Je moet eerst goed bedenken wat je nu wilt.
Reinigen en poetsen kan je natuurlijk zelf doen, en zo ook het smeren van je ketting.
Maar je hebt het oa. over banden, nu sleutel ik best veel maar banden wisselen laat ik bij de dealer doen.
Remblokken kunnen makkelijk zijn, maar als je niet weet waar je mee bezig bent kan het heel makkelijk in levensgevaarlijk veranderen.
Remolie is vrij eenvoudig, maar je moet wel eerst je kuip demonteren voor je bij je aftapbout kunt komen.
En ook is het redelijk eenvoudig je schroefdraad verrot te draaien van die bout.
Carbs reinigen hoort ook bij onderhoud, maar voor je dit gedaan hebt ben je even bezig(en als je nooit sleutelt zou ik dit voorlopig laten doen).
Zoals ik al zei, alles is te leren en voor veel mensen op dit forum is het een eenvoudig klusje.
Maar dit zijn wel mensen die zich serieus interesseren voor de techniek en het al een tijdje doen.
Maar de dingen die ik nu noem(en nog wel meer)horen bij standaard onderhoud, en als je dit ziet als iets wat je even snel doet kan het erg makkelijk verkeerd gaan.
Nu het positieve: als je je hier wel voor interesseert bespaar je een hoop geld en het is stiekem best leuk om te doen.
Maar dan adviseer ik je goed gereedschap aan te schaffen, en dat kan bijvoorbeeld een goede set schroevendraaiers, doppenset, steek/ringsleutels zijn.
Maar voorlopig sleutelen met iemand die verstand van zaken heeft raad ik je ook heel erg aan.
Have fun
Oh ja en dat vergeet ik nog: hoeveel gereedschap je ook hebt liggen(als hobbyist zijnde)
Je mist heel erg vaak net dat ene stuk gereedschap die je nodig hebt voor die ene klus die je wilt gaan doen
Zo heb ik een schuur vol gereedschap maar door de aanschaf van een andere motorfiets kan ik van alles weer opnieuw aanschaffen(dit te maken met Engelse maten ipv metrisch
)