Motorrijbewijs niet mogen behalen

iedere dag 40 uur werken?! Nou als ie dan 5 dagen van 40 uur per dag :? gaat werken heeft ie zo het geld voor z'n A- rijbewijs bij elkaar! Wat zeurt die TS nou eigenlijk?! :( :( :( :(

(ik zou juist dankbaar zijn als ik m'n rijbewijs zou krijgen, toch al gauw 2000 pleuries
 
Uit jouw openingspost blijkt dat je niet volwassen kunt omgaan met het verkeer. Die brommertjes zijn er echt niet op gemaakt om er 110 km/uur mee te rijden. Toch doe je het. Niet echt volwassen ( wat je ook nog niet eens bent qua leeftijd ).

Ik als ouder zou je het behalen van je A-tje ook verbieden als ik wist dat je zo risicovol omgaat met dingen. Dus hulde aan je ouders en betaal het lekker zelf als je uit huis bent.
 
heb eerst motorrijbewijs gehaald,
en ik heb in 1maal autorijbewijs gehaald zonder problemen
ik zie de link tussen auto-motor niet echt, waarom je eerst een autorijbewijs zou moeten doen voordat je motorrijbewijs doet...
 
Ik wil echt niet storen maar door 2 jaar lang op een brommer te hard te rijden doe je echt geen ervaring op, de mensen die jou onderweg tegen gekomen zijn die hebben pas ervaring opgebouwd!!!

Ik kan me indenken dat je het misschien onzin vindt dat ze er maar 1 (lees wees daar al dankbaar voor) voor je betalen en dat dat voor je auto is. Maar neem die gewoon, ga daarna gelijk door voor je motor, dan zit alles nog vers in je koppie en hoef je minder lessen (zeker als jij al zo ervaren bent met het uitwijken op je brommertje).

Dan zien ze dat het je menens is, en vraag dan anders de komende tijd voor je verjaardag of zomaar (ken de financiele situatie van je ouders niet) motorkleding en spullen, want daar ben je ook zat geld aan kwijt.

en Boomhauer volgens mij zit er inderdaad geen link tussen wat als eerste halen alleen meeste ouders vinden het toch wat prettiger als het een auto is (misschien vanwege veiligheid).
 
Als je 16 bent gaat bijna iedereen scooter/brommer rijden, want dat is leuk en je vrienden doen het ook. het is dan logisch dat als je 18 bent je overgaat op hetgeen wat je zograag wilt een motor want die gaat immers nog veel en veel harder. en dat is toch wat jullie proberen te bereiken?

Begrijp mij niet verkeerd ik hou ook van motoren en zou er dolgraag mijn rijbewijs willen halen als ik 18 zou zijn. Maar als je diep in dat hartje van je kijkt dan weet je dat het eigenlijk nog gewoon te vroeg is.

Mijn mening: Eerst ouder worden, meer levenservaring krijgen vooral rustiger worden in het doen en laten, en dan motor gaan rijden want let's face it, Goed Motorrijden is een vak apart.

Groeten YamahaRijder
 
Volgens mij is het voor jou goedkoper om eerst je autorijbewijs te halen op kosten van je pa. En daarna je motorrijbewijs zelf te betalen. Dan andersom.

Dan leer je mooi op kosten van je pa:
* technisch autorijden (schakelen, sturen, gas doseren, remmen en kijkgedrag/spiegelen)
* anticiperen in het verkeer
* speciale verrichtingen (achteruit inparkeren e.d.)

Voor je motorrijbewijs:
* wat betreft het technisch motorrijden heb je al veel geleerd omdat je een schakelbrommer hebt gereden. Waarschijnlijk moet alleen je kijk/spiegel gedrag bij geschaafd worden. Maar dat leer je al voor een groot deel met je autorijbewijs.
* anticiperen in het verkeer heb je dan al voor een groot deel geleerd in de auto. Alleen de kleine verschillen tussen Auto en Motor moet je nog leren.
* speciale verrichtingen moet je wel echt leren. Want daar wordt je het zwaarst op getest met je examen.

Daarbij zou ik wachten tot m'n 21e (als ik jou was). Want het verschil tussen een 25 kw motor en jou brommer is niet erg groot (als ik het moet geloven). Dus kun je net zo goed op die brommer blijven rijden. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ergernis omdat je uit een 25 kw motor nauwelijks meer kik haalt dan uit je brommer.
 
~
Volgens mij is het voor jou goedkoper om eerst je autorijbewijs te halen op kosten van je pa. En daarna je motorrijbewijs zelf te betalen. Dan andersom.

Dan leer je mooi op kosten van je pa:
* technisch autorijden (schakelen, sturen, gas doseren, remmen en kijkgedrag/spiegelen)
* anticiperen in het verkeer
* speciale verrichtingen (achteruit inparkeren e.d.)

Voor je motorrijbewijs:
* wat betreft het technisch motorrijden heb je al veel geleerd omdat je een schakelbrommer hebt gereden. Waarschijnlijk moet alleen je kijk/spiegel gedrag bij geschaafd worden. Maar dat leer je al voor een groot deel met je autorijbewijs.
* anticiperen in het verkeer heb je dan al voor een groot deel geleerd in de auto. Alleen de kleine verschillen tussen Auto en Motor moet je nog leren.
* speciale verrichtingen moet je wel echt leren. Want daar wordt je het zwaarst op getest met je examen.

Daarbij zou ik wachten tot m'n 21e (als ik jou was). Want het verschil tussen een 25 kw motor en jou brommer is niet erg groot (als ik het moet geloven). Dus kun je net zo goed op die brommer blijven rijden. Scheelt je waarschijnlijk een hoop ergernis omdat je uit een 25 kw motor nauwelijks meer kik haalt dan uit je brommer.~




Owja? Nou dit vind ik toch wel de grootste onzin die ik heb gehoord. Rij zelf 25 kw en heb ook een scooter gehad die harder ging dan toegestaan, maar het is zeker niet hetzelfde hoor!!! :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan