motorpelgrimage Santiago info gezocht

Als je interesse hebt gelieve me het te laten weten via dit forum
dan kunnen we afspreken in het midden tussen onze woonplaatsen.
~[/quote]


Hmm, wij willen de inhoud van die route ook wel weten, denk ik.
Kan je geen info op dit forum verstrekken?
 
Op een of ander manier krijg ik geen berichten in men email dat iemand reageert hier ;-( zodoende heb ik alle antwoorden gemist omtrent mijn vraag/reis.

Balen!

MAar goed, alsnog dank voor de vele reacties!
 
Goeiedag Simsonleeuw

Dit is mijn eerste bericht op het forum
Sorry voor eventuele fouten.

Heb een route naar Compostella volledig uitgeschreven en dit bestaat ook op Garmin GPS
Heb zelf nog niet gegaan maar wil dit sinds 3jaar ook doen.
Deze reis zie ik als een culturele reis.
Ik ben geen snelheidsduivel of kilometervreter.

De uitgestippelde reis gaat grosso modo over volgende steden:

Brugge Gacé Saumur Zaraut Santander Picos La coruna Compostalla
Ourense Palencia Soria Pau (tourmalet aubisque aspin) Foix Chateauroux
Vezelay Doornik Brugge.

Als je interesse hebt gelieve me het te laten weten via dit forum
dan kunnen we afspreken in het midden tussen onze woonplaatsen.
Mijn Woonplaats is de streek rond Brugge

tot hoors
jempie
 
Beste,

Ik plan deze zomer samen met mijn motokameraad de trip te maken naar Compostella.
De route is bijna klaar. Loopt van Brugge - Chartres - Poitiers - Dax - Puenta La Reina - Burgos - Léon - Compostella.
We zijn dit van plan om dit in 14 dagen h/t te rijden.

gr

Rob
 
Dag Jempie en anderen. Eind april ga ik naar Spanje om te werken in een albergue voor pelgrims. Nu ben ik ook opzoek naar een leuke motortocht naar Spanje. Mijn ideaal beeld is met mijn oude susuki400 elke dag 400km te rijden en dan het liefst niet op tolwegen . Gewoon lekker toeren maar ook niet teveel binnenwegen vanwege moelijk navigeren.

Wie geeft mij tips, alvast bedankt.

Arjan
 
Beste,

Ik plan deze zomer samen met mijn motokameraad de trip te maken naar Compostella.
De route is bijna klaar. Loopt van Brugge - Chartres - Poitiers - Dax - Puenta La Reina - Burgos - Léon - Compostella.
We zijn dit van plan om dit in 14 dagen h/t te rijden.

gr

Rob

Beste,


Zojuist gezien op motorforum van je plan om naar Compostella te gaan

Ben uit de streek van Diksmuide

Voor het verloop van de route : Dit staat reeds op garmin gps.
maar nog vatbaar voor veranderingen.
Aangezien je misschien ook van de streek rond Brugge bent vraag ik mij af of het niet mogelijk is om met elkaar af te spreken op een datum en plaats.

Daar kan ik je dan alle informatie die in mijn bezit is geven.

Tot hoors

jempie
 
Jempi,
heb wel intresse in de rit wij willen deze ondernemen half juni
alvast bedankt


Beste,

Heb zojuist een bericht geschreven naar smet of zoiets

Indien je wilt of kan zouden we misschien samenkomen in Brugge.
Daar zou alle informatie gegeven worden.

Datum en plaats in Brugge nog niet vast.

Bedankt voor de interesse.
jempie
 
Beste,

Ik plan deze zomer samen met mijn motokameraad de trip te maken naar Compostella.
De route is bijna klaar. Loopt van Brugge - Chartres - Poitiers - Dax - Puenta La Reina - Burgos - Léon - Compostella.
We zijn dit van plan om dit in 14 dagen h/t te rijden.

gr

Rob


Dag beste


Al eens gedacht om via de Picos de Europe te gaan het schijnt daar volgens veel wandelaars subliem te zijn in devolgende kloven : La Hermida, Covadonga, Cares kloof
Fuente de, Lianes plaats genoeg om te sturen op een hoogte van 2000 m.
Te voet kun je gaan naar Bulnes en slapen tussen de beren en andere ...

tot hoors
jempie

Sorry dat ik in het vorige bericht je naam verkeerd spelde.
 
Dag beste


Al eens gedacht om via de Picos de Europe te gaan het schijnt daar volgens veel wandelaars subliem te zijn in devolgende kloven : La Hermida, Covadonga, Cares kloof
Fuente de, Lianes plaats genoeg om te sturen op een hoogte van 2000 m.
Te voet kun je gaan naar Bulnes en slapen tussen de beren en andere ...

tot hoors
jempie

Sorry dat ik in het vorige bericht je naam verkeerd spelde.
 
