulsa 10W40
Super Multigrade 10W40
Let vooral op die onderste SUPER MULTIGRADE 10W40
Das gewone auto-olie.... waar blijft de versnellingsbakdope en natte platen anti slip dope....
En dit heb ik al voor meer motoren op meer sites van grote olieboeren getest.
Sterker nog...
ik heb zelfs een 150 PK rickman Kawa Met N2O en venoliazuigersbhandelt met teflon additief, wat volgens de kenners niet zou gaan, nou geen problemen hoor.....
Maar voor de omzet is olie van 10 euro de liter natuurlijk veel beter als olie van 4 euro de liter...kzal het niet verder vertellen
 
Ik ben zo gek/verstandig, dat ik mijn motor (Ducati 851 Strada, 1990) bij de èchte dielurt (Biggelaar) laat onderhouden. Om de 5.000 km komt er nioeuwe olie in, Valvoline 10W60 halfsyntheet. Oliepeil komt nooit onder het minimumstreepje, dus bijvullen is niet nodig. Ik weet dus eigenlijk niet wat een liter olie kost. Heb trouwens wel een liter cadeau gekregen, van een mede-851-rijder, met mijn verjaardag. Dat is inmiddels ruim een halfjaar geleden, en de fles in nog dicht. En dat met plm 10.000 km per jaar.
 
Volgens mij heeft Kevinblade wel degelijk wat goede argumenten. Koop in ieder geval olie die geschikt is voor je motor. Elke fabrikant heeft wel een geschikte olie in z'n assortiment. Dan is er ook nog de discussie over volsyntheet en halfsyntheet. In principe voldoet elke goede halfsyntheet. Volsyntheet is altijd duurder, kán problemen geven en wordt door geen enkele motorfabrikant aangeraden, dus waarom zou je?

Verder kun je uiteraard héél veel geld kwijt zijn aan allerlei wonder-oliën en additieven, die van alles beloven en dat voor een prijs die "slechts" een paar keer over de kop is gegaan. Ach, als je denkt dat het beter is..... :X
 
Helaas zijn we gelukkig allemaal Hollanders dus lekker zuinig, maar geloof me als ik een basis olie van een A merk gebruik dan is de winstmarge veel hoger dan als ik van het zelfde merk de topolie gebruik.
Het is onze keuze om de collega motorrijder het beste te geven voor naar mogelijk meest betaalbare prijs.
Maar laten we wel zijn het is momenteel allerjezus duur geworden en dat ligt niet echt aan ons.
Ik zeg maar de beste garantie is geen garantie dwz doe je werk beter dan goed dan hoeft de klant niet om garantie te vragen.
Klant blij wij blij dus niet zeuren maar scheuren.
Groeten Ruud
RG Tuning Almere
 
:^
da's een beter verhaal dan duur is beter omdat goedkope olie slechter is.
Het is niets meer dan de zoveelste mening van de zoveelste "specialist". Google rond, en vind zoveel olie-meningen als dat je olie-artikelen vindt. Godsdienst, politiek en sexuele voorkeur verbleken bij het wereldwijde olie-debat.

Als grumpy-old man met 22 jaar motor-ervaring (niet competent genoeg om ooit auto-rijbewijs te halen) waarvan 6 jaar als broodwinning en 2 Battle-of-twin seizoenen matig ik me ook maar een mening aan. Een aardig voorbeeld is misschien wel de leukste en meest fragiele motor die ik ooit mocht rijden, een Buell met inmiddels al weer 90.000 km op de klok die het grootste deel van z'n leven op Harley Davidson (C) mineraal heeft gereden. Dit is olie die door concurerende merken als Redline, Torco, Amsoil en ik weet niet wie aan de hand van eindeloze tabellen met onuitspreekbare eigenschappen, getallen met 3 cijfers achter de komma, kleurrijke charts en grillige grafieken met veel rood-tinten op een welhaast fanatieke wijze gekwalificeerd wordt als zo'n beetje de meest kwalijke vloeistof die ooit in een fles is gestopt. Mijn motor wordt letterlijk overal voor gebruikt, woon-werk, boodschappen, lange vakantie-trips, korte trips voor de lol hier in de Cotswold heuvels, track-days, uren-lang met 30 graden en 150 km/u op de snelweg, de kat scherpt haar nagels aan de achterbrug etc etc. Er is een boel aan mijn Buell kapotgegaan in al die kms maar de motorgedeelte is nog onaangeroerd en kerngezond. Is Amsoil / Redline etc beter? Ongetwijfeld, maar kennelijk niet op een niveau dat de motor er langer van meegaat of betrouwbaarder is.
Verder een Duc 888, Suzi DR en GSXR, een trits BMW's en Honda's met glans door een werkzaam leven geholpen zonder ooit een druppel "uber-olie" met NASA goedkeuring te hebben gezien.

Kies gewoon een fatsoenlijke olie die bij je motor past, of desnoods waar je jezelf goed bij voelt, de mooiste advertenties heeft of de best in de hand liggende verpakkinggen gebruikt. Experimenteer niet met een smeersel dat toevallig een euro per liter goedkoper is maar onduidelijk is of-ie geschikt zal zijn of zelfs voor een ander type voertuig was bedacht, maar ga ook niet uit je dak en koop het allerduurste wat er te vinden is omdat je rij-kwaliteiten en super-motorfiets ernstig te lijden zouden hebben als je het niet zou doen. Een lijn die makkelijk door te trekken is trouwens naar banden, schokbrekers, gekartelde remschijven, kryptonite bougies etc etc.

Je hoeft ook geen Rolex te kopen om altijd precies te weten hoe laat het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan