motorprijs afhankelijk van seizoen

ratelketting

Die hard MF'er
9 mrt 2003
355
0
Enschede
Ik hoor wel eens dat motoren in de winter goedkoper zijn dan in het voorjaar of in de zomer omdat men in de wintermaanden niet of nauwelijks rijdt. Of omdat het langer duurt voordat iemand zijn motor kan verkopen.
Hebben jullie hier ervaring mee ?
 
Klopt, wat denk je van het einde jaar, willen ze nog snel omzet boeken of een bonus pakken.....

Als je toch van plan bent wat aan te schaffen en je hebt het geduld om te wachten...
 
De winter is ook de periode dat de nieuwe modellen komen, dus dan kun je een "oud" model voor minder krijgen.
 
Das mooi ik ben op 6 mei jarig en als ik dan 18 wordt dan kan ik na het lessen en examen enzo, even wachten en dan meteen een goedkope :] kopen!
 
hahaha ja dat zou de truck zijn.... ligt er aan wanneer je wat terug wilt kopen, dus hoelang heb je geduld om te verkopen. :)

Ik bedoel in de lente verkopen en in de winter kopen.
maart verkopen december kopen: 9 maanden.
Ik heb destijds 9 maanden in mijn moeders buik volgehouden maar nu ???
 
Ik bedoel in de lente verkopen en in de winter kopen.
maart verkopen december kopen: 9 maanden.
Ik heb destijds 9 maanden in mijn moeders buik volgehouden maar nu ???

9 maanden niet rijden levert altijd geld op! maar jezelf nu voor de trein gooien blijft het goedkoopste :)
 
Ik hoor wel eens dat motoren in de winter goedkoper zijn dan in het voorjaar of in de zomer omdat men in de wintermaanden niet of nauwelijks rijdt. Of omdat het langer duurt voordat iemand zijn motor kan verkopen.
Hebben jullie hier ervaring mee ?

Seizoen? Is er dan een motorseizoen? Rijd ik dan voor niets het hele jaar?
Maar het klopt wel. 's Winters wel er wel eens wat meer van de prijs af kunnen. 't Is maar net hoe hard de motorhandelaar in de winter zijn kachel wil laten branden (lees: omzet mist).
 
Terug
Bovenaan Onderaan