Hey,

ivm Picos de Europe... ik heb eens bezien op de kaarten. Moet wel geweldig zijn, maar ik heb weinig ervaring met motorijden in de bergen. Dit schrikt mij toch wel een beetje af...
'k zal er nog eens over nadenken...
momenteel bezig met het zoeken naar overnachtingsplaatsen voor de trip ( in Frankrijk en Spanje)
gr

Rob
 
Hey,

ivm Picos de Europe... ik heb eens bezien op de kaarten. Moet wel geweldig zijn, maar ik heb weinig ervaring met motorijden in de bergen. Dit schrikt mij toch wel een beetje af...
'k zal er nog eens over nadenken...
momenteel bezig met het zoeken naar overnachtingsplaatsen voor de trip ( in Frankrijk en Spanje)
gr

Rob


Hey Rob
volgens de berichten zijn de picos bijna een must om te zien en te rijden...
Als je de rit naar de picos maakt hoef je naar mijns inziens niet meer af te schrikken voor berg ritten!
Ik ben ook bezig met een rit, voorbereiding valt toch nog wel wat tegen.
in spanje kan ik ook niet echt veel campings/hostal/of goedkope hotels vinden.
Mischien heb je nog wat aan de info op het topic Rondje spanje

gr en suc6
 
Santiago de Compostela. ik dacht dinsdag nog waar ken ik dat ook alweer van.


hostels en hotels had ik weinig problemen mee maarja dat heb je langs de kust en in grote steden. en een camping geprobeerd maar daar mocht ik niet op met me tentje.
 
Jempi,
heb wel intresse in de rit wij willen deze ondernemen half juni
alvast bedankt


Dag janeman,

Zijn er bepaalde dingen die jullie gaan bekijken of hebben jullie al de adressen voor het slapen.

Momenteel hoop ik slaapplaatsen te vinden op het goed geluk .

Hopelijk een seintje terug.

jempie.
 
Dag oma :W

Hoever is het nu met je plannen TS? Of ben je al geweest? Heb je al een blog?
Eega en ik zijn van plan om volgend jaar of het jaar erop dit ook te doen en zoeken nu al her en der de info bij elkaar.
Inderdaad is een pelgrimstocht officieel te voet, fiets of rijdier, maar ach, zo star moet je daar niet in zijn, vind ik. Bovendien, daar waar een auto een middel is om snel en geriefelijk van punt a naar punt b te komen, staat op de motor de reis zelf centraal.
 
Je moet het vooral om de reis doen.

Baskenland, de Picos en Gallicië (ria's= fjorden/ baaien) zijn heel erg mooi.
Ooit in verleden met de auto gedaan. Stond met de auto voor de ingang van de dom in Santiago geparkeerd. Dat kon niet de waardering krijgen van de Polizia. De dom op zich vond ik niet echt bijzonder. Heb wel mooiere gezien.

Voor de dom zie je veel bedevaart-gangers met opgelucht gevoel van "Gehaald".
Maar daarbij ook wezenloos rondkijkend met de vraag: "Wat nu"?

De Picos heb ik nog op mijn lijstje staan om ooit nog eens met de motor te bezoeken......
 
Ik wil begin juni die kant op, maar ga niet verder dan Lourdes. Vanaf daar beetje door de pyreneen en via de Alpen weer terug richting huis. De route heen opgedeeld in twee etappes.
full
 
Een willekeurige route naar Lourdes, lijkt me. Ik begrijp de toevoeging niet zo.
Na een paar toetsen op de Tomtom of de Garmin heb je zelfde resultaat.

Wat is hier de clou? Of ben ik nu diegene die zit te slapen?
 
Laatst bewerkt:
Je moet het vooral om de reis doen.

Baskenland, de Picos en Gallicië (ria's= fjorden/ baaien) zijn heel erg mooi.
De Picos heb ik nog op mijn lijstje staan om ooit nog eens met de motor te bezoeken......

Deze zomer heb ik deze reis kunnen afvinken. Picos de Europa, Asturië en Cantabrië zijn erg mooi. Vooral de rit naar boven naar de Lagos de Covadonga is zeker een motor-bezoek waard. Er zijn prachtige motor-wegen met super-mooi wegdek en meestal is het erg stil. Uiteindelijk ben ik nog in Portugal en bij Cap Finisterre uitgekomen. De cathedraal in Santiago de Compostella, het eindpunt van de camino voor alle pelgrims, stond helaas in de steigers. Ik denk dat ik geluk heb gehad want ik had steeds mooi weer met 25'-30'C, vaak was er wel veel wind. Het is daar erg groen (Costa Verde!), maw het wil daar nog wel eens regenen.

Op de terugweg heb ik nog de Pyreneeën met meerdere cols aangedaan. Hier veel slechter wegdek en vaak treintje rijden door veel meer verkeer. Na de lege wegen van de Picos valt dat dan extra op! Bij Andorra doorgestoken naar F en via de Dordogne naar huis.
 
Ha,

Een idee van mij is om een pelgrimage per motor te maken op de bekende pelgrim route naar Santiago de Compostela.

Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan, of ken je iemand dat het heeft gedaan?
:]
Ik heb het met de auto gedaan :+ . Mijn familie woont in Vigo.
 
Deze zomer heb ik deze reis kunnen afvinken. Picos de Europa, Asturië en Cantabrië zijn erg mooi. Vooral de rit naar boven naar de Lagos de Covadonga is zeker een motor-bezoek waard. Er zijn prachtige motor-wegen met super-mooi wegdek en meestal is het erg stil. Uiteindelijk ben ik nog in Portugal en bij Cap Finisterre uitgekomen. De cathedraal in Santiago de Compostella, het eindpunt van de camino voor alle pelgrims, stond helaas in de steigers. Ik denk dat ik geluk heb gehad want ik had steeds mooi weer met 25'-30'C, vaak was er wel veel wind. Het is daar erg groen (Costa Verde!), maw het wil daar nog wel eens regenen.

Op de terugweg heb ik nog de Pyreneeën met meerdere cols aangedaan. Hier veel slechter wegdek en vaak treintje rijden door veel meer verkeer. Na de lege wegen van de Picos valt dat dan extra op! Bij Andorra doorgestoken naar F en via de Dordogne naar huis.

Hoe lang heb je er over gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